|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Vaskeri.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Små pakker med biotex funker som bare det. Vi pakker aldri mye, men greier nå likevel å se anstendige ut om vi skal spise ute. Det vil si, på ferie i Norden pakker vi egentlig en del. Da vet en jo aldri om fleece eller badetøy er det riktige. På badeferie pakker vi lite.
|
|
|
#64 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?
Nei. Jeg får det ikke rent nok. Og så må man drasse på vaskepulver eller kjøpe. Det er ikke alle vasker eller badekar i de landene som er særlig enkle å skylle skikkelig i heller. Foretrekker helt klart offentlige vaskerier. Særlig for håndklær som er seige av solkrem. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Vi hadde en lei vaskeriservice-på-hotellet-opplevelse på Chios. Det var et svært fint hotell etter gresk standard, men tøyet var på ingen måte verken rent eller flekkfritt da vi fikk det tilbake. Og det kom tilbake i den samme norske plastposen som vi hadde levert skittentøyet i! Og det var kjempedyrt. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Vaske på hoteller koster skjorta, ja. I hele verden. Jeg liker offentlige vaskerier. Der vasker man selv. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Jeg innrømmer glatt å ha nær null erfaring med badeferie, altså; jeg har vel aldri vært på en ferie med mer enn tre strandturer, og da klarte vi oss fint uten å vaske håndklærne mellom hver gang. (Og å stappe det nyinnkjøpte håndkleet i kofferten/sekken før vi dro, for den del.) Hvis man tilbringer hele dager og uker på stranden, ser jeg jo at behovet er et annet. (Men da burde jo behovet for annet enn badedrakt og håndklær være tilsvarende mindre!)
|
|
|
#68 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Ja, Guri, håndklærne vaskes ikke før de står av seg selv, altså. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Vi bruker feriene på en blanding av strandliv og kultur. Da må vi ga klær som funker til det. En typisk feriedag er å kjøre rundt og se og stoppe for å sløse og bade. Og vandre. Ikke minst. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Sløse? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
flisespikker
|
Hvorfor begrense seg? Gjør begge deler!
|
|
|
#74 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Det pleier vi.
|
|
|
#75 |
|
I mål
|
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Jeg synes ikke biotex vasker rent og vil helst slippe vaske på ferie. Med alle forbehold trenger da familien ca 14 antrekk hver til 7 dager, samt noen skopar. Pluss på toalettartikler, bøker, leker og ymse, så er du oppe i mange kolli. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?14 antrekk på sju dager? |
|
|
|
|
|
#77 |
|
kamerat
|
14 antrekk i uka til hver! That will be the day!
|
|
|
#78 |
|
I mål
|
Tror ofte vi har hatt noe slikt, hvis man tar med at noe av det er varmere tøyet (inkluderer langbuksa og den tynne jakka). Eller i alle fall type 10-11. Det ER for mye, men samtidig skjønner jeg ikke at man klarer seg med mindre enn ett antrekk daglig. Man svetter jo. Jeg vasker nok klær ellers i året. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Ja, som sagt tar jeg ikke på meg klær som har vært i kontakt med armhulene to dager på rad. Løsningen er ofte singlets og spagettistropper. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor reiser man hvis man vil til varmere strøk i juli billigst mulig?Jeg drar gjerne på den tunge kofferten min, jeg altså, for å være sikker på at jeg har med det jeg har lyst til å ha på i ferien. SAS er super der. 23 kg klær på tur er bra. Greit å ha good plass til nyinnkjøp
|
|
![]() |
|
|