Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye bør en dress til 1700 kr tåle?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-13, 23:36   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye bør en dress til 1700 kr tåle?

I år falt valget på reimatec + til minstemann. Etter er par år med andre merker tenkte jeg at reimatec + skulle være best til han. Han er veldig aktiv og jeg hadde veldig dårlige erfaringer med vanlig Reima til aktive barn over 4 år. Så for å slippe å kjøpe ny dress etter et halv år, valgte jeg å legge ekstra penger i en dyr dress som reklamerte for at den tålte mye mer enn andre dresser. + står jo for ekstra slitesterk!
Jeg kjøpte dressen i okt/nov etter at jeg klarte å kokevaske popdressen vi kjøpte brukt(!) og nå, i slutten av febr har den gått opp (slitt hull) i sømmen i rumpa. Ikke helt inn til foret men nok til at han kommer til å bli våt hvis han sitter i snø..... Nå har vi hatt en vinter med utrolig lite snø så det blir jo antageligvis litt mer slitasje av dette.... Men jeg la jo ekstra penger i dress for å slippe dette her.... Er dette noe man bør regne med av en aktiv 4 åring, eller kan jeg klage?
Jeg er kjempe skuffet...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:40   #2
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye bør en dress til 1700 kr tåle?

Jeg har en langt rimeligere dress (HH til rundt halvparten av det du betalte) til vesla og den bærer knapt preg av å være slitt. Jeg ville i alle fall tatt den med til butikken og hørt hva de mente om saken.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:41   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville klagd. En Reimatec+ forventer jeg at tåler mer en en halv vinter.

Gammel 25-02-13, 23:44   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Unger er jo forskjellige også. Kansje HH hadde holdt til min gutt, men kansje ikke. Men tenker at når de reklamerer for at Reima + er ekstremt slitesterk så bør det holde... Jeg er så dårlig på å klage. Vet ikke hva jeg skal si osv. Og man kan klage på noe slikt? Har noen her gjort det?

Gammel 25-02-13, 23:50   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at du i alle fall kan høre med butikken.

Jeg merker for øvrig ekstremt stor forskjell på hvordan mine barn har slitt dresser. Lillemor sine dresser og regntøysett holdt seg stort sett hele, Knerten sliter det ekstremt. Han herjer mye, kaster seg ned bakker med hardpakket/isete snø og er nok generelt mye mer voldsom i sin utfoldelse enn hva Lillemor var på samme alder.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 00:31   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Yngste som er like gammel sin din er aktiv, herjer ute. Vi har jo heller ikke snø, annet enn noen få dager i desember som var, så her brukes dressen på barmark. Vel, han har to Isbjørn dresser (en kjøpt på salg i januar i fjor), en kjøpt brukt. Jeg vasket den jeg kjøpte i januar i fjor i går. Den er altså brukt fra januar i fjor til nå, men denne vinteren som en av to dresser. Den er skitten, jeg får den ikke helt ren, greit nok, men den finnes ikke slitt, ikke i det hele tatt!

Ta med dressen og hør hva de sier i alle fall.

Jeg hadde reima tec + til eldste hennes siste bhg år. Hun var aktiv, høyt og lavt, men dressen var omtrent som ny etter en sesong og ble solgt uten problem.

Gammel 26-02-13, 08:04   #7
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Klag.

Vesla har en Reima Tec+ dress jeg har kjøpt brukt, hun har brukt den masse i hele vinter (har hatt en annen dress å bytte på med da) og den ser ny ut enda (!). Vesla klatrer mye i trær, aker og herjer så dressen har fått kjørt seg skikkelig.

