Sv: (Spin-off): Menn i rosa-Shabby-chic-hjem
Hos oss er det mannen som har de sterkeste meningene om interiør, og siden han har sikrere smak enn meg (i tillegg til krassere meninger ), får han stort sett bestemme. Men selvsagt er jeg med på avgjørelsene, og vi kjøper ikke f.eks. en sofa som jeg ikke liker å sitte i. Mesteparten av avgjørelsene gjøres ellers på "funksjonelt" grunnlag - hvordan innrede slik at det blir plass til flest mulig bøker og film, og slik at jeg har et sted å sitte med laptopen, og slik at det blir best mulig lyd av høyttalerne og best mulig forutsetninger for å se film, det er mye viktigere enn om en av oss hadde hatt estetisk begrunnede motforestillinger mot "bokhyller i stuen", "store høyttalere" eller "stor TV".
Jeg har flere ganger reagert på uttalelser i blogger og på forum som tilsier at kvinnen i huset (for det er vanligvis kvinnen) åpenbart mener at de har rett til å bestemme alt om hvordan ting skal se ut og innredes hjemme, og at det i høyden er litt underholdende om mann eller barn har andre ønsker. Og da tenker jeg ikke på ting som "bestemmer fargen på gardiner når mannen faktisk ikke bryr seg", men mer på "gir blaffen i at mannen egentlig kunne tenke seg å ha mulighet til å høre på musikk i sin egen stue".
Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.
Ingen Scabbystil hos noen av oss.
Veldig god beskrivelse.