Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarnteppe eller liknende

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-07, 00:20   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Mammaen min strikket et nydelig lyseblått babyteppe til nevøen min nå. Skikkelig mykt. Tror det var alpakkaull. Kan høre med henne i morgen.

Gammel 23-04-07, 00:40   #2
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Mulig jeg tar feil men jeg trodde at dette alpakkagarnet loet litt mer enn nøstebarnet sitt. Har erfart det med ett av teppene vi har - små garnhår i nese og munn på baby. En annen ting med nøstebarnet sitt er at det inneholder mye mer lanolin enn mange andre garn og dermed er litt mer impregnert.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:48   #3
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Våre alpakka greier har ikke loet noe mer enn nøstebarn sitt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:53   #4
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Våre alpakka greier har ikke loet noe mer enn nøstebarn sitt.

Så bra - da kan man utelukke det og det er shit samma hvilket av garnene hun går for.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 07:27   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Mulig jeg tar feil men jeg trodde at dette alpakkagarnet loet litt mer enn nøstebarnet sitt. Har erfart det med ett av teppene vi har - små garnhår i nese og munn på baby. En annen ting med nøstebarnet sitt er at det inneholder mye mer lanolin enn mange andre garn og dermed er litt mer impregnert.

You bet! - Nå kjøpte jeg forøvrig det billigste alpakkaullet jeg da. Loinga avtar ganske fort altså, men prinsen var iallefall temmelig dunete i starten. Alpakka er mykere enn nøstebarn sitt, men jeg tror jeg har gått for nøstebarn uansett jeg altså..Nå vet jeg jo ikke hvor mye nøstebarn loer, vi har bare en jakke i nøstebarnull vi.

(alpakkateppet har forøvrig holdt seg veldig godt det altså. Det er i daglig bruk fortsatt og ser helt fint ut!)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.