|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Når trekker du fra gardinene på soverommet? | |||
| Med en gang jeg hopper ut av senga. Rise and shine! |
|
19 | 11,80% |
| Etter en stund, men før jeg går på jobb |
|
36 | 22,36% |
| Når jeg kommer hjem fra jobb |
|
2 | 1,24% |
| Trekker dem aldri fra, jeg trives med et liv i mørke (og dårlig luft) |
|
45 | 27,95% |
| Det varierer og er tilfeldig (spesifiser nærmere) |
|
37 | 22,98% |
| Get a life! Konsentrer deg om dine egne saker |
|
6 | 3,73% |
| Noe annet som jeg ikke har kommet på |
|
11 | 6,83% |
| Hadde et alternativ til overs |
|
5 | 3,11% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?
Jeg har også det. Alltid fratrukket. Men vi har rullegardin i tillegg. Jeg må ha det mørkt for å sovne. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Rullgardinene trekkes opp når den av oss som sover lengst står opp ja. Pompen sin blir dratt opp når han vekkes, eller når den voksne står opp.
|
|
|
#63 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Og på spørsmål nr 2, er svaret alternativ 2.
|
|
|
#65 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Gardinene dras aldri helt til sides, de henger alltid halvveis sammentrukket. Har rullegardin som nesten når helt ned i nedre karm, og sånn står det alltid (glippe på ca 10 cm nederst). Det andre vinduet står alltid på gløtt og har aldri gardinene for, men ingen som kan se inn der heller.
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Før trakk jeg de opp hver morning. Men etter at kommunen har kappet maaaaange tre og furu så har nå naboen på andre siden veien fått en utrolig innsyn til våre soverom. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Ta opp rullegardin når jeg er påkledd og klar. Pga mulig innsyn. Vinduet omtrent alltid i luftestilling.
|
|
|
|
#68 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Det er ganske tilfeldig. Mannen jobber vanlig dag og jeg jobber nattevakter. Noen ganger trekker han opp og lufter før han går/til jeg kommer, andre ganger ikke. Det samme når jeg står opp: Noen ganger trekker jeg opp rullegardina med en gang men som regel tusler jeg rundt i huset litt, våkner før jeg får kledd meg nok til å kunne stå i dagslys for omverdenen.
|
|
|
#69 |
|
Javel
|
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?De dagene jeg står opp sist så trekker jeg dem fra etter at jeg har kledd meg, de dagene mannen står opp sist, så er de trukket for hele dagen (om ikke jeg går innom og fikser det).
|
|
|
|
#71 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Dårlig luft har vi ikke, men mørke ja. Rullegardinen er trukket ned. Ja, jeg er jo av dem som ikke rer opp sengen med mindre huset skal selges, sånn nesten, og soverommet vårt er rotete, jeg foretrekker derfor at det ikke er innsyn dit, egentlig. Men luft får vi heldigvis inn da, og lys har vi i resten av huset, nesten ikke gardiner utenom på soverommene, og mye vinduer. Soverommet brukes ikke til aktiviteter hvor det er nødvendig med dagslys uansett.
|
|
|
#72 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Sjelden. Vi har gardiner og rullegardiner. Gardinene er trekt fra, men rullegardinene er sjelden oppe - kun når vi skal få skikkelig gjennomtrekk eller når jeg vasker rommet.
|
|
|
#73 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Når det er veldig kaldt så lar vi rullegardinen (vi har ikke gardiner) være nedtrukket, for at det ikke skal bli for kaldt i vårt gamle og trekkfulle hus.
|
|
|
#74 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Vi har ikke gardiner på soverommet, så det er ikke en problemstilling jeg må tenke på.
|
|
|
#75 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Hvis jeg husker det. Det ser jo penere ut.
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Jeg gleder meg til våren når jeg kan ligge i senga og se ut over skogen der ute. Se på bladene som kommer ut, fuglene som flyr fra tre til tre. Sovrommet vårt bruker jeg også som lesekrok, jeg har en ørelappstol der og bokhylle. Rommet er stort og lyst, og ikke minst helt nytt. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Men altså, syns dere det ikke er mørtk og trist på soverommet når gardinene er for? Jeg syns det er deilig at soverommet er "lett", lyst og innbydende også gjennom dagen.
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?Jeg er da egentlig ikke inne på soverommet sånn gjennom dagen, så at der er mørkt er ikke noe jeg tenker over.
|
|
|
#79 |
|
Erfaren nok
|
Jeg synes det er greit å slippe inn litt lys, men jeg er der jo ikke fra jeg står opp til jeg legger meg. Veldig sjelden iallefall.
|
|
|
#80 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
![]() |
|
|