|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaSå vidt jeg har forstått, må man for guds skyld ikke finne på å se den ferske filmatiseringen, men jeg fikk litt lyst til å lese den på nytt, det har jeg nok ikke gjort siden tenåra. Det er Hamsun, den er veldig kort, trenger vi ikke en dose tragisk kjærlighet her da?
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJeg kunne i grunn tenkt meg Amtmannens Døtre, jeg. I lys av stemmerettsjubileet og generell likestillingskamp. Camilla Collett var en stilig dame. Men det er kanskje litt slemt å komme med "motbud"?
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJa, Victoria.
|
|
|
|
#4 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaÅj, den leste jeg når jeg var for ung til å virkelig sette pris på den. Jeg er gjerne med.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJeg har lest begge før, men ikke etter fylte 20. Så det kunne vært interessant å se dem med voksenøyne. Jeg husker ikke et kvidder fra noen av dem.
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: Victoria
Eg veit eigentleg ikkje, men det var den første boka frå mor og far si bokhylle eg las. Det kjendest som å lese ei voksenbok...
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJeg leste den i 2. Klasse på videregående og likte dn ikke, husker jeg. Men jeg er villig til å prøve igjen, nå som jeg er eldre og klokere.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJeg leste den høyt for 10.klassen min på Jordal for noen år siden, det var mange tårevåte øyne da vi kom til de siste sidene, inkludert mine.
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaEg begynte på Victoria i natt, eg, inspirert av denne tråden. :ivrig:
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJeg vil være med i så fall!
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaDet er den boka jeg har kjøpt aller flest ganger. Jeg har lest den sikkert 5-6 ganger, og har kjøpt den i presang til alle venninnene mine (da jeg var rundt 20).
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hamsun selv omtalte den som "bare en liten kjærlighetshistorie", og jeg tror ikke han regner den som et av sine viktigste verker akkurat.
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJeg har kjøpt den som e-bok. :fullstendig e:
|
|
|
#14 |
|
Librocubicularist
|
Eg og. Eg har ho i ark sin ebokapp på mobilen nå. Eg skal arve Hamsuns samlede etter morfar, så eg gidd ikkje kjøpe ho på papir.
|
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaDenne har jeg lyst til å være med på, men rekker det ikke. (Jeg skal lese Victoria i år, tror til og med jeg skal se filmen)
|
|
|
#16 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJeg slenger meg med, satser på å få tak i på biblioteket.
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaJeg skal også være med!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Forslag til ny klassikerlesesirkel: VictoriaVi leste utdrag fra Victoria på skolen. Det var der jeg lærte det meste jeg kan om psykoanalysen, faktisk.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Eh, ja. Er jeg helt på bærtur?
|
|
![]() |