Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjerringsko - hva er det?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 11:23   #181
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Og så er det noe med hvem som bruker det rett og slett. Jeg har en venninne som ikke bryr seg noe om hva hun tar på seg egentlig. Stort sett lite sminke, store gensere kjøpt på Fretex og en gammel posete bukse. Allikevel ser hun fullstendig smashing og veldig chic ut. Hadde jeg hatt på meg det samme i min str så hadde jeg sett helt forferdelig ut. Hun ser liksom kul ut uansett hva hun har på seg. Nå er jeg ganske langt unna å være en elegant danser som det hun er, men allikevel.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 11:33   #182
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Og så er det noe med hvem som bruker det rett og slett. Jeg har en venninne som ikke bryr seg noe om hva hun tar på seg egentlig. Stort sett lite sminke, store gensere kjøpt på Fretex og en gammel posete bukse. Allikevel ser hun fullstendig smashing og veldig chic ut. Hadde jeg hatt på meg det samme i min str så hadde jeg sett helt forferdelig ut. Hun ser liksom kul ut uansett hva hun har på seg. Nå er jeg ganske langt unna å være en elegant danser som det hun er, men allikevel.

Nettopp. Jeg så akkurat et bilde av meg selv i et antrekk jeg godt kunne hatt på meg på den tiden jeg absolutt var kul nok på Blindern. Med tjue kilo ekstra, så jeg nå mest ut som en slags bag-lady, men jeg har venninner på min alder som absolutt kunne sett flotte ut i det samme antrekket.

Gammel 19-02-13, 12:04   #183
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nettopp. Jeg så akkurat et bilde av meg selv i et antrekk jeg godt kunne hatt på meg på den tiden jeg absolutt var kul nok på Blindern. Med tjue kilo ekstra, så jeg nå mest ut som en slags bag-lady, men jeg har venninner på min alder som absolutt kunne sett flotte ut i det samme antrekket.

Og for å følge opp: Når jeg tenker meg om, har jeg vel alltid hatt en angst for å kle meg for voksent og har assosiert det med "tantete" - eller kjerringaktig. Jeg var av den freakete svartkledde typen i yngre år, mislikte å bruke penger på klær og fant heller kule ting på loppemarked og bruktbutikker. For meg var (og er det til dels fortsatt) det tantete å ha innesko på jobb, ha med sko i veska når man skal på middag til venner, bruke drakt og høyhæla sko, ha forskjellige vesker til ulike antrekk osv. Jeg føler meg veldig mye mer vel i converse og dr martens-lignende sko enn i høye hæler og blanke støvletter. Nå må jeg vel imidlertid se i øynene at jeg unektelig er i tante- og til og med bestemoralder og bør tenke nytt om kategoriseringene mine. Boden har hjulpet meg en del i så måte, tror jeg.

Jeg hadde bestemt meg for at da jeg disputerte som 37-åring, skulle jeg kjøpe meg drakt og bli "voksen", men jeg klarte ikke å få gjort det. Jeg har det rett og slett ikke i meg. Men litt mer skikkelig bør jeg vel kunne bli, og dermed, paradoksalt nok hvis det bildet jeg refererte til over var talende for klesstilen min generelt, litt mindre kjerring også, kanskje?

Gammel 19-02-13, 13:25   #184
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg har vært 40 og nyskilt i årevis i skoveien forstår jeg. Eier omtrent bare ufornuftige sko. Dog ikke joggesko med høye hæler. Men jeg har lyst på.

Go for it!
Jeg blir 40 i år så jeg er helt i rute.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 14:11   #185
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Boden har hjulpet meg en del i så måte, tror

Mens jeg synes Boden er tantete. Generelt er "barnslig" mønster (boden, art, eln osv) på voksne klær er noe av det mest tantete jeg vet. Og pumps med halvhøy hel.

:skinnjakke og skinnyjeans:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 14:22   #186
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boden har mye uten mønster.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 14:24   #187
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste en artikkel i et engelsk blad hvor Boden ble karakterisert som kjerringklær. Jeg syns de har mye fint, altså, som ikke faller i min kjerringkategori, i allefall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 14:32   #188
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen av kjolene og skjørtene er uten tvil tantete/kjerring i mine øyne. Men det er mye jeg liker også.

Gammel 19-02-13, 14:51   #189
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg leste en artikkel i et engelsk blad hvor Boden ble karakterisert som kjerringklær. Jeg syns de har mye fint, altså, som ikke faller i min kjerringkategori, i allefall.

