Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen
Jo, ja, vaktene mine er også sånn i og for seg. I hvertfall noen av dem. Det går bedre enn det gjorde og nå skal vi bli to stk på huset slk at vi er noe bedre rustet mot samtidighetskonflikter, men de er der i aller høyeste grad og er ubehagelige. Når fødecallingen kimer ørten ganger og man aldri får gjort seg ferdig noe sted eller man står med en alt for dårlig unge til å løpe fra, og så ringer de fra hele verden samtidig. Det føles i hvertfall sånn. Jeg opererer jo ikke da så jeg står nok ikke like mye sterilt som deg, det er jo de mest sårbare situasjonene sånn sett.
Og så kan du få gårsdagens legevakter gratis av meg. Minst to av dem. Minstekrav for å jobbe legevakt bør være å kunne kommnuisere på norsk og å skjønne at syke barn må tilses av en eller annen lege, og at geografi i utgangspunktet ikke er grunn god nok til å sende en ambulanse for å hente en pasient og sende rett på sykehus. Jo, og så bør man kunne bruke et otoskop og en spatel og et stetoskop og skjønne at CRP ikke gir svaret på alt i verden. 
Jeg satt i en konferanse på AMK der jeg startet ut veldig pedagogisk, men endte med et svært upedagogisk "Bare pakk den pasienten i ambulansen og få henne hit" fordi det rett og slett ikke gikk an å kommunisere.