|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremVi skal ha familieselskap i helgen, og jeg tenkte jeg skulle lage en skikkelig god sjokoladekake, men jeg mangler en passende oppskrift. Den må være i rund form, og gjerne bli litt høy og flott, ha god krem, og være barnevennlig på smak uten å være en typisk "barnebursdagskake". Hvilken kake vil jeg lage?
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremSjekk ut "Chocolate Ganache Cake" på detsoteliv.no
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremBlir det godt med all den vaniljen? To flasker med vaniljeessens høres litt i overkant ut for meg.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremJeg har bare laget den én gang, men mener å huske at 2 ss ikke utgjorde to flasker (selv om det står det i oppskrifta). Kaka var god i alle fall.
|
|
|
#7 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremStandardkaken min er en litt tilpasset versjon av denne. Folk blir veldig ivrige når jeg serverer den. http://www.bettycrocker.com/recipes/...term=chocolate |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremTrekker opp denne igjen. Skulle gjerne laget en kjempegod og saftig kake i morgen.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremEllers har ofte Trines matblogg gode oppskrifter synes jeg.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremDenne ser iallefall god ut!
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremJeg googlet det samme i helga og fant denne på tettinntil sine sider. (rent tilfeldig)
|
|
|
#13 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremDette er ei langpanneoppskrift, men viss du halverer, er det perfekt for 26 cm-form:
|
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god krem
Jeg lagde denne til morsdagen men vi alle synes den var veldig kvalmenes. Utrolig mektig. Men den så jo lekker ut, da.
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, den er veldig mektig. Glemte forresten å skrive at jeg bruker bitter sjokolade med minst 70% sjokolade i slike kremer, for ellers synes jeg det blir for kvalmt. Jeg ser det står på Detsøteliv.no at vanlig kokesjokolade anbefales.
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#18 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mhm... den skal lages til helgen tenker jeg.
|
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremVi elsker café stings sjokoladekake fra detsoteliv.no |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Sjokoladekake i rund form - gjerne høy, og med god kremRed Velvet.
|
|
![]() |
|
|