|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Langhelg med barn. Hvor?Det har vært fryktelig mye jobbing på mannen i vinter. Jeg ser det går innpå han når pompen sier oppgitt: "Må du på jobb igjen NÅ pappa?"
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Det er i alle fall bedre vær i Spania enn her.
|
|
|
#4 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Eg er sikker på at både 14 og 7åringen din vil elske London!
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Langhelg med barn. Hvor?
Det har vært varmt nok til å sole seg på spanskekysten selv nå i febuar. Men det er ingen selvfølge. Andre år har det vært 10 grader. I april/mai kan man nok få alt i fra full sommer til god vår.
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Langhelg med barn. Hvor?London er supert for 05-modeller også. Det er utrolig mye å gjøre, og man trenger slett ikke shoppe.
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Bare en liten kommentar til dette; det finnes da enormt mye mer å ta seg til i en by enn å shoppe og gå på cafe. Både Berlin, London, Stockholm, København, Gøteborg og Amsterdam har flott museer og aktiviteter som passer for barn. Vi var i London da Hiawata var nesten fem, og det var en super tur. Vi var på Natural History Museum og så på dinosaurer, British Museum og så på mumier, det tekniske museet har jeg hørt mye bra om, det er mange fine lekeplasser, og morsomme spisesteder som passer for barn.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Hvis du også kan disponere bil, eller være nær by eller attraksjoner av noe slag, er det vel en god plan. Typiske sol og bad destinasjoner blir fort kjedelige i dårlig vær.
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Barcelona
|
|
|
#10 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Jeg ville tatt hensyn til flytid hvis det bare er en langhelg, i hvert fall, og da hadde kanskje Spania utgått. Litt avhengig av hvor mye resing kombinert fly-bil det er,selvsagt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Vi var i Nice i slutten av mars/begynnelsen av april for to år siden. Det var superdeilig. Varmt og vår. Men ikke akkurat badetemp. Men vi kosa oss på stranda allikevel i sommerklær. Kjørte lite turisttog opp på toppen der, lekte på flotte digre franske lekeplasser, shoppet, besøkte blomstermarkedet osv. Veldig deilig.
|
|
|
#12 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Spania utgår nok kanskje ser jeg ja. Med 3,5 timers flytur er det nok litt mye for en langhelg ja.
|
|
|
#13 |
|
Trøtt
|
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Vi har vært i mange storbyer (bl.a. London, Paris, Kairo, dublin) med 06 modellen, og har aldri shoppet på storbyhelg! Vi har helt annet opplegg på storbyhelger med barn enn når jeg er på venninnetur f.eks. Storbyhelg med barn er supert, om en husker å ikke gape over for mye men tar seg tid til å ta det med ro også!
|
|
|
#14 |
|
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Min 05-modell skal til London i mai og har vært i København. Ser ikke for oss shopping, men heller sighseeing, kafebesøk osv.
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Langhelg med barn. Hvor?Vi har vært på flere storbyturer med LilleVenn, nå 9 år, opp gjennom årene; London, Paris, København, Praha og Roma. Det har aldri vært noe problem å finne kjekke aktiviteter for både voksne og barn. I sommer skal vi til Barcelona. |
|
|
|
![]() |
|
|