Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Privat leasing av bil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-13, 17:25   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Privat leasing av bil?

Er o ferd med å avslutte min leasingperiode på en BMW 316. Aldrie noensinne mer skal jeg inn på en slik avtale.
Flere årsaker til det.
Det er dyrt, man får ikke noe fratrekk på skatten for renter. Leasingselskapet legger mva på alt som blir viderefakturert, årsavgift, bompenger (dersom man ikke har bombrikke) og eventuelle fartsbøter.
Når man skal levere bilen, må man påse at man ikke har overskredet km. Min avtale var 60.000 og det nådde jeg etter 2,5 år. Da hadde jeg en stor utfordring for å kjøre over koster kr.2,70 pr.km. Det blir fort veldig dyrt.
Jeg kjøpte da en ny bil.
Dessuten må man påse at bilen er fri for riper, småbulker etc. Ellers får man en ekstra regning.
Leasingselskapne er strenge der på hva som godkjennes.
Dette er informasjon jeg har fra innsiden i bilbransjen, og jeg angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte og lånte penger på vanlig måte. Det er ikke noe særlig å tjene på å lease fremfor å kjøpe. Det går ikke noe spesielt raskere å få bilen, og prosedyren overfor leasingselskapet er eksakt likt som om man hadde lånt penger til kjøpet.
Dessuten, om månedsleien er lav, er innskuddet høyere. Innskuddet får man ikke igjen.

Jeg anbefaler ikke å lease bil som privatperson.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.