Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ville du slettet innlegget ditt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Ville du slettet tråden?
Jeg ville slettet tråden hvis jeg følte at jeg hadde utlevert for mye 54 54,00%
Jeg ville ikke slettet tråden selv om jeg følte at jeg hadde utlevert for mye 2 2,00%
Jeg ville slettet tråden hvis den ble ubehagelig for meg 7 7,00%
Jeg ville ikke slettet tråden selv om den ble ubehagelig for meg 7 7,00%
Vet ikke 9 9,00%
Jeg ville slettet tråden etter at den hadde dødd ut 13 13,00%
Jeg ville aldri slettet noen tråd 8 8,00%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 11:41   #61
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du slettet innlegget ditt?

Jeg vil ikke slette en tråd,
for andre sin mening må stå.
Om jeg sletter litt
i innlegget mitt,

Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 11:55   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Om jeg sletter litt
i innlegget mitt,

... så blir det så vrient å forstå!!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 11:55   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg sletter litt
i innlegget mitt,

...ja - DA blir det juling å få!!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 31-01-13, 11:56   #64
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Om jeg sletter litt
i innlegget mitt,

... da blir dagen urtrist og grå.

Gammel 31-01-13, 11:58   #65
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg sletter litt
i innlegget mitt,

så risikerer jeg at siste linje ikke rimer lenger!

Gammel 31-01-13, 12:00   #66
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

så risikerer jeg at siste linje ikke rimer lenger!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:11   #67
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har slettet flere tråder i M2 hvor jeg har spurt om råd om eller delt personlige ting. Jeg er glad for den muligheten og hadde antagelig ikke laget trådene i utgangspunktet hvis ikke muligheten for å slette hadde vært der. Jeg stusser litt på hvorfor man ikke vil legge noe omtanke eller arbeid på å svare i en slik tråd hvis man vet at den blir slettet. Er ikke innlegget noe verdt hvis ikke det blir stående? Betyr det ingen ting at man har gitt et svar som var nyttig eller godt for trådstarteren der og da? Jeg tenker på slike tråder mer som samtaler enn som publiseringer, og samtaler er jo flyktige. Jeg har ingen problemer med at min innlegg i personlige/private tråder forsvinner.

Når det gjelder tråder om mer generelle problemstillinger hvor diskusjonen går på sak og ikke person, stiller det seg selvfølgelig annerledes.

Gammel 31-01-13, 12:24   #68
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greia er vel at noen legger mye tid og arbeid i svarene sine, med tanke på at andre kan ha glede eller brukt for svarene i andre sammenhenger. Eller ved lignende situasjoner.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:25   #69
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg stusser litt på hvorfor man ikke vil legge noe omtanke eller arbeid på å svare i en slik tråd hvis man vet at den blir slettet.

Jeg tror ikke egentlig det er så mange som mener det – problemet oppstår når man har lagt arbeid ned i noe som man mener har allmenn interesse, ikke når det er snakk om veldig personlige råd og hjelp. Selvfølgelig finnes det grensetilfeller, men irritasjonen oppstår nok først og fremst om noen sletter (noe som har utviklet seg til) en generell prinsippdebatt.

For øvrig kan man også be moderatorer gafle ut deler av en tråd om noe i utgangspunktet er veldig personlig, men utvikler seg til en generell og interessant debatt. Det synes jeg i grunnen er en mulighet som burde vært brukt mer.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 12:33   #70
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For øvrig kan man også be moderatorer gafle ut deler av en tråd om noe i utgangspunktet er veldig personlig, men utvikler seg til en generell og interessant debatt. Det synes jeg i grunnen er en mulighet som burde vært brukt mer.

Lurt.

Gammel 31-01-13, 12:40   #71
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror ikke egentlig det er så mange som mener det – problemet oppstår når man har lagt arbeid ned i noe som man mener har allmenn interesse, ikke når det er snakk om veldig personlige råd og hjelp. Selvfølgelig finnes det grensetilfeller, men irritasjonen oppstår nok først og fremst om noen sletter (noe som har utviklet seg til) en generell prinsippdebatt.

