|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Samme hjelm til skøyter og slalåm/snowboard?På hockeyskolen her vi bor anbefales ishockeyhjelm med visir etter nivå 3. På nybegynner nivå 1 er det greit med sykkelhjelm, men jeg ser at det er en fordel med ishockeyhjelm. Jeg tror en slalåmhjelm vil bli veldig varm på isen (hall), man svetter ganske godt i hockeyhjelmene og. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Samme hjelm til skøyter og slalåm/snowboard?
Men vil en sykkelhjelm gi god nok beskyttelse i bakhodet dersom barnet faller bakover med hodet rett i isen?
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Samme hjelm til skøyter og slalåm/snowboard?Slalomhjelm på isen hos oss også. Det er jammen nok utstyr og jeg ser ikke den store forskjellen på det nivået ungene mine er.
|
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Jeg ser absolutt at det er en fordel med hockeyhjelm til de som faktisk spiller hockey og trenger beskyttelse til ansiktet. Vi er mer på "nå prøver vi å gå hele lengden her uten å falle"- og "Se mamma, jeg kan nesten lage et åttetall"-nivå, og da ser jeg ikke behovet for annen beskyttelse enn det en slalåmhjelm byr på. Vi har utendørsbane også, og med så langsom fart som vi holder på skøyter, så blir det sjelden for varmt. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Utformingen på sykkelhjelm er ikke helt optimal for nakken heller om man faller rett bakover slik jeg har forstått det.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Jeg vil anbefale hockeyhjelm, og sier at hockeyklubben her godtar sykkelhjelm. Min sønn har brukt hockeyhjelm fra dag en og vi kjøpte med visir fra begynnelsen av da nivå 3-5 trener samtidig som nybegynnerene. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Nei, sykkelhjelmen vil ikke gi god nok beskyttelse om man faller bakover. Jeg fikk det forklart med at en sykkelhjelm sitter oppå hodet, i tillegg til at de gjerne stikker ut endel bak hodet. Mange fall på isen er som du sier bakover, og ved de fallene så er det to momenter som gjør sykkelhjelmen skummel her:
|
|
|
#30 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Samme hjelm til skøyter og slalåm/snowboard?I begynnelsen brukte vi også sykkelhjelm, helt til jeg begynte å tenke på hvor lite den dekket bakhodet. |
|
|
|
![]() |
|
|