|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolevesker til 11000
Det siste kan jeg være enig i, og derfor velger jeg stort sett også bort billigkjedene når jeg handler klær, og jeg prøver å unngå IKEA så langt det lar seg gjøre. Jeg prøver å handle økologisk, lokalprodusert evt. kortreist mat etc.
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Den beste idiotsangen: (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#3 |
Kamerat Pære
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg oppfatter også at poenget er sosialt i utgangspunktet. Man skal ikke kjøpe dyre ting til barna fordi det kan skape merkepress og gjøre det vanskelig for andre å henge på karusellen. Fair enough på et helt grunnleggende plan, egentlig. men samtidig er jo alle typer resurser ulikt fordelt. (Noen har store inkludererende familier, andre har det ikke.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Man tenker ikke miljø om man bytter ut 10.000-kronersveska om tre år fordi den har gått av moten. Ei heller har man større garantier for at den er mer etisk og bærekraftig produsert enn HM sine ting. Og jeg ser ikke at sosialargumentet og miljøargumentet er gjensidig utelukkende.
Jupp. Og det betyr heller ikke at jeg ikke liker folk som bor i disse områdene, eller mener at de har valgt feil, selv om jeg vektlegger anderledes i en del av mine valg.
![]() |
#6 |
Kamerat Pære
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Det gjør jeg også. Men jeg syns ikke det er like viktig for barn som vokser ut av klærne sine, eller ikke vil bruke det mer fordi det har gått av moten.
Joda, men de færreste merkeklær er produsert i Vest-Europa.
![]() |
#8 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolevesker til 11000Joda, men de færreste merkeklær er produsert i Vest-Europa.[/quote] |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|