Vi har også hatt Reima Tec+ til gutta tidligere år og de har holdt seg kjempefint.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 15:51   #8
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Jeg ville sendt en henvendelse rett til Reima (under kategori -spør oss). Det er ikke godt nok av en slik dress. Den skal tåle hard bruk - det er det man betaler for og forventer at den holder tett i bakpartier og at stoff på knær holder en sesong.
Har selv en lignende sak på gang med et tilsvarende dyrt merke og henvendte meg rett til importøren pr.mail. Jeg har sendt dressen inn til importøren og forventer profesjonell behandling.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 15:56   #9
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Gutten min fikk en liten rift i vår Reimatec+ nå etter jul, og da dro jeg til butikken for å kjøpe lappesaker. Hun sa det var produksjonsfeil på noen av modellene fra Reima i år, og at flere hadde fått nye dresser. Hun anbefalte meg å komme innom dagen etter når sjefen var til stede, men siden gutten min trengte dressen og vi ikke hadde anledning til å komme dagen etter, lappet jeg den bare hjemme og gjorde ikke mer ut av det. Men det er kanskje verdt å ta turen for deg?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:17   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Jeg klagde til butikken og de avviste meg tvert. Så klagde jeg til Reima på fb. Og nå får jeg ny dress. Juhu. Drittbutikk, kommer aldri til å handle der mer. Men Reima overrasket. Tok meg seriøst og har gitt meg god kundebehandling. Jeg er glad

Gammel 15-03-13, 20:20   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg klagde til butikken og de avviste meg tvert. Så klagde jeg til Reima på fb. Og nå får jeg ny dress. Juhu. Drittbutikk, kommer aldri til å handle der mer. Men Reima overrasket. Tok meg seriøst og har gitt meg god kundebehandling. Jeg er glad

Flott!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:52   #12
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bra!

Gammel 15-03-13, 21:56   #13
Gabi
Plutselig tilbake

Gabi sin avatar

Hvor: Her!
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Reima Tec + holdt ikke til mellomsten, faktisk var det den minst slitesterke dressen vi har hatt.
Flott at Reima tok dere på alvor. Fikk du ny dress?

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 21:56   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra.

Vi har vært superfornøyde med reima (typen har variert). De har vart mange sesonger og Knerten har kunnet arve etter Snuppa. Vi forsøkte pop et år, men den klarte selv Snuppa å slite ut på en sesong.

Gammel 15-03-13, 22:02   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samme problemet her, bestilte på Ellos... Den er veldig slitt på innsiden av begge ben. Her og der, lang hele.

Gammel 15-03-13, 22:07   #16
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Hmmm... Poden hadde en ReimaTec+ dress i 1,5 år uten at den nesten ble slitt. Så fikk han ny i januar og den ser herja ut allerede. Spesielt refleksene på beina har flisa seg opp. Trodde det var Poden som hadde forandret "adferd", men kanskje det rett og slett er dressen som er dårligere....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 22:11   #17
millact

Standard

Kanskje årets dresser er dårligere? Dårlig parti?

Gammel 15-03-13, 22:45   #18
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er usikker på hvilket år dressen til Poden er fra. Kjøpte den på salg nå i januar.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-13, 13:42   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Så fint at de hørte på deg.

Jeg sitter her med en Ticket som regelrett har revnet i alle sømmer etter første vask. Den henger rett og slett ikke sammen lenger. Jeg er usikker på om jeg finner kvitteringen. Hvis jeg ikke finner den skal jeg gjøre som deg, henvende meg direkte til produsent. Takk for tipset!

Gammel 16-03-13, 20:14   #20
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Så fint at de hørte på deg.

Jeg sitter her med en Ticket som regelrett har revnet i alle sømmer etter første vask. Den henger rett og slett ikke sammen lenger. Jeg er usikker på om jeg finner kvitteringen. Hvis jeg ikke finner den skal jeg gjøre som deg, henvende meg direkte til produsent. Takk for tipset!

Samme her! Kjøpte fra ticket2heaven.dk i vinterferien og den har gått opp i sømmene nå. Jeg sendte mail til kundeservice men har enda ikke fått tilbakemelding tross purring igår.La ved bilder av elendigheten.
Jeg forventet rask tilbakemelding fra de og er ganske skuffet. Kommer aldri til å handle derfra igjen.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.