Enig!

Gammel 31-01-13, 13:08   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stusser litt på hvorfor man ikke vil legge noe omtanke eller arbeid på å svare i en slik tråd hvis man vet at den blir slettet. Er ikke innlegget noe verdt hvis ikke det blir stående? Betyr det ingen ting at man har gitt et svar som var nyttig eller godt for trådstarteren der og da?

Jeg tenker mye det som Toffskij er inne på. Og så tenker jeg at mine råd eller tanker eller tips eller innspill jo ikke egentlig "tilhører" trådstarter, og ikke nødvendigvis dreier seg om vedkommende spesielt. (Noen ganger gjør de naturligvis det, og noen tråder er rent private, det har jeg ikke problemer med.) Mine innlegg er mine, og de tilhører alle som leser dem. Jeg ville ytterst sjelden bruke mye tid på å sende gode råd til en fremmed bruker på PM, for eksempel.

Men et eksempel: La oss si at du legger ut et innlegg der du skriver om frustrasjoner knyttet til din demente bestemor eller utagerende barn. Jeg kjenner hverken deg, bestemoren din eller barnet ditt, så jeg kan ikke skrive noe som er så veldig spisset til din individuelle situasjon - men kanskje jeg skriver noe ut fra mine egne tanker eller erfaringer rundt demens og barneoppdragelse. Og så spinner noen andre videre på dette, og motsier eller bekrefter, og flere tar del i samtalen, og det blir en nyttig og spennende samtale for alle involverte. Kanskje (forhåpentligvis) kommer det noen gode råd til deg ut av det, men det er ikke det eneste som skjer. Slike samtaler har jeg ofte lært masse av selv, jeg har blitt mer bevisst på hva jeg selv gjør og tenker, jeg får satt ord på ting jeg kanskje har vært vag på før, og jeg får ideer og innspill jeg ikke ville ha tenkt på for min egen del. Jeg synes ikke en slik tråd "tilhører" deg, da, for det er en samtale som mange tar del i og skaper, og som enda mange flere kan ha satt pris på og fått utbytte av selv om de ikke har skrevet noe selv. Jeg kan godt skjønne det om du i etterkant ville ønske å fjerne det du måtte ha sagt om din egen familie, men jeg ville synes det var både trist og egentlig ganske urimelig om du skulle slette alt det vi andre hadde bidratt med og snakket om og lært noe av. Så om du ville ønske å fjerne egne innlegg, ville jeg da foretrukket at du fjernet innholdet i dine innlegg - eller om du, som Toffskij er inne på, ba en moderator om å gafle ut alle andre enn dine innlegg til en egen tråd. Da ville du heller ikke stå som trådstarter lenger.

Gammel 31-01-13, 13:17   #73
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Jeg ser absolutt det poenget. At en god diskusjon forsvinner er dumt, og har tråden utartet seg slik, bør man vurdere å få noen til å gafle den ut. Det jeg synes er litt snodig er at man ikke skulle gidde å formulere et godt svar i en tråd hvis ikke det blir stående. Det er i hvert fall fjernt fra hvordan jeg bruker dette forumet, men nå er nok ikke jeg kjent for mine mange velformulerte innlegg om saker som angår alle heller.

Gammel 31-01-13, 13:19   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det jeg synes er litt snodig er at man ikke skulle gidde å formulere et godt svar i en tråd hvis ikke det blir stående.

Men det tror jeg ikke noen har sagt?

Gammel 31-01-13, 13:22   #75
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg ser absolutt det poenget. At en god diskusjon forsvinner er dumt, og har tråden utartet seg slik, bør man vurdere å få noen til å gafle den ut. Det jeg synes er litt snodig er at man ikke skulle gidde å formulere et godt svar i en tråd hvis ikke det blir stående. Det er i hvert fall fjernt fra hvordan jeg bruker dette forumet, men nå er nok ikke jeg kjent for mine mange velformulerte innlegg om saker som angår alle heller.

