Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Shampoo og balsam til tørt hår og sensitiv hodebunn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-13, 20:56   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Shampoo og balsam til tørt hår og sensitiv hodebunn

Jeg trenger tips til en god shampoo og balsam som funker for håret og hodebunnen min. Og gjerne også shoppingtips dersom jeg kan få det billigere fra utlandet.

Er det andre produkter jeg burde vite om for å få mest mulig fuktighet til håret mitt? Jeg har arganolje, men syns håret mitt blir litt tungt av det. Har blandet ren arganolje med balsam noen ganger og det har fungert bedre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 21:24   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shampoo og balsam til tørt hår og sensitiv hodebunn

Jeg bruker balsam fra Sebastian, den som heter Hydre. Den gir suveren fuktighet uten å tynge.
Av sjampo funker kun KMS headremedy for meg, alt annet klør jeg av etter en tid.

Jeg handler begge deler på feelunique.com.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 21:28   #3
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Jeg kjøper l'occitanes sjampo i aromacholigie serien. De er med eteriske oljer som kan være et problem, men om du ikker er spesielt sensitive for dem har de den fordel at de vaskeaktivestoffene er av det mildere slaget og håret blir bra. Der er en "soothing" versjon som er mild for hodebunnen, og en "repairing" versjon som også er verd å prøve for tørt hår. Jeg er ikke så glad i de tilhørende balsamtypene, antar det er meningen man i tillegg regelmessing bruker en kur som gir ekstra fukt for tørt hår. Prisen er ikke så ille som enkelte frisørsjampoer.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 23:50   #4
Marbella
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2013
Marbella har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bruker Moroccan Oil shampoo og balsam, samt oljen. Er superfornøyd.

Marbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 00:56   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den "nye" serien til bodyshop (som ikkje er så ny lenger) er super for mitt tørre hår og min allergihodebotn.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 01:18   #6
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Nokon; jeg sjekket ingredienslisten, og helt i tråd med alt en mild shampo skal være.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 15:28   #7
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bestiller shampoo og conditioner fra iHerb.com, merket Desert Essence. Endelig har jeg blitt kvitt hodebunnsproblemene! Billig er det også.

Gammel 25-02-13, 18:01   #8
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har faktisk fått bedre hodebunn av å slutte med balsam. Bruker shampoo for sensitive hodebunn også. BeautyNet.se har mye å velge i, men jeg aner ikke om det er billigst.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 19:25   #9
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Jeg som bare har kunnet bruke apotekprodukter (Aco og Laroche-Posay) en stund, har funnet ut av Wella SP sin Balance Scalp-serie funker! Lukter godt og gir mye fukt i tillegg.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 19:36   #10
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sverger til Matrix Biolage hydrating shampo. Prøver andre av og til, men blir alltid like skuffa og vender tilbake til biolage. Handler på feeluinque.com.

Gammel 25-02-13, 19:53   #11
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Gå på apoteket. Prøv Aco sin shampoo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.