Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Men du ser ikke at du har noen ganske smålige holdninger ovenfor de som tar andre valg og prioriteringer da, eller? Med betegnelser som "tåpelig kjøpekarusell" og "dumme valg" synes jeg du lar fordommene renne. Men det er kanskje greit all den tid det ofte er snakk om de med ressurser?
Det er jo raust av deg å invitere barna til den dumme fiffen/kredittkortgjeldsslaven/foreldrene uten ryggmarg på besøk, men holdningene dine er like intolerante, uansett. Og du har selv valgt å fronte dem offentlig her inne, noe som gjør at jeg Tenker Mitt om deg.
Det med bekymringsmelding var en spøk som spilte på dine uttalelser. Trodde den var rimelig opplagt.
Dessuten tror jeg aldri du tar dumme valg. Du er snusfornuftig og har snusfornuftige, veloppdrage og lite kravstore barn. Det er iallefall slik jeg har tolket dine innlegg her inne.
Du har lov til å synes at andres valg er dumme og jeg har lov til å synes at andre tar dumme valg. Den siste delen av innlegget ditt synes ikke jeg er noe hyggeligere enn mitt - og jeg har også presisert at jeg kan like mennesker som tar det jeg oppfatter som dumme valg. Du beskriver meg med negative ord og ikke handlingene mine med negative ord, og for meg er det en stor forskjell.