Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-13, 17:28   #81
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Jeg drikker ofte juice til frokost, derfor pusser jeg før. Jeg pusser aller først. Så ordner jeg barn og meg selv før vi spiser frokost som det siste vi gjør. Etterpå tar jeg gjerne en tyggis eller litt fluorskyll.

Gammel 22-02-13, 17:35   #82
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Før jeg går ut :sjuske:

Gammel 22-02-13, 17:37   #83
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg pusser tenner som det siste jeg gjør før jeg går hjemmefra. Men da har jeg ikke spist, jeg spiser på vei til jobb eller når jeg kommer frem. Eller ikke i det hele tatt...

Som om jeg skulle sagt det selv.

Gammel 22-02-13, 17:42   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jepp. Jeg synes tannkremsmak ødelegger frokosten.

Jeg har aldri kjent tannkremsmak i maten selv om jeg pusser tennene før frokost. Jeg har ekstremt ekkel smak i munnen og pels på tenna når jeg står opp, så jeg pusser tennene med EN gang jeg står opp for å føle meg freshere. Dusjer, pusser tennene, kler meg og sminker meg ferdig, steller ungene og så er det frokost etterpå.

Gammel 22-02-13, 18:02   #85
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter frokost selvfølgelig. Pusse tenner er det siste jeg gjør før jeg legger meg så det er ikke noe jeg trenger i det jeg står opp.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:25   #86
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Etter frokost selvfølgelig. Pusse tenner er det siste jeg gjør før jeg legger meg så det er ikke noe jeg trenger i det jeg står opp.

Nei. Jeg lurer egentlig på hvordan man kan få så mye pels på tennene av å sove? Litt dårlig ånde har jeg sikkert, altså. Men ikke fæl smak i munnen (med unntak av når jeg er syk) og pels.

Gammel 22-02-13, 18:40   #87
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg pusser etter mat, selv om jeg vet at det er best for tennene å gjøre det før. Gammel vane vond å vende.

Samme her. Alle guttene i huset gjør som meg, Ruska pusser før frokost.

Gammel 22-02-13, 18:55   #88
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer, pusser tenner, kler på meg og spiser frokost. I den rekkefølgen.

Gammel 22-02-13, 18:58   #89
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg pusser tenner som det siste jeg gjør før jeg går hjemmefra. Men da har jeg ikke spist, jeg spiser på vei til jobb eller når jeg kommer frem. Eller ikke i det hele tatt...

Slik er jeg også.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:02   #90
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pels på tenna er i følge min definisjon dårlig ånde/smak i munnen.

Gammel 22-02-13, 20:51   #91
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Dette ble en lang tanntråd.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:53   #92
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Når jeg er hjemme pusser jeg tennene etter frokost. Når jeg er på ferie eller overnatter hos andre, da pusser jeg tennene før frokost. For å gjøre meg ferdig på badet.

Det vokser ikke pels på tennene mine i løpet av natta og jeg har ikke ekkel smak i munnen når jeg våkner. Føler ikke at munnen er så fresh da, men det er helt greit å vente litt med tannpussen.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 22:25   #93
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Før jeg skal på jobb om morgningene, så pusser jeg tenner etter frokost og en kopp kaffe, men før jeg tar på sminke. I helgene så pusser jeg tenner "når det passer". Dvs, før jeg går ut, men det er ikke det første jeg gjør om jeg er hjemme.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 23:44   #94
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men åssen takler du den smaken og den følelsen til etter du har spist? :grøss:

Heller det enn smaken av tannkrem mens jeg spiser frokost, det smaker jo ikke godt!

I helga pusser jeg derved etter frokost, i hverdagen før, for da spiser jeg først når jeg kommer på jobb, og da har jeg blitt kvitt smaken også da. Men jeg pusser helst etter mat, ja.

Gammel 23-02-13, 01:16   #95
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg drukket melk til frokost, så måtte jeg pusset etter frokost også. Melkeånde er ille.

Gammel 23-02-13, 01:21   #96
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost først, så tannpuss. Eg liker heller ikkje tannkremsmak på kaffen min. Og elles pusser eg tennene før eg går ut døra og etter at eg har dusja, elles på dagen også.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 01:41   #97
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fascinerer meg at folk synes dette er noe det burde finnes en norm for.

Jeg har alltid pusset tennene før jeg møter deg. Hverken mannen min eller jeg plages av at jeg venter til etter frokost med tannpuss, og jeg er ikke normalt et urenslig menneske. Så hvorfor syns du det er ille å høre at min foretrukne morgenrutine er tannpuss etter frokost?

Vi trenger faktisk ikke være enige om hvordan dette skal gjøres; i denne saken er det godt rom for individuelle preferanser. Og jeg tror ikke du har dårlige hygiene, dårligere vaner eller dårligere ånde enn meg fordi du foretrekker det annerledes.

Og dette var ikke et innlegg rettet mot Skremmern, må jeg nesten legge til, men mot alle som fremstår som mer eller mindre indignert eller sjokkert over at noen gjør dette på "feil" måte.

Sist redigert av Teofelia : 23-02-13 kl 02:15.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 10:43   #98
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teo sa det. Jeg er jo ofte sammen med både mann og barn før jeg har stått opp, ligger og prater i senga og er nokså tett inntil, da har ingen av oss pusset tennene siden kvelden før. Aldri opplevd det som noe problem. Så da klarer jeg meg også fint den lille stunden fram til jeg spiser, uten å føle meg ekkel og grusom. Jeg kan rett og slett bli litt kvalm av tannpuss før mat. Som Teo skriver så er nok dette en sak med godt rom for individuelle preferanser.

Mannen pusser med en gang han står opp, jeg pusser etter frokost og ungen er litt forvirret av variert informasjon om hva som er best.

Hvis jeg skal spise hotellfrokost eller er på besøk hos andre så pusser jeg før frokost, men jeg er helt nødt til å pusse etterpå også. Nå har jo jeg skader på emaljen pga overdrevet tannpuss, så det er i og for seg heller et poeng å redusere litt enn å pusse enda mer. Jeg orker ikke tanken på å gå ut av huset uten å ha pusset tennene ETTER frokosten, det har nok aldri skjedd. Tyggis er ikke noe alternativ.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 12:19   #99
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi trenger faktisk ikke være enige om hvordan dette skal gjøres; i denne saken er det godt rom for individuelle preferanser.

Nei, så klart det ikke finnes fasit. Men det gjelder mye i grunn.
Men meg bekjent er det en «fasit» blant tannleger hva som er best for tennene iallefall?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 13:31   #100
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Hjemme pusser jeg etter frokost og oftest når jeg skal ut av hus for å treffe folk.
Jeg må overnatte på jobb med jevne mellomrom, da pusser jeg tennene når jeg steller meg, før jeg begynner på frokosten til gjestene.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Dette ble en lang tanntråd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.