|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#29 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du hjerter og smilefjes?
Dette er det jeg tenker også, om min egen bruk av smilefjes og slikt. Spesielt siden jeg er kjent for å bruke en del ironi, under- og overdrivelse, så derfor føler jeg det er spesielt viktig å få poengtert med smilefjes meningen min med det jeg skriver der og da. Hehehe.
Dette synes jeg er en veldig negativ tolkning av folks bruk av hjerter. Spesielt i slike sammenhenger der noen man kjenner har mistet noen nære og kjære, er det høyst menneskelig og ikke minst vanlig at man veldig gjerne vil formidle at man bryr seg og synes ting er trist samtidig som det er vanskelig å finne "de riktige ordene". Det å da si at folk er feige fordi de bruker et hjerte for å utrykke dette synes jeg egentlig er ganske slemt. Ikke alle er like flinke til å uttrykke de de vil i så vanskelige situasjoner. Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg ville satt stor pris på at folk viser at de bryr seg ved å sende meg et hjerte eller en klem eller "kondolerer", heller enn å ikke si noe som helst hvis jeg hadde mistet noen.
Det er litt sånn jeg også tenker om dette smilefjeset. Jeg bruker det som oftest i situasjoner hvor jeg er selvironisk og ønsker å forsterke det.
|
|
|