Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenlampe - midt i arbeidssonen, ikke over bordet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-13, 10:20   #21
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenlampe - midt i arbeidssonen, ikke over bordet

Opprinnelig lagt inn av Honey, her.

Vi har noe liknende denne midt i kjøkkentaket. Firkantet og med 4 spoter.
Vår er bevegelig sånn at spotene/lysretningen kan vendes sånn man vil ha de. Med dimmer.

Gammel 20-02-13, 22:48   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for alle svar!

Jeg er dessverre ikke så glad i spot-lys.

Kunne denne funket, tro? I hvitt? Kanskje to etter hverandre?

http://www.archiproducts.com/en/prod...tradition.html

Gammel 20-02-13, 22:59   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

http://www.archiproducts.com/en/prod...tradition.html

Den er så fin! Jeg har akkurat fått en slik, som jeg har hengt i stuevinduet. Jeg tror den vil masje stilen på kjøkkenet ditt veldig fint.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 23:04   #24
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi har en slik som de to første Odelia har bilder av og den er super. Glir pent inn uten å gjøre så mye av seg.

Gammel 20-02-13, 23:07   #25
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg kjenner igjend en utfordringen der. Det med taklamper som skal gi godt lys, men ikke være lysstoffrør, ikke være pendel og ikke spotter er neimen ikke lett. Vi fant etter mye leting, denne fra IKEA på vårt kjøkken:

Vi har to sånne på vårt kjøkken, og de er kjempefine uten å gjøre så altfor mye ut av seg.

Gammel 21-02-13, 06:55   #26
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

En venninne av meg har to slike etter hverandre - lekkert! Når jeg får meg nytt kjøkken (drømme), ønsker jeg meg slike. Kanskje gule.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:04   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men vil de også funke midt i rommet, der man skal gå?

Gammel 21-02-13, 10:19   #28
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Men vil de også funke midt i rommet, der man skal gå?

Ah, der du skal gå (lese detaljene, Madicken!). Vet du, det har jeg aldri sett, men jeg vil tro det kan bli fint. I hvert fall om de ikke henger for tett.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 12:32   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kuppeltypen som Vianne lenker til vil kunne fungere fint. Vi hadde IKEA-varianten på kjøkkenet i leiligheten, og den er overraskende elegant. Det finnes også en mer eksklusiv utgave fra Flos, tror jeg det er. Det er hengelamper som ikke henger, men som sitter fast i metallstang og derfor tåler å henge høyt oppe under taket og ikke vil være i veien. Du burde sikkert ha to av dem på ditt kjøkken, i så fall.

Gammel 23-02-13, 16:52   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, jeg lurte litt på antallet i så fall,og også om det blir rart med den lampen som henger over kjøkkenbordet. Riktig nok er den provisorisk, men gitt at forrige provisoriske løsning fortsatt henger etter snart ni år så er det lurt å ta den med i betraktningen.

Gammel 23-02-13, 16:54   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at flowerpot gjør seg best i lang ledning.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:33   #32
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du bruke to eller tre av de små i taket med kort ledning og en stor over kjøkkenbordet?

Gammel 23-02-13, 22:45   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke fatte at dere kan ha noe som henger i rom der man går under lampen. Vi har vanlig takhøyde, og guttungen har rislampe på sitt rom. Den stanger alle voksne hodet i. I gangen har vi en sånn kuppelsak fra ikea, en sånn med metallstang. Den måtte vi plassere i et hjørne der vi aldri står under.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 23:30   #34
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg kan ikke fatte at dere kan ha noe som henger i rom der man går under lampen. Vi har vanlig takhøyde, og guttungen har rislampe på sitt rom. Den stanger alle voksne hodet i. I gangen har vi en sånn kuppelsak fra ikea, en sånn med metallstang. Den måtte vi plassere i et hjørne der vi aldri står under.

Har dere det unormalt lavt under taket da, eller?

Vi er ikke særlig høye i mitt hjem, men jeg har lange slektninger. Ingen av de er i nærheten i å stange i den lampen jeg viste på kjøkkenet. Jeg må stå på en sånn totrinns IKEA-krakk for å få tatt borti den.
På soverrommet til Sønnemannen har vi en Kartell /FLY, den henger såpass langt ned at man når tak i den når om man prøver, men den er ikke i stangehøyde.

Gammel 23-02-13, 23:46   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg skrev, så har vi vanlig takhøyde. 2,40, eller hva det nå er.

Gammel 23-02-13, 23:47   #36
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Som jeg skrev, så har vi vanlig takhøyde. 2,40, eller hva det nå er.

Kanskje det er vi som har det ekstra høyt under taket . Jeg bor jo i gammelt hus.

Gammel 24-02-13, 09:33   #37
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Kanskje det er vi som har det ekstra høyt under taket . Jeg bor jo i gammelt hus.

Vi har litt høyere enn vanlig takhøyde, og selv lange, slampete tenåringsgutter går fint under våre to lamper.

Gammel 24-02-13, 09:38   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Vi hadde heller ikke noe problem med den lampen der. Den måler ikke mer enn 47 cm, så med mindre man er veldig høy, eller har lav takhøyde, går man lett klar av den også i arbeidssonen.

Gammel 24-02-13, 10:02   #39
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke hengt en pendel i gåsonen med mindre den henger minst 2.10 over gulvet. Derfor utgår mange pendler ved normal takhøyde. Hvis man har god høyde under taket er det derimot veldig kult.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 16:18   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Mannen min er 1,92, og han skaller i temmelig mye, for å si det sånn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.