Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er dine favoritt-nespressokapsler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-13, 21:29   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dine favoritt-nespressokapsler?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hm. Jeg er litt lat jeg, og bare lar mer vann renne gjennom kapslene. Kanskje jeg får begynne å ta meg bryet med å ty til vannkokeren også? Takk for opplysningen, Hyacinth!

Nja, jeg vet jo ikke om jeg har rett da. Og hvis du liker det sånn, så er det jo ikke noe problem.

Men hvis det ikke var sånn, hvorfor lager Nespresso to varianter? Synes det er litt rart.

Hva lager dere til gjester på 50+ som bare vil ha "vanlig" kaffe?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 21:30   #22
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Hm. Jeg er litt lat jeg, og bare lar mer vann renne gjennom kapslene. Kanskje jeg får begynne å ta meg bryet med å ty til vannkokeren også? Takk for opplysningen, Hyacinth!

Man kan vel bare ta ut kapselen og etterfylle med vann fra maskina. Dog har jeg ikke merket noe til ubehagelig bitterhet når jeg bruker mer vann til de kapslene som egentlig er espresso.

Gammel 04-03-13, 21:31   #23
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Man kan vel bare ta ut kapselen og etterfylle med vann fra maskina. Dog har jeg ikke merket noe til ubehagelig bitterhet når jeg bruker mer vann til de kapslene som egentlig er espresso.

Eh, ja - enda lurere!

Gammel 04-03-13, 21:33   #24
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nja, jeg vet jo ikke om jeg har rett da. Og hvis du liker det sånn, så er det jo ikke noe problem.

Men hvis det ikke var sånn, hvorfor lager Nespresso to varianter? Synes det er litt rart.

Hva lager dere til gjester på 50+ som bare vil ha "vanlig" kaffe?

Kapsel med medium styrke og vann som i 2xlungo. Det synes jeg blir "vanlig kaffe"-styrke.

Gammel 04-03-13, 21:36   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Den lungen med gammelrosafarge - rosabaya?

Ja, det er min favoritt!

Gammel 04-03-13, 21:37   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kapsel med medium styrke og vann som i 2xlungo. Det synes jeg blir "vanlig kaffe"-styrke.

Ah, du bruker så mye vann, ja? Må testes. Lar du bare kapselen stå i og så trykker du to gsnger på lungo? Og hvilken kapsel foretrekker du?

Når jeg serverer dem lungo, så blir det sabla lite, synes jeg.

Gammel 04-03-13, 21:38   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nå synes jeg de nye, orange morgenkaffe-kapslene er gode.

Jeg fikk et par av disse av en kollega forleden. De var veldig, veldig gode. Hva heter de?

Gammel 04-03-13, 21:45   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Ah, du bruker så mye vann, ja? Må testes. Lar du bare kapselen stå i og så trykker du to gsnger på lungo? Og hvilken kapsel foretrekker du?

Når jeg serverer dem lungo, så blir det sabla lite, synes jeg.

Ja, sånn gjør jeg det. Men nå skal jeg prøve på den måten du forelslo, altså.

Jeg foretrekker Volluto. Og de nye, orange (husker ikke hva de heter). Cosi synes jeg blir for svakt med så mye vann.

Vanlig Lungo blir for sterkt for mine foreldre som vil ha "vanlig" kaffe.

Gammel 04-03-13, 21:50   #29
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker best de lilla, svarte og bronsefargede. Drikker som regel latte. Om jeg skal ha vanlig kaffe liker jeg gul lungo. Decaf-variantene er også gode.

Gammel 04-03-13, 21:57   #30
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lager en espresso, vipper ut kapselen og fyller på med vann rett fra nespressomaskinen.

Gammel 04-03-13, 23:47   #31
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sort og lilla. Dobbel espresso med 1,5 dl melk. Nammis!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 11:14   #32
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Min favoritt er Indraya (?) Den mosegrønne. Den har styrke 10, men er ikke så besk som ristretto.
Like god både som americano og til latte også

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:08   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

I dag laget jeg latte med to espresso pluss en espressomengde med vann og halvannen dl melk. Men det smakte vann.

Gammel 05-03-13, 15:09   #34
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg bestille og drikke kun blå Lungo.

Gammel 05-03-13, 15:11   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg bestille og drikke kun blå Lungo.

Ja, jeg tror jeg må gjøre det samme. Jeg liker best espresso, men mengden er så liten, og jeg trenger minst tre for å få så mye kaffe som jeg ønsker. Og det blir litt vel mye koffein på en gang, altså. Jeg synes egentlig til og med en lungo er litt lite kaffe, men med mer vann blir det bare vassent.

Gammel 05-03-13, 15:14   #36
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I begynnelsen styrte eg veldig. Eksprimenterte og bestilte ulikt. Men no gidd eg ikkje. Eg drikke berre lungo med en kald melkeskvett i uansett så det spele ingen rolle. Burde egentlig hørt om nokon ville bytte kaffimaskin med meg, eg treng IKKJE den lattisimaen.

Gammel 05-03-13, 15:18   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

I begynnelsen styrte eg veldig. Eksprimenterte og bestilte ulikt. Men no gidd eg ikkje. Eg drikke berre lungo med en kald melkeskvett i uansett så det spele ingen rolle. Burde egentlig hørt om nokon ville bytte kaffimaskin med meg, eg treng IKKJE den lattisimaen.

Hm, jeg ville egentlig hatt en Latissima. Men har citiz & milk.

Gammel 05-03-13, 15:24   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den rosa/gammelrosa og den i gull er favoritter. Og så bruker jeg i tillegg lilla og brun/Roma. Jeg drikker mest latte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:58   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Den rosa/gammelrosa og den i gull er favoritter. Og så bruker jeg i tillegg lilla og brun/Roma. Jeg drikker mest latte.

Du lager espresso av alle disse og fyller opp med melk? Kjenner man forskjell på latten når det er så mye melk i forhold til kaffe?

Gammel 06-03-13, 13:00   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du lager espresso av alle disse og fyller opp med melk? Kjenner man forskjell på latten når det er så mye melk i forhold til kaffe?

Det er kanskje mer cappuccino jeg lager. Når jeg fyller melk til den øverste streken på steameren, så bruker jeg to kapsler.
Men med den nederste bruker jeg en kapsel.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.