Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevognvalg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 11:09   #1
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnevognvalg

Jeg har valgt meg ut 3 barnevogner som jeg tror kan passe mitt behov. Hvilke erfaringer har dere med TFK Joggster III, Easywalker qtro og Babyjogger city elite?

Gammel 31-01-13, 11:15   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevognvalg

Snakker vi baby? City elite er jo ei veldig fin vogn på alle måter bortsett fra hvis du trenger bag, den er designet for babybornstørrelse.

Gammel 31-01-13, 11:26   #3
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Snakker vi baby? City elite er jo ei veldig fin vogn på alle måter bortsett fra hvis du trenger bag, den er designet for babybornstørrelse.

Ja det er til baby så bag må være med.

Gammel 31-01-13, 11:49   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Ingen av dem, du vil selvfølgelig ha en Mountain Buggy.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 11:51   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av dem, Mountain Buggy er verdens beste vogn.

Gammel 31-01-13, 11:52   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både tfk joggster og easywalker qtro er gode vogner. Det blir smak og behag. Kjenn på dem, se på dem og se hva du liker best. Jeg hadde qtro på min liste, jeg likte den bedre enn joggsteren. Jeg valgte imidlertid en annen vogn (emmaljunga nitro) og er veldig fornøyd med at jeg gjorde det, det er første vogn jeg ikke har følt for å bytte ut etter bagperioden. Men qtroen er fin. Stor, romslig bag og god å trille. Den strøk imidlertid på lunhet og ikke vendbar sittedel for min del.

Gammel 31-01-13, 13:07   #7
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ikke tfk -fordi de er stygge

Babyjogger har veldig liten bag, vi snakker 4mnd baby i fremovervendt åpen sportsvogn Positivt at den ser kul ut, har hevbart fotbrett, er god å trille, genial sammenslåingsmekanisme.

EW quatro liker jeg godt, men som Katta sier så er den veldig lite lun i sportsdelen (kan ordnes med stayput stormtrekk og en god pose på vinteren) og den er jo ikke vendbar heller. Men den har stooor god bag og det er et stort pluss for meg, så av de du nevner så hadde jeg valgt den.

Men har du sett Brio Go med vinterhjul? Ser genialt ut... :hjelpsom:

Gammel 31-01-13, 13:15   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hvor har de Qtro?

Gammel 31-01-13, 13:42   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har TFK Joggster twist med multix bag (kan vippes i sportstilling, opp til 13 kg). Synes den er utrolig god å trille. God demping og ikke for lav. For meg som liker å gå turer i skogen er håndbremsen et must. Kanskje ikke den peneste vogna, men veldig funksjonell. Svingbart forhjul som kan låses synes jeg er et must på vinteren. Jogster III har fast forhjul.

Gammel 31-01-13, 14:17   #10
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ingen av dem, Mountain Buggy er verdens beste vogn.

Hør, hør!

Gammel 31-01-13, 14:26   #11
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Hør, hør!

JEPP! Mountain Buggy!!!

Gammel 31-01-13, 15:18   #12
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Hehehe I know. Dessverre er MB for lang for den lille bilen min.

Gammel 31-01-13, 15:21   #13
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Da trenger du ny bil også. :løsningsorientert:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 15:28   #14
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Da trenger du ny bil også. :løsningsorientert:

Eller byttelåne med mannen som kjører Toyota Avensis stasjonsvogn mot min Toyota Yaris.

Gammel 31-01-13, 15:30   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den med barn og barnevogn i bilen, får den største bilen.

Gammel 31-01-13, 15:32   #16
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Heh hadde det vært så vel. Har luftet tanken for mannen men den gikk ikke helt hjem.

Gammel 31-01-13, 15:32   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så teit, da! Jeg synes det er en selvfølge.

Gammel 31-01-13, 15:33   #18
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, vettuhva!!

Gammel 31-01-13, 15:36   #19
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Ja det er det ingen tvil om, at den som er hjemme med barn og bil har den største bilen

Gammel 31-01-13, 15:37   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Noe annet er jo helt urimelig! Jeg kjørte stasjonsvognen vår i de årene der vi hadde barnevognbrukende barn som jeg drasset på. Kun fordi det var det opplagt mest praktiske, for jeg trives helst med å kjøre kortere biler. Og mannen min kjørte Yarisen min, ja. Uten å mukke. Skulle bare mangle. Hvorfor skulle det være mindre aktuelt for ham å kjøre den, enn meg?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.