Sv: Re: Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Det er ikke annerledes for meg, jeg ville sagt noe ala det du sier. Tror du virkelig at jeg ikke klarer å ha to tanker i hodet på en gang? Tror du virkelig at jeg har andre prioriteringer en trygghet og lys og varme fordi jeg reagerer på at folk er utrolig fordomsfulle mot folk med bedre råd en dem selv? Synes DU det er greit å være ekkel mot folk fordi de har god økonomi?
Tror du at alle som i denne tråden har sagt at de velger å holde forbruket bevisst nede faktisk har dårlig økonomi?Vetdu at du og de andre som er enig med deg i tråden har bedre råd enn oss andre?
Dette går ikke på økonomi. Dette går på hvilket forbruksmønster man ønsker å overføre til barna sine.
Det jeg synes er mest fordomsfullt i denne tråden, slik den har utviklet seg, er at det tas for gitt at vi som ikke synes en tiåring trenger alt det siste av elektronikk og utstyr eller at en femtenåring trenger en jakke til 7000, har disse synspunktene fordi vi faktisk ikke har råd til å kjøpe det uansett.
Vet du, hvis jeg visste at jeg uansett ikke kunne gitt sønnen min en iPhone og en egen iPad og TV på rommet, hadde jeg ikke trengt å ta stilling til det. Det er vel nettopp det at man har muligheten hvis man ønsker det, som gjør at man tar et verdivalg. På ikke å gjøre det.
|