Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[interiør] Hvordan er din stil?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-13, 11:12   #101
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [interiør] Hvordan er din stil?

Jeg har egentlig en ganske tøysete og leken stil, men har moderert meg med årene.

Da vi flyttet inn i hus for to år siden valgte vi å pusse opp etter huset stil, og ikke bare trender eller personlige whims. Det skal vare noen år. Dette innebar å rekonstruere panelet i trappeoppgangen slik at vi fikk det på flere vegger, male i tidsriktige farger, finne en palett ( ) som funket i alle rom etc. Jeg kjenner ingen som er i nærheten av å ha det slik vi har det faktisk. Vi har foret veggene i stue og spisestue med filt og trukket dem med silke (!), vi har svartgrå vegger og kjøkkeninnredning, støvlilla vegger i stuen etc. Mørkegrå sisal i trapper og - snart - ny belysning. Og så bortetter.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 11:42   #102
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Presangstil her! Lite som anskaffes fordi det er fiiiint, kun hvis det er funksjonelt i tillegg. Jeg vet veldig godt hva jeg ikke liker, men har ikke interesse/ engasjement nok til å forfølge og rendyrke en spesiell stil.
Det hender vi bruker penger på et og annet bilde som er laget av bekjente.

Sist redigert av Plipp : 16-03-13 kl 11:53.
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 13:45   #103
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har egentlig en ganske tøysete og leken stil, men har moderert meg med årene.

Da vi flyttet inn i hus for to år siden valgte vi å pusse opp etter huset stil, og ikke bare trender eller personlige whims. Det skal vare noen år. Dette innebar å rekonstruere panelet i trappeoppgangen slik at vi fikk det på flere vegger, male i tidsriktige farger, finne en palett ( ) som funket i alle rom etc. Jeg kjenner ingen som er i nærheten av å ha det slik vi har det faktisk. Vi har foret veggene i stue og spisestue med filt og trukket dem med silke (!), vi har svartgrå vegger og kjøkkeninnredning, støvlilla vegger i stuen etc. Mørkegrå sisal i trapper og - snart - ny belysning. Og så bortetter.

Dette hørtes veldig spennende ut!
Skulle gjerne sett bilder.

Vi har veldig enkel stil, lyst, møbler i hvitt og mørkbrun, vegger i lyyys grå (morgendis), skandinavisk lys og Chi.
Vi har lite dill og dall, lite på veggene, men mange lysestaker.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 13:45   #104
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Missa, kan jeg få komme på besøk og se? Jeg blir alltid så glad når jeg hører om noen som har så respekt for byggverket! All ære til dere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 14:42   #105
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

But of course, Tally! Altså, nå høres det ut som vi har rehabilitert et verneverdig slott omtrent, og ikke pønta på en Arneberg-wannabe-kasse fra tredvetallet som er det som er sannheten. Men ja, vi har tatt vare på det som var originalt og burde tas vare på, og fjernet noen søttitallsgreier som var direkte schtøgge, og vi hadde god hjelp så det er ikke alt som er suget av eget bryst. Og det er veldig tradisjonelt, og konservativt, med antikviteter og sånt. På den annen side, det er vel ikke alle som har bibliotek med skuffer med bøyler til LP-plater, og lakkerte uttrekksplater under bokhyllene til å stable bøkene på mens man alfabetiserer dem? Og originale sølvtøyskuffer kledd i grønn filt? Eller skjult, innebygget skap bak bokhyllen som huser det originale bridge-bordet med innfelte askebeger og pjolterglassholdere?

Ikke alles cup of tea, definitivt. Men veldig oss - og det var viktig synes vi. Det skulle ikke være som klippet ut fra hvilken som helst interiørkatalog.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 14:50   #106
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh!

Å restaurere et slott er noe *alle* ville gjort. Jeg syns det er fint at noen har kjærlighet og respekt for andre, kanskje mindre åpenbare, objekter også. Det høres ut som et flott hus, bygget med kløkt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 16:12   #107
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Fullt.
Det er det som beskriver vår stil best akkurat nå, føler jeg. Vi flyttet fra 400kvm til rett over 100kvm, og det merkes.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 16:37   #108
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Vanskelig å si hvilken stil vi har, kaosstilen kanskje....
Er nok en blanding av Ikea, Living, Bohus osv... Jeg er ikke glad i nips og naps, men mer enkle stilen.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 17:47   #109
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miss Norway-huset høres spennende ut!

