|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem
Tror du er inne på kjernen her. Det er en hobby, og jeg ser ikke bort i fra at menn kan trives like godt i slike hjem. Hvorfor skal det være galt med en rosa vegg om man hadde rosa støvler som femåring? Når går grensen for å like rosa? Jeg liker det ikke selv, men malte en vegg med fargen da yngste ønsket seg det som fireåring. Deretter var det en blå periode og nå er veggen brun. At man ikke liker stilen får nå være så, men at det er å tråkke på partneren eller barna blir litt voldsomt å påstå. All den tid vi ikke vet hva de snakker om i heimen, eller hvordan mannen stiller seg til fruens interiørhobby. Det finnes en god del damer som blåser i interiør, det ville overraske meg om det ikke også finnes en god del menn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Probelemt er jo ikke rosa. Problemet er uttalelser i blogger der man helt tydelig fremstiller seg som den som bestemmer alt på interiørfronten og proklamerer at "mannen blir sikkert sur, men det får så være". Og de er femtredende nettopp hos "veldig shabby, ikke så chick"-gjengen. Og det tror jeg faktisk er fordi denne stilen er så feminin.
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Ok, jeg hadde ikke sett det. Men når jeg leste så syntes jeg å forstå det var stilen som var for feminin, og at det var problemet.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemHos oss er det veldig shabby, lite chic. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemHverken mannen eller jeg er veldig interessert i interiør. Alle som har vært hjemme hos oss har nok sett det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
De har det faktisk veldig fint syns eg. Det er lunt, hjertelig og med god atmosfære. Fine vegger i tre har de også!
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Nå er ikke jeg så begeistret for shabby chic og sikkert preget av det, men jeg synes ikke det er en stil som passer i sveitservillaer. Småslitt hvitt/grått interiør ville aldri sluppet inn i en sveitservilla da de hadde sin "storhetstid".
|
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Det er jeg enig i og jeg skrev ikke at shabby stil passet til sveitservilla.
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg drar det meste nytt i hus, noe rart og noe ikke fullt så rart. Mannen protesterer om det blir for galt. Men nå vet jeg sånn ca. hva han vil like og ikke like og av store ting kjøper jeg aldri noe uten at han er enig. Det hender jeg impulskjøper ting og tang. Men ikke så ofte nå lenger.
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemHvor ser dere bilde av Ylvis-broren sitt soverom? :intrisert: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg har en mann med Meninger om interiør og han hadde aldri godtatt en shabby chic stil (og det hadde virkelig ikke passet til ham heller). Nå liker ikke jeg masse nips og stash jeg heller, så det er helt uproblematisk. Det som derimot kan ta litt tid og krefter er å bli enig i de tilfellene der vi faktisk er uenige om interiøret. I begynnelsen av forholdet trodde nemlig mannen at det var jeg som bestemte, men Pepper kan skrive under på at han har ganske sterke meninger om hva han vil ha og ikke vil ha (hun og Peppermannen var med da vi skulle kjøpe sofa og vi har ledd mye av at jeg såkalt skulle få velge sofa - hva som helst var greit bare det var den sofaen i den fargen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemShabby chic gjør vondt. Uten at vi er/har mann noen av oss.
|
|
|
#14 |
|
Snikende tiger
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg er sånn litt over halvveis interessert i interiør. Jeg har ingen fast stil, men jeg liker at det matcher og ser pent ut. Jeg liker nips, jeg liker å gå i butikker og kikke, og kjøper det jeg synes er pent og tror vil passe. Når vi har råd til det. En kvasihobby, kan man kanskje kalle det. MEn jeg gidder ikke bruke tid på interiørblogger og blader og sånt. I tillegg har jeg en mann som virkelig, virkelig ikke kunne brydd seg mindre. Sånn helt seriøst. Når vi har kjøpt litt større møbler og sånt vil han gjerne være med å bestemme. Men han er veldig glad når jeg har forslag han kan velge mellom. Han er en pest og en plage å ha med i butikker når han ikke har noe håndfast å vurdere, men bare har frie tøyler til å se på alt. "Jeg vet ikke, jeg... Kan ikke du bare finne noe, så skal jeg si om jeg synes det er fint eller ikke?"
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg vet ikke om jeg tør linke, Rine. Her er bloggen til kona til en av Ylvis: http://www.froekenjaeger.blogspot.com/
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemNå ser vi nok snart Frøken Jæger her. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror faktisk de fleste skjønner at det er ryddet før bildene er tatt.
|
|
|
#18 |
|
navnet sjemmer ingen
Det skal du ikke være for sikker på. Du vil ikke tro hvor mange som tror at det alltid er like ryddig hjemme hos meg som på bildene i bloggen. Det er en av kommentarene jeg får oftest. Om hvordan jeg kan ha det så ryddig med barn i huset. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemMen det er jo ikke sikkert de mannfolka bryr seg?
|
|
|
#20 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjemJeg kjenner flere som har slike gjennomførte hjem, og det hender at jeg tenker at her er det ikke "plass" til mann(eller barn), men det virker som om de trives i hjemmene sine, og da skal ikke jeg være den som trekker opp til en eventuell diskusjon.
|
![]() |
|
|