Sv: Kjerringsko - hva er det?
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Er kjerring=voksen dame eller pensjonist eller gøy på håret eller harry eller alt man ikke liker selv? Jeg er utrolig lite stilsikker selv, og hver gang det er en sånn tråd studerer jeg til jeg blir ør i toppen uten å skjønne hva kjerringklær egentlig er. Jeg ser ikke engang hva som er forskjellen på kjerringsko og sko som blir nevnt som kule. Jeg tror kanskje ikke jeg bryr meg om jeg har kjerringsko, jeg er en sånn med vanskelige bein som må velge ut fra det som aksepteres av undersåttene, og da blir det merker som åpenbart er kjerringmerker. Jaja. Det finnes verre ting.
For meg er "kjerringsko" sko som tydelig er laget mer med komfort enn stil i tankene. Jeg har flere "kjerringsko", og de er kjøpt nettopp fordi de er gode å gå med. Jeg valgte nettopp støvletter som var mer "kjerringaktige", selv om jeg hadde innmari lyst på noen med mye høyere hæl og som var stive på foten. De var mye finere, men jeg måtte ha noen jeg kunne klare å stå/gå på en stund. Andre ganger har jeg valgt sko pga. utseendet, og jeg gjør nok det i større grad med finsko, som jeg uansett ikke går mye på.
Mye av det som vises i tråden er mer "bestemorsko" for meg. Altså sko man går med når man har passert 80, eller til Frelsesarmé-uniform.