Sv: Hvordan pynte pene kaker uten fondant og masse greier?
Kurvmønster er klassisk og pent, gjerne til fløtekaker eller sjokoladekaker.
Oreokaken pleier jeg å pynte med et lag kremfløte på toppen (ikke alle oppskrifter som har dette), deretter brekker jeg opp en del kjeks og putter litt nedi kremen. Lager slynger med sjokoladesaus først den ene veien så den andre, ganske tilfeldig og så drysser jeg gjerne littegrann sjokolademelkpulver oppå (ikke mye), alternativt melis. Nokså likt som på bildet under her:

Gulrotkaken pleier jeg å pynte med rutemønster laget med gaffel i glasuren og så gjerne litt hvite perler oppå, om du forstår hva jeg mener. Trodde dette var en klassisk måte å pynte gulrotkaker på, men greier ikke å finne noe bilde som viser hva jeg mener.
Alternativt putter jeg glasuren i sprøytepose og sprøyter mange roser/sirkler rundt på kakelokket og siden om det skal være en litt finere kake, og legger et par-tre perler i midten av hver rose, noe a la bildet her bare at mine gulrotkaker er runde (det er da viktig å bruke meierismør i glasuren slik at den holder fasongen).
Du kan enkelt pynte mange slags kaker ved hjelp av en sprøytepose. Ikke er det særlig avansert, men det ser lekkert ut. Om hun liker litt "dillete" kaker uten lokk og slikt kan du jo lage rufflemønster av glasuren slik som på bildet her. Det er bare å sprøyte lag på lag oppover langs kaken, men det blir gjerne litt mye glasur da.
Ikke noen veldig avanserte tips fra meg, altså, men forhåpentligvis noe du kan bruke. Anbefaler deg å google mønster/glasur/pynt + den type kake du skal pynte og så velge "bilder" i google for da finner du gjerne en del fine tips 
Lykke til med arrangering av konfirmasjon!
Sist redigert av Odelia : 09-02-13 kl 14:33.
Årsak: Byttet ut gigabilder med link.
|