Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Skiturer i Oslo nær bane/buss?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 15:18   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skiturer i Oslo nær bane/buss?

Jeg syns endel av bakkene fra Ullevålseter og ned er bratte, spesielt den første. Den tør jeg rett og slett ikke kjøre. De andre går greit, men jeg syns ikke det er en enkel tur om man ikke liker for mye nedoverbakker. Det går an å gå opp og ta banen ned, da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 15:26   #22
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Maridalsvannet til Kjelsås er greit, ikke så bratt.

Hvordan er det fra militærleiren i Maridalen og nordover, noen som har prøvd det?

Fra Skar (militærleiren) til Øyungen er det en del oppover, men det er fint å gå videre innover. Det var en som nevnte en tur videre inn til Gørja - der har jeg aldri gått om vinteren og er litt usikker på hvor lett det er. I følge løypeprofilen her: http://www.skiforeningen.no/marka/showloype.cgi?id=366 er det en del oppover fra Øyungen, men deretter relativt flatt. Det blir dog en ganske lang tur på 14-15 km. Skar - Øyungen - Skar er til sammen ca 5 km, men det er en ganske kjedelig tur (med unntak av at elva er fin å se på) - da ville jeg heller tatt turen Hammern - Dausjø - Hammern.

Gammel 19-02-13, 15:26   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg høyner på vegne av mannen, Tallulah, ned bakkene fra Ullevålseter uten stålkanter på skiene og med gal husky/fuglehundblanding i fullt firsprang i sele. Før den nestsiste bakken måtte han bare slippe ham. Han fant hunden igjen nede ved T-banen, heldigvis.

Gammel 19-02-13, 21:25   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så sist gang vi gikk der at det var en del som tok av seg skiene og gikk akkurat de 500 metrene fra Ullevålsseter og ned til vannet. Jeg er fortsatt litt over meg av at JEG stod ned fint som bare det. Det går vei ved siden av sporet en del av veien ned. Resten av veien til Sognsvann er det bare kosebakker.

Gammel 19-02-13, 22:14   #25
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Fra Skar (militærleiren) til Øyungen er det en del oppover, men det er fint å gå videre innover. Det var en som nevnte en tur videre inn til Gørja - der har jeg aldri gått om vinteren og er litt usikker på hvor lett det er. I følge løypeprofilen her: http://www.skiforeningen.no/marka/showloype.cgi?id=366 er det en del oppover fra Øyungen, men deretter relativt flatt. Det blir dog en ganske lang tur på 14-15 km. Skar - Øyungen - Skar er til sammen ca 5 km, men det er en ganske kjedelig tur (med unntak av at elva er fin å se på) - da ville jeg heller tatt turen Hammern - Dausjø - Hammern.

Jeg slår alltid et slag for Gørja og markas beste vafler. Det er en super tur, og ikke så fullt av folk.

Gammel 19-02-13, 22:27   #26
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen som er kjent rundt Grefsenkollen? Hvordan er løypene derfra? Jeg er ganske utrent skiløper og har billigste typen smørefrie ski men skal på obligatorisk skidag i området der med jobben neste uke. Det er satt opp noen løypeforslag, men jeg er usikker på dem altså. Jeg planlegger å kjøre bil og det er felles lunsj på Grefsenkollen, ellers kan man egentlig gjøre som man vil. Hvor langt er egentlig passe å gå på ski?

Gammel 19-02-13, 22:32   #27
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Noen som er kjent rundt Grefsenkollen? Hvordan er løypene derfra? Jeg er ganske utrent skiløper og har billigste typen smørefrie ski men skal på obligatorisk skidag i området der med jobben neste uke. Det er satt opp noen løypeforslag, men jeg er usikker på dem altså. Jeg planlegger å kjøre bil og det er felles lunsj på Grefsenkollen, ellers kan man egentlig gjøre som man vil. Hvor langt er egentlig passe å gå på ski?

Du kan parkere på Trollvann og for eksempel gå fram og tilbake til Linderudkollen (4-5 km) og så kjøre de siste hundre meterene opp til Grefsenkollen etterpå. Da slipper du den bratte bakken opp og ned dit. Og på Trollvann har de gode kanelsnurrer og kaffe.

Gammel 19-02-13, 22:39   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også at 5 km er en grei "starttur" å sikte seg inn på dersom man er lite skivant (men har gått litt før).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-13, 22:53   #29
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta buss 34 til Ekeberg Hageby og gå av på endestasjonen. Ta på ski og gå gangveien mot Ekebergsletta, så går du rett på en lysløype på 3-4 km. Du ender opp samme sted som du begynte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.