Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Når trekker du fra gardinene på soverommet?
Med en gang jeg hopper ut av senga. Rise and shine! 19 11,80%
Etter en stund, men før jeg går på jobb 36 22,36%
Når jeg kommer hjem fra jobb 2 1,24%
Trekker dem aldri fra, jeg trives med et liv i mørke (og dårlig luft) 45 27,95%
Det varierer og er tilfeldig (spesifiser nærmere) 37 22,98%
Get a life! Konsentrer deg om dine egne saker 6 3,73%
Noe annet som jeg ikke har kommet på 11 6,83%
Hadde et alternativ til overs 5 3,11%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-13, 23:22   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Svarte noe annet som du ikke har tenkt på. Jeg drar aldri fra gardinene, men har florlette, tynne og transparente gardiner, så blir ikke dårlig luft eller helt mørkt.

Jeg har også det. Alltid fratrukket. Men vi har rullegardin i tillegg. Jeg må ha det mørkt for å sovne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:22   #62
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Rullgardinene trekkes opp når den av oss som sover lengst står opp ja. Pompen sin blir dratt opp når han vekkes, eller når den voksne står opp.
Vi har ingen innsyn til soverommene.

Det hender dog at de er nede på dagtid om sommeren. Da for å stenge solen og varmen ute.

Gammel 05-03-13, 23:23   #63
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Og på spørsmål nr 2, er svaret alternativ 2.

Gammel 05-03-13, 23:38   #64
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg trenger å se ut = hvis det skjer noe rabalder utenfor på den siden = svært sjelden.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:51   #65
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gardinene dras aldri helt til sides, de henger alltid halvveis sammentrukket. Har rullegardin som nesten når helt ned i nedre karm, og sånn står det alltid (glippe på ca 10 cm nederst). Det andre vinduet står alltid på gløtt og har aldri gardinene for, men ingen som kan se inn der heller.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 00:18   #66
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Før trakk jeg de opp hver morning. Men etter at kommunen har kappet maaaaange tre og furu så har nå naboen på andre siden veien fått en utrolig innsyn til våre soverom. Og med det innsynet så har det forandres til veldig sjelden.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 01:12   #67
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ta opp rullegardin når jeg er påkledd og klar. Pga mulig innsyn. Vinduet omtrent alltid i luftestilling.

Gammel 06-03-13, 07:18   #68
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er ganske tilfeldig. Mannen jobber vanlig dag og jeg jobber nattevakter. Noen ganger trekker han opp og lufter før han går/til jeg kommer, andre ganger ikke. Det samme når jeg står opp: Noen ganger trekker jeg opp rullegardina med en gang men som regel tusler jeg rundt i huset litt, våkner før jeg får kledd meg nok til å kunne stå i dagslys for omverdenen.

Gammel 06-03-13, 09:16   #69
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De dagene jeg står opp sist så trekker jeg dem fra etter at jeg har kledd meg, de dagene mannen står opp sist, så er de trukket for hele dagen (om ikke jeg går innom og fikser det).

Gammel 06-03-13, 09:29   #70
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så og si aldri, det er en del barn som går forbi og kan kikke inn, og vi har det sjelden så ryddig at det passer at hvermansen kan kikke inn i senga vår.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 12:45   #71
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dårlig luft har vi ikke, men mørke ja. Rullegardinen er trukket ned. Ja, jeg er jo av dem som ikke rer opp sengen med mindre huset skal selges, sånn nesten, og soverommet vårt er rotete, jeg foretrekker derfor at det ikke er innsyn dit, egentlig. Men luft får vi heldigvis inn da, og lys har vi i resten av huset, nesten ikke gardiner utenom på soverommene, og mye vinduer. Soverommet brukes ikke til aktiviteter hvor det er nødvendig med dagslys uansett.

Gammel 07-03-13, 12:48   #72
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden. Vi har gardiner og rullegardiner. Gardinene er trekt fra, men rullegardinene er sjelden oppe - kun når vi skal få skikkelig gjennomtrekk eller når jeg vasker rommet.

Gammel 07-03-13, 12:51   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det er veldig kaldt så lar vi rullegardinen (vi har ikke gardiner) være nedtrukket, for at det ikke skal bli for kaldt i vårt gamle og trekkfulle hus.

Ellers så er det sistemann ut av soverommet som ruller gardina opp ca halveis opp på vinduet. Som oftes går jeg inn og åpner vinduet på soverommet når barna legger seg, sånn at vi får lufta litt til vi legger oss.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 13:23   #74
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke gardiner på soverommet, så det er ikke en problemstilling jeg må tenke på.
(Har ikke særlig innsyn heller.)

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 13:28   #75
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg husker det. Det ser jo penere ut.

Gammel 07-03-13, 13:43   #76
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg til våren når jeg kan ligge i senga og se ut over skogen der ute. Se på bladene som kommer ut, fuglene som flyr fra tre til tre. Sovrommet vårt bruker jeg også som lesekrok, jeg har en ørelappstol der og bokhylle. Rommet er stort og lyst, og ikke minst helt nytt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 14:20   #77
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, syns dere det ikke er mørtk og trist på soverommet når gardinene er for? Jeg syns det er deilig at soverommet er "lett", lyst og innbydende også gjennom dagen.

Gammel 07-03-13, 14:24   #78
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er da egentlig ikke inne på soverommet sånn gjennom dagen, så at der er mørkt er ikke noe jeg tenker over.

Gammel 07-03-13, 15:09   #79
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men altså, syns dere det ikke er mørtk og trist på soverommet når gardinene er for? Jeg syns det er deilig at soverommet er "lett", lyst og innbydende også gjennom dagen.

Jeg synes det er greit å slippe inn litt lys, men jeg er der jo ikke fra jeg står opp til jeg legger meg. Veldig sjelden iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 15:12   #80
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg pleier ikke gå inn på soverommet på dagtid, så jeg ser derfor aldri at gardinene er for og det er mørkt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.