Jeg gidder ofte å formulere svar til folk som tar opp helt personlige ting og har forståelse for at man vil slette ting som er personlige/utleverende. Og jeg synes ideen om å gafle ut avslørende ting er stårlende - nettopp fordi det ofte kan komme råd og opplysninger av mer generall karakter også is like tråder, og da er det fint om de tingene kan bli stående.

Gammel 31-01-13, 13:22   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Altså, hvis det var mitt utsagn du tenkte på, så kan jeg jo utdype litt. Hvis noen skriver et personlig innlegg, ber om råd, og skriver "jeg sletter antagelig om en stund", så kan det godt hende jeg svarer likevel, det var ikke sånn ment. I så fall er jeg jo hele tiden klar over at svaret kan slettes, og det er helt greit. Det jeg mente, var at når brukere sier - i en tråd som denne - at de gjerne sletter trådene sine i etterkant, uten noen spesiell annen grunn enn at de selv er ferdige med saken og at det er greit å rydde opp, da tenker jeg at da har jeg ikke lyst til å bruke særlig mye tid og "omtanke" på å engasjere meg i tråder som de starter, for da liker jeg ikke måten de forholder seg til diskusjoner her i forumet på. Da vil jeg heller ta samtalene og diskusjonene mine i andres tråder.

Gammel 31-01-13, 13:23   #77
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Her:

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg har lært at det ikke er verdt bryet å svare på spørsmål eller legge tanker eller arbeid i noen innlegg i tråder i M eller M2.

Ben "preemptively avoiding wasting my time" Murphy

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og jeg må si jeg får veldig liten lyst til å bruke særlig tid eller tankevirksomhet på å svare brukere som sier at de gjerne sletter trådene sine etter en stund.

Gammel 31-01-13, 13:25   #78
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del handler det ikke om det blir stående eller ei, men om at diskusjonen blir kuttet midt i. Det er sagt flere ganger at å slette i ettertid er annerledes, det har jeg større forståelse for. Når jeg diskuterer irl også, blir jeg ganske muggen om den jeg diskuterer med bestemmer alene at vi er ferdige før jeg føler meg ferdig. Det er en uting, spesielt når det skjer fordi den andre er furten fordi jeg ikke er enig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:30   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Her:

Jeg utdypet i et nytt innlegg mens du postet linkene. Jeg mener altså ikke at jeg overhodet ikke vil svare på noe som jeg vet ikke blir stående, men at jeg blir irritert over at folk sletter tråder som jeg synes tilhører mange andre enn dem selv - og dessuten at jeg heller vil bruke tid på ting som forblir en del av forumet enn på ting som bare kommer én bestemt bruker til gode og slettes når vedkommende synes det er nok. (Jeg har for eksempel brukt mye tid på å komme med råd og innspill i private blogger, der det er helt klart at bloggeier når som helst kan velge å slette - men jeg vil gjerne at det skal være klart fra starten av om noe er privat eller felles.)

Gammel 31-01-13, 13:34   #80
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

For min del handler det ikke om det blir stående eller ei, men om at diskusjonen blir kuttet midt i. Det er sagt flere ganger at å slette i ettertid er annerledes, det har jeg større forståelse for. Når jeg diskuterer irl også, blir jeg ganske muggen om den jeg diskuterer med bestemmer alene at vi er ferdige før jeg føler meg ferdig. Det er en uting, spesielt når det skjer fordi den andre er furten fordi jeg ikke er enig.

Akkurat slik er det! Jeg var engang gift med en som alltid bestemte når vi var ferdig med å diskutere og det var skikkelig fælt og er ikke akkurat noen god måte å kommunisere på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.