|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg glemmer ikke blodpudding. Grøss. Har ikke smakt det siden.
|
|
|
#122 |
|
intro
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i Oslo i 1973, aldri gått i barnehage. Var hos dagamma fra jeg var et halvt år. Da broren min ble født, var jeg nesten tre, og mamma var hjemme i et par-tre år, tror jeg. Siden jobba hun lenge to dager i uka mens vi ble passet av farmor eller nabo/dagmamma. Husker ikke når hun begynte å jobbe for fullt igjen.
|
|
|
|
#123 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?
Dette var på Ankenes, nå en del av Narvik kommune.
|
|
|
#124 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født på 70-tallet, gikk i deltidsbhg i utlandet og da vi bodde i Oslo, samt en kort affære da vi flyttet hjem igjen før skolestart. Alle bhg var førskoleopplegg.
|
|
|
#125 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født på tidlig 70-tall, bodde langt ute på landet og gikk ikke i barnehage. Mamma var hjemmeværende i likhet med langt de fleste mødre der vi bodde. Jeg var mye ute og lekte med barn i nabolaget, uten voksne for det meste, ble ropt inn fra vinduet når det var middag. Regner med de fulgte litt med da, husker noen halvdramatiske "leteaksjoner" da vi ikke svarte eller kom da de ropte.
|
|
|
#126 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1969, bodde på bondelandet, og der fantes det ikke barnehager, så det har jeg aldri gått i.
|
|
|
#127 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1979 og gikk ikke i barnehage. Jeg har hatt flere ulike dagmammer.
|
|
|
|
#128 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1969. Mamma var alene med meg, og måtte jobbe. Da jeg var ett, begynte mamma å jobbe som hushjelp, så da kunne hun passe meg samtidig. Da jeg var tre, begynte mamma å jobbe på kafé, så jeg måtte begynne hos dagmamma. Den første dagmammaen elsket jeg, men så flyttet vi og da fikk jeg en dagmamma som jeg mistrivdes veldig hos. Jeg husker jeg brukte mesteparten av dagen på å gråte og ha det fælt, selv om jeg aldri har husket hvorfor. De siste to årene før skolestart fikk jeg endelig plass i barnehage. Eller daghjem som det het da. Jeg gikk på Østbyen Røde Kors Daghjem, det som senere ble UFFA-huset i Trondheim. Jeg husker jeg stortrivdes, men det var ting der som var upedagogiske, som at man MÅTTE hvile lenge på ettermiddagen og at jeg ble tvunget til å sitte ved bordet en hel dag fordi jeg ikke klarte å spise opp middagen min som jeg hadde oversaltet.
|
|
|
#129 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg husker heldigvis ingen fæle ting fra hverken dagmamma eller barnehage, slik som pepper og salt. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Okei, det hadde vært så gøy om det var på Prestvannet.
|
|
|
#131 |
|
flisespikker
|
Jeg gikk i barnehage ved Prestvannet også, etter at vi flyttet til Tromsø - men det var vel bare barnepark da.
|
|
|
#132 |
|
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg gikk i barnehage ved Prestvannet i 1973-74. Var det brakke? Jeg husker jeg kunne gå dit i tøfler (vi bodde i studentblokkene).
|
|
|
#133 |
|
flisespikker
|
Det var i alle fall et ganske lite, gult hus - ikke det store, røde(?) som kom senere. Jeg må ha vært der i den perioden jeg også, så morsomt.
|
|
|
#134 |
|
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Må spørre mamma.
|
|
|
#135 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?f.1983, ja jeg gikk i barnehage noe særlig mer enn minne om en rideleir og vietnamesiskdag med påfølgende spying er ikke verdt å nevne.
|
|
|
#136 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1970, og begynte vel i barnehage da jeg var rundt 2 år. Vi hadde litt ymse opplegg før jeg begynte på skolen. Jeg har 2 småbrødre, så mamma var noe hjemme. I tillegg hadde vi praktikant en periode.
|
|
|
#137 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Jeg er født i 1986, og begynte i barnehage da jeg var rundt 3 år. Jeg husker kjempemasse fra barnehagen, og jeg kommer bare på en negativ opplevelse. Det var da jeg måtte sitte inne på ettermiddagen for å spise opp knekkebrødet med kaviar som jeg ville smake på. Jeg likte ikke kaviar, men var nødt til å spise opp likevel.
|
|
|
#138 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Født i 78, begynte i barnehage når jeg var ganske nøyaktig ett år. Vi måtte kjøre et stykke, lokal-barehagen slapp ikke inn noen som var under tre. Byttet når jeg var gammel nok. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
Her var svaret fra mamma:
Så tja. Ikke brakke, åpenbart.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 19-02-13 kl 16:43. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?Studentblokkene var rett i nærheten av Samvirkelaget og ikke så langt fra Sommerlyst skole, var de ikke? Vi bodde rett ved Elverhøy kirke, og gikk forbi S-laget og Sommerlyst på vei til Prestvannet da jeg begynte på skole der (og sikkert da jeg var i barnehagen også).
|
![]() |
|
|