Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinoff: Hva slags koketopp har du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hva slags koketopp har du?
Induksjonstopp 109 54,77%
Keramisk topp 70 35,18%
"Gammeldags" med plater 14 7,04%
Gasstopp 2 1,01%
Vedfyrt komfyr 0 0%
En kombivariant, spesifiser i tråden 3 1,51%
Har ikke koketopp 1 0,50%
Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 21:54   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva slags koketopp har du?

Vi gikk for induksjon da vi pusset opp denne gamle rønna i 2004, litt påvirket av forum, tror jeg.

Noen nevnte gass i den andre tråden, men jeg har aldri sett noen fordeler med gass foran induksjon, egentlig? Bortsett fra at det ser kult ut, da.

Gammel 13-03-13, 21:55   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg trodde heller ikke det var sånn flunka nytt, og det var ikke meningen å insinuere noe i den andre tråden og jeg vet at ikke hslve Norge har induksjon og sånt, så beklager veldig, men jeg mente det ikke bokstavelig, og det trodde jeg dere skjønte.

Det går nok fint, det er forhåpentligvis ikke altfor mange som følte seg underlegne.

Gammel 13-03-13, 21:56   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det går nok fint, det er forhåpentligvis ikke altfor mange som følte seg underlegne.

Får håpe det. :svett:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 21:58   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gasskomfyr er ikke noe gøy å vaske. Induksjon er VELDIG lett å vaske.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:05   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det var rart, vi kjøpte huset her og installerte nytt kjøkken i 2003. Jeg hadde ikke inntrykk av at induksjon var sånn helt flunka nytt da.

Det var nok et noen få år gammelt, men det fantes omtrent bare topper, ikke hele komfyrer, og det var temmelig dyrt. Skiftet kom som sagt rett etterpå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:06   #66
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Keramisk. Den er akkurat 11 år gammel og ryker kanskje snart? Da blir det induksjon.

Gammel 13-03-13, 22:07   #67
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er en artikkel fra 2010, der det står at snart har halvparten av oss induksjonstopp (jeg antar at oss betyr nordmenn).

http://www.dinside.no/854580/snart-h...-oss-induksjon

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:10   #68
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg hadde gass i hippieland, og jeg kan gjerne ha ett gassbluss, men jeg ønsker meg ikke bare gass.

Det er jeg enig i! Jeg hadde gass og bare gass i Connecticut og likte det ikke! Kan ikke huske hva jeg hadde i de årene jeg bodde i Florida.

Gammel 13-03-13, 22:12   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Induksjon. Men kjeramisk på hytta, og som den miljøslasken jeg er drømmer jeg om å bytte den ut.

Omvendt her! Ellers likt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:14   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er en artikkel fra 2010, der det står at snart har halvparten av oss induksjonstopp (jeg antar at oss betyr nordmenn).

Jupp, og nederst i den står det et sitat fra 2004 hvor de høye prisene er nevnt. Og at snittprisen har falt betraktelig de siste årene.

Gammel 13-03-13, 22:20   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hoi! Da hadde jeg rett likevel? Og så ble jeg så nedsablet?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:30   #72
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om det passet dårlig økonomisk sett, så må jeg innrømme at jeg var litt glad da den elendige, keramiske komfyrtoppen fra Ikea plutselig hadde en sprekk tvers over.

Gammel 13-03-13, 22:48   #73
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Hvorfor er induksjon lettere å vaske enn keramisk? Jeg har jo aldri sett en induksjonskomfyr i bruk,så jeg spør fordi jeg ikke har peil.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:50   #74
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Hvorfor er induksjon lettere å vaske enn keramisk? Jeg har jo aldri sett en induksjonskomfyr i bruk,så jeg spør fordi jeg ikke har peil.

Induksjonstoppen i seg selv blir ikke varm, så om noe koker over eller man søler noe (det skjer ofte her...), så svir det seg ikke fast på overflaten.

Gammel 13-03-13, 22:54   #75
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Induksjon, etter at vi kjøpte nytt hus. Den var her.

Den store "plata" forran døde like etter at vi flyttet inn da, så der er bare tre kokesoner, en liten forran og en stor og en liten bak, ikke ideelt, men det funker da...

Hadde keramisk før vi flyttet, og synes vel egentlig ikke at forskjellen er såååååå stor.

Gammel 13-03-13, 22:57   #76
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Keramisk topp. Og vannkoker for at det skal gå litt fortere.
Jeg skulle ønske den ikke var innebygget, for den trenger å byttes.

Gammel 13-03-13, 23:14   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min induksjonstopp blir varm. Det står en H på den aktuelle platen når den har vært i bruk, og jeg kan ikke ta på platen uten å brenne meg. Men den blir mye fortere kald enn en keramisk topp, og ting brenner seg ikke særlig fast nei.

Gammel 13-03-13, 23:16   #78
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har keramisk platetopp, installert i 1999.

Det var rart, vi kjøpte huset her og installerte nytt kjøkken i 2003. Jeg hadde ikke inntrykk av at induksjon var sånn helt flunka nytt da.

Da vi satt inn nytt kjøkken i -99 var induksjon ganske nytt, og fryktelig dyrt!
Det kostet tre ganger så mye som den vi valgte fra Miele(som heller ikke var billig).

Gammel 13-03-13, 23:27   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hoi! Da hadde jeg rett likevel? Og så ble jeg så nedsablet?

Måten du fremla det på så virket det som du trodde bortimot 90% hadde induksjon, og det er en ganske stor forskjell. Innlegget ditt var liksom litt "la dem spise kake" til at det fantes mennesker igjen i dette landet med noe så antikt som en vannkoker.

Gammel 13-03-13, 23:39   #80
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Induksjon. Det sto en keramisk sak som var koblet sammen med komfyren fra IKEA her da vi flyttet inn. Den var virkelig elendelig på alle måter, så jeg var ikke akkurat lei meg da den takket for seg etter et par måneder og viste seg å være ureparerbar. Kjøpte da induksjon og ny komfyr med pyrolyse og mange andre fine finesse. Induksjon er veldig praktisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.