Selv engelskmenn mener det er kjerringklær ja, det sier litt. Joda, jeg vet at de har mye uten mønster også. Av det jeg har sett så synes jeg det meste er ganske tantete. Med unntak selvfølgelig.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 15:05   #190
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Ikke sant. Noen har det bare helt naturlig i seg å se smashing ut. Andre må være mer gjennomtenkte og noen får det bare tålelig til uansett. Jeg tror at det handler mer om sånt enn om hvorvidt det noe galt eller kjerringaktig med selve klærne/skoen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 15:41   #191
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Mens jeg synes Boden er tantete.

Det var nettopp det som var poenget mitt. Jeg forsøker å godta at jeg faktisk er i tante-kjerring-alderen og har fått hjelp av Boden til å kle meg deretter.

Problemet for oss som må innse at der er en fjern drøm å noensinne skulle komme ned mot 42-størrelser eller mindre igjen, er det sannelig ikke lett å finne klær som har antydning til fasong og form, og hos Boden går det an å finne klær i mine størrelser som ser ut som noe annet enn potetsekker med paljetter på.

Gammel 19-02-13, 16:00   #192
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg var innom en butikk i dag og der var det ei dame som så eldre ut enn meg (mulig hun ikke var det, altså) som kjøpte joggesko med hæl, riktignok fra I. Marant, men åkke som.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 16:03   #193
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg var innom en butikk i dag og der var det ei dame som så eldre ut enn meg (mulig hun ikke var det, altså) som kjøpte joggesko med hæl, riktignok fra I. Marant, men åkke som.

Kanskje hun kjøpte til barnebarnet sitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 16:04   #194
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes også at Boden er litt vel "voksent", for å si det forsiktig, men enkelte plagg ser veldig fine ut, uten at jeg noen gang har vurdert å kjøpe noe der.

Gammel 19-02-13, 16:05   #195
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Kanskje hun kjøpte til barnebarnet sitt.

Hun gikk rundt med skoene, så jeg tviler.

Gammel 19-02-13, 16:20   #196
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Boden har noen helt reddsomme mønster og fargekombinasjoner på endel av klærne. Jeg kan godt forstå at butikken har litt tante/kjerringstempel. Fant ikke de mest talende eksemplene nå, men for eksempel sånt som denne:

http://www.boden.co.uk/en-GB/Womens-...l?NavGroupID=4 Og det fins helt sikkert mange som liker disse, selv om ikke jeg gjør det.

Det var egentlig få kjoler jeg syns var fine hos Boden nå, men f.eks. denne syns jeg så enkel og fin ut.
http://www.boden.co.uk/en-GB/Womens-...l?NavGroupID=4

Det fins helt sikkert mange som syns den også er tantete eller kjerring, men det tar jeg meg ikke nær av. Jeg er jo i slutten av førtiårene og Boden er ikke ungdomsklær. Det aller meste jeg har derfra er ensfarget eller stripete, med et par innslag av mønster av den typen jeg kan godta.

Sist redigert av Filifjonka : 19-02-13 kl 16:31.
Gammel 19-02-13, 17:01   #197
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Det var nettopp det som var poenget mitt. Jeg forsøker å godta at jeg faktisk er i tante-kjerring-alderen og har fått hjelp av Boden til å kle meg deretter.

Problemet for oss som må innse at der er en fjern drøm å noensinne skulle komme ned mot 42-størrelser eller mindre igjen, er det sannelig ikke lett å finne klær som har antydning til fasong og form, og hos Boden går det an å finne klær i mine størrelser som ser ut som noe annet enn potetsekker med paljetter på.

Det er ikke helt umulig da, kom over denne fine nettsjappa her en dag, Carmakoma, syns de hadde mye fint. Asos.com har også en del i større størrelser, som har både fasong og form. Mye av det Carmakoma har er litt "ungt" i stilen, men det er jo mulig å finne fine basisplagg her som kan kombineres med andre ting, syns de hadde mye fint på salget også.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 17:03   #198
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Ja, og så denne artikkelen:

De beste nettbutikkene for kvinner med former, der må det gå an å finne noe som ikke er kjerring eller har såkalte morsomme mønstre og sekkete fasong kanskje ikke den blomstredressen fra Asos, men mye annet fint.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 17:05   #199
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

Det er ikke helt umulig da, kom over denne fine nettsjappa her en dag, Carmakoma, syns de hadde mye fint.

Der var det virkelig ikke et eneste plagg jeg kunne tenke meg.

Gammel 19-02-13, 17:15   #200
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

Ja, og så denne artikkelen:

De beste nettbutikkene for kvinner med former, der må det gå an å finne noe som ikke er kjerring eller har såkalte morsomme mønstre og sekkete fasong kanskje ikke den blomstredressen fra Asos, men mye annet fint.

Nei, not my cup of tea, og i mitt hode hadde jeg sett mer tantete ut i alt det er bilde av der enn det jeg gjør i for eksempel denne fine Boden-kjolen min:
Eller i dette skjørtet:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.