Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I matbutikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 20:21   #14
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg hadde en sånn opplevelse på Rema her i Nord Norge i sommer. Det var lørdag og jeg og alle fem ungene stod ved smågodthylla. Jeg var småirritert siden ungene på død og liv skulle ha hver sin pose, og plukke smågodt med hver sin skje. Det kom en mor med to store barn mens vi stod der og plukket. Det var tydelig at de var på ferie her siden de snakket østlandsdialekt( og var veldig brune og fine). :-) Mammaen snakket veldig høyt, veldig tydelig og veldig pedagogisk: " Husk at dere kun har lov til å ta åtte smågodter hver, og dere har ikke lov til å ta de store snurrene eller andre store godterier. Det er så mye sukker og usunne stoffer i slike godterier. Vi skal jo snart lage en deilig, kremet fiskesuppe av all fisken vi fikk i dag. Og etter middag kommer dere til å være så mette at dere ikke har lyst på noe særlig godterier uansett..... Bla bla bla".

Ungene hennes stod og siklet på alle godteriene de gikk glipp, og jeg ble en liten smule provosert siden alle mine små stod der med hver sin godtepose. Da kom det ganske spontant ut av meg; "Bare pøs på med så j**** mye dåkker har lyst på unga. Nu skal vi hjem å hiv innpå".

Denne moren ble sikkert like irritert og provosert av min upedagogiske og usunne oppførsel.
Men jeg er jo egentlig ganske opptatt av at ungene skal spise sunt og sånn. Jeg ble bare litt småirritert da jeg følte at denne mor indirekte belærte
meg som lot treåringen, femåringen osv. stå og plukke en masse godterier uten å bli begrenset.

Dette er derimot ikke noe je opplever ofte. Kun den ene gangen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.