Gammel 16-03-13, 17:50   #110
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Hadde vært moro med flere bilder, skal se om jeg også finner noen.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 17:59   #111
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Missas hus er veldig varmt, hyggelig og føles ekte. Og rålekkert.

Passer eierne i grunnen.

Gammel 16-03-13, 18:08   #112
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er så morsomt med skandinaviske designklassikere som *alle* liker nå. For 10 år siden måtte jeg tåle ganske mange ÆSJ! da jeg trakk fram det som noe jeg likte. Lyst treverk var stygt, rette linjer var fælt. Gjett hvordan hjemmene til de samme ser ut nå? Og de er selvsagt individualister alle sammen, som ikke blir påvirket av moten.

For ti år siden siklet jeg etter dem, elsket dem og hadde ikke penger til å kjøpe dem. De siste årene har økonomien nådd en annen klasse og jeg nyter å kjøpe dem. Og jeg irriterer meg over at det er mote.

Vår stil er forøvrig IKEA møter teak og bruktkjøp ispedd de nyvinning klassikerene som jeg endelig har råd til. Og jeg har forvilla meg inn i Finland og Sverige når det gjelder interiørblogger og er forelsket. Guri så mye fint!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 18:49   #113
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier å si at vi har Ikea-stil, dog med innslag av et par arvede møbler. Vi liker det lyst og skandinavisk. Omtrent null nips, og jeg bytter aldri ut puter og handler aldri servietter og stearinlys.

Gammel 16-03-13, 19:07   #114
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er dødelig nyskjerrig på Missehuset!

Gammel 16-03-13, 19:50   #115
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemmer for befaring hos Missa!

Gammel 16-03-13, 19:53   #116
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Missa to the people!

Gammel 16-03-13, 19:57   #117
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har også lett blanding av noe vi har kjøpt nytt, noe arvet og noe vi har hatt lenge. Stor grå hjørnesofa, moderne hvitt sturbord i høyglans, ellers mye eik. Flosstepper i grått, gardiner og puter i lillatoner. Elsker telysestaker, og andre saker for å ha lys i. Må ha noen grønnplanter og blomster, sukkulenter og gjerne friske blomster for å trives.
Det jeg IKKE kunne hatt i mitt hus er mye av det som er moderne nå, slik som puter med ett digert hode av en hjort på (), fuglebur for å ha alt annet enn fugler i og lignende. Jeg vil ha ett koselig hjem, ikke ett trendy hjem. Men kan selvfølgelig like noe av det som er trendy, ønske meg det og kjøpe det, om det er småtterier. Kjøper ikke noe nytt bare for å følge trendene.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 20:05   #118
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har forøvrig litt blandings. Nå pusser vi opp et helt hus og det blir mye lyst i både gulv og vegger, men jeg spriter opp med farger der jeg vil. Vi har mye arvet teak, blandt anne ten stringhylle, et ovalt stuebord og et hjørneskap. Og så blander jeg det med IKEA og noen dyrere designting.

Et par av mine favoritter i heimen er:

Turkis Acapulcostol.

Bønnebordet.

Jeg er liker å kjøpe kunst. Vi har et bilde av Pushwagner som jeg digger, det er rart og spesielt. Og så er jeg glad jeg dette bildet av Gry Hovdenak:
http://www.galleribriskeby.no/nettbu...fuglebrett/504

Gammel 16-03-13, 20:26   #119
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mørkegrå sisal i trapper og - snart - ny belysning. Og så bortetter.

Har du et navn på teppeleverandør, eller gjerne et bilde og? Jeg kunne tenkt meg sisal i trappa nemlig, men mannen vil ha grått teppe. Dette kunne være et veldig interessant kompromiss...

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 20:59   #120
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her finnes det ikke stil! Det er maximalisme på høyt plan. Men det er varmt og koselig og et sted hvor til og med fru Fisefin fra Egenes føler for å hive beina opp i sofaen og dra over seg ett av pleddene.

Vi kjøper billige ting (mange her kaller det for "ræl") så vi heller kan bytte ut ofte. Jeg elsker levende lys, ting og tang.
Jeg er IKKE en typisk FP'er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.