|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skiturer i Oslo nær bane/buss?Jeg syns endel av bakkene fra Ullevålseter og ned er bratte, spesielt den første. Den tør jeg rett og slett ikke kjøre. De andre går greit, men jeg syns ikke det er en enkel tur om man ikke liker for mye nedoverbakker. Det går an å gå opp og ta banen ned, da.
|
|
|
#22 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skiturer i Oslo nær bane/buss?
Fra Skar (militærleiren) til Øyungen er det en del oppover, men det er fint å gå videre innover. Det var en som nevnte en tur videre inn til Gørja - der har jeg aldri gått om vinteren og er litt usikker på hvor lett det er. I følge løypeprofilen her: http://www.skiforeningen.no/marka/showloype.cgi?id=366 er det en del oppover fra Øyungen, men deretter relativt flatt. Det blir dog en ganske lang tur på 14-15 km. Skar - Øyungen - Skar er til sammen ca 5 km, men det er en ganske kjedelig tur (med unntak av at elva er fin å se på) - da ville jeg heller tatt turen Hammern - Dausjø - Hammern.
|
|
|
#23 |
|
Epikur
|
Sv: Skiturer i Oslo nær bane/buss?Jeg høyner på vegne av mannen, Tallulah, ned bakkene fra Ullevålseter uten stålkanter på skiene og med gal husky/fuglehundblanding i fullt firsprang i sele.
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skiturer i Oslo nær bane/buss?Jeg så sist gang vi gikk der at det var en del som tok av seg skiene og gikk akkurat de 500 metrene fra Ullevålsseter og ned til vannet. Jeg er fortsatt litt over meg av at JEG stod ned fint som bare det.
|
|
|
#25 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Jeg slår alltid et slag for Gørja og markas beste vafler. Det er en super tur, og ikke så fullt av folk.
|
|
|
#26 |
|
Skal rømme
|
Sv: Skiturer i Oslo nær bane/buss?Noen som er kjent rundt Grefsenkollen? Hvordan er løypene derfra? Jeg er ganske utrent skiløper og har billigste typen smørefrie ski
|
|
|
#27 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan parkere på Trollvann og for eksempel gå fram og tilbake til Linderudkollen (4-5 km) og så kjøre de siste hundre meterene opp til Grefsenkollen etterpå. Da slipper du den bratte bakken opp og ned dit. Og på Trollvann har de gode kanelsnurrer og kaffe.
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
Sv: Skiturer i Oslo nær bane/buss?Ta buss 34 til Ekeberg Hageby og gå av på endestasjonen. Ta på ski og gå gangveien mot Ekebergsletta, så går du rett på en lysløype på 3-4 km. |
|
|
|
![]() |
|
|