Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Bruker du hjerter og smilefjes?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-13, 19:17   #29
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg syns egentlig det er motsatt jeg da. Jeg tenker at smilefjes ofte viser sinnsstemning som man ikke like lett kan oppfatte med ren tekst. Det blir litt som tonefall og kroppsspråk.

Dette er det jeg tenker også, om min egen bruk av smilefjes og slikt. Spesielt siden jeg er kjent for å bruke en del ironi, under- og overdrivelse, så derfor føler jeg det er spesielt viktig å få poengtert med smilefjes meningen min med det jeg skriver der og da. Hehehe.

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Dere som ikke mener kommunikasjonen blir fattigere:

La oss tenke oss en fb-status der det står noe trist. Noen har kanskje mistet noen. Og så ryr det inn med hjerter som svar.

Før vi brukte hjerter, var vi tvunget til å si noe eller å la være.
Jeg vet mange ville latt være, og at man slik sett kan tenke på hjerter som et framskritt.
Men jeg synes faktisk hjerter blir feigt i en sånn sammenheng. Da slipper jeg å si noe. Hjertet taler for meg, kan jeg tenke. Problemet er bare at hjertet betyr jo ingenting når det nå brukes hele tiden, i alle sammenhenger.

Dette synes jeg er en veldig negativ tolkning av folks bruk av hjerter. Spesielt i slike sammenhenger der noen man kjenner har mistet noen nære og kjære, er det høyst menneskelig og ikke minst vanlig at man veldig gjerne vil formidle at man bryr seg og synes ting er trist samtidig som det er vanskelig å finne "de riktige ordene". Det å da si at folk er feige fordi de bruker et hjerte for å utrykke dette synes jeg egentlig er ganske slemt. Ikke alle er like flinke til å uttrykke de de vil i så vanskelige situasjoner. Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg ville satt stor pris på at folk viser at de bryr seg ved å sende meg et hjerte eller en klem eller "kondolerer", heller enn å ikke si noe som helst hvis jeg hadde mistet noen.

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg så deg på dicoen i går!
Kom å drikk kaffe sammen med meg. I got the poison!
Det er vel en sånn "you know what I mean, nudge, nudge" greie.

Det er litt sånn jeg også tenker om dette smilefjeset. Jeg bruker det som oftest i situasjoner hvor jeg er selvironisk og ønsker å forsterke det.

Personlig må jeg innrømme at jeg har aldri har skjønt denne ekstremt negative tolkningen som folk legger i enkelte smilefjes her inne. Det føles nesten som om man av og til er litt for "konspiratoriske" ift hva folk mener når de skriver ting. Jeg kan personlig med hånden på hjertet si at jeg aldri mener å være frekk, nedlatende eller noe annet negativt når jeg bruker blunkesmilefjes og vanlig smilefjes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.