Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-13, 00:11   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Stort sett har de tøyet i to sesonger hver. I høst kjøpte vi f.eks dress til minsten (600 kr), boblebukse til Storebror (300 kr - Stormberg), votter til alle tre (300 kr). Sko trengte vi bare til Storebror (de andre hadde lite brukte arvesko), de kom utenom. Det gjør også joggesko til sommeren. Regntøy kjøpte vi også til Storebror, de andre har liggende i størrelser oppover. Det kostet 350 kr.

Så summen i høst ble 1550 kr.

Neste høst må vi ha boblebukse til Storebror (han sliter en i året), boblebukse til Storesøster og sikkert nye votter til alle tre. Det blir sikkert omtrent samme sum tenker jeg.

Som du ser har vi lite utstyr, men vi har ikke savnet mer noen gang på de snart 9 årene vi har hatt barn faktisk. Man venner seg til det nivået man legger seg på.

(De arver altså av hverandre + at Storesøster arver jakker fra ei utenfor familien. Til tross for våre billige innkjøp kan de stort sett bruke samme klærne alle tre i årevis).

Poenget var egentlig ikke at vi bruker akkurat 1600 kr på yttertøy - det kan godt hende vi bruker både 1400 og 1800, men at 1600 for en jakke blir voldsomt dyrt når man sammenligner hva vi bruker på yttertøy i løpet av året.

Jeg trodde du skrev at de ikke arvet, og da ble jeg imponert. Det er imponerende lite uansett, men jeg skjønenr litt mer at du får det til når det er arv mellom søsken med i regnestykket. Jeg ligger sikkert på over det dobbelte i klesutgifter til mine. Selv om sko er den største utgiften.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.