|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolevesker til 11000Men det er jo ikke noe nytt. En Monclerjakke på 80-tallet var ikke billig, tatt datidens inntekter i betraktning(og den er iallefall ikke billig nå heller).
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000
Tja? Dette er jo et valg vi tar som foreldre mener jeg. Helt fra de er små, når det gjelder hvilket forbruk vi venner barna våre til og hvilke verdier vi signaliserer. Storebror er med på å rote i salgskurver etter billig ulltøy, og jeg forklarer hvorfor vi handler på salg. Blant annet. Vi har et valg her, og det er ikke bare økonomi som kan styre hvordan man velger, det kan også være hva man ønsker å lære ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du får grønn prikk av meg! Enig i hele tankegangen din.
![]() |
#4 |
etterpåklokest
|
Jeg er i alle fall overbevist, uten at jeg kan dokumentere det |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
Og det er jo ikke rart hvis man er vant til det fra før. Har man hatt en jakke til 7000 fra man var 16 år og skal opprettholde samme standard som student, flyr pengene fort altså. Da jeg studerte hadde jeg ca 6000 kroner i måneden. Det var ikke rom for mye råflotthet innenfor den rammen, men jeg synes pengene rakk utrolig langt egentlig (i etterkant lurer jeg på hvordan jeg klarte å ha råd til så utrolig mye øl. Kan ikke ha kjøpt mye annet). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|