|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Andre som lager heitevegger i stedet for fastelavnsboller her?Jeg er oppvokst med noe lignende på Fastelavn, morfar kalte det Bergensboller og hadde en litt egen vri, tror jeg. For det var ikke veldig soggy og vi spiste dem ikke med skje, men han snudde bollene på hodet så bunnen lå opp, skar lokket av bollen slik at veggene skrånet nedover i bollen, og hadde en slags fløte- smør- og kardemommeblanding i og stekte det i ovnen. Kjempesnadder.
|
|
|
#42 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Andre som lager heitevegger i stedet for fastelavnsboller her?Det hørtes himmelsk ut !
|
|
|
#43 |
|
Live and let live
|
Sv: Andre som lager heitevegger i stedet for fastelavnsboller her?Da har jeg sett klippet som er lagt ut. Jeg har aldri sett noe slikt før. – Men jeg ble inspirert av beskrivelsen tidligere i tråden her. Jeg forsøkte å lage glutenfrie sjokoladecroissanter nå i uken, men det ble mer scones-aktige bolle-horn. Ungene digget dem ("men mamma, det kan jo være godt og vellykket selv om det ikke ble akkurat det du hadde tenkt å lage"), men jeg liker ikke bolle med sjokolade. Så inspirert av beskrivelsen din her, så lagde jeg en slags saus av smør, sukker og kanel som jeg bløtla dem i, og de ble himmelske!
|
|
|
#44 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Andre som lager heitevegger i stedet for fastelavnsboller her?
Semlor er min mann vant til også, han bodde i Sverige til han var 7 år. Ble ikke noe i helga, men han bakte i går kveld, og skal nok kose seg med disse i ettermiddag. Jeg kan styre meg for mandelmassen, synes det blir litt vel søtt.... Men klarer kanskje en halv?
|
|
|
#45 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Andre som lager heitevegger i stedet for fastelavnsboller her?Jeg har beatemt at vi skal feire fastelavn denne helgen i stedet da forrige kom litt brått på.
|
![]() |
|
|