|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Da prøver kulturministeren å ta grep, så det blir kanskje et museum!
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Tenk hvor mange sykehjemplasse man kan få for de pengene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Jeg synes Lambda er veldig stilig (og at de burde bygget barcode dobbelt så høy, når jeg først er i gang). Meeeen .... det blir jo veldig mye moro i Bjørvika som det er, og Tøyen kan ha godt av å beholde attraksjonen sin. I et nytt bygg. Jeg tror jeg holder en knapp på Tøyen.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?
Ikke sant? Eller OL??
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Tøyen. Både av økonomiske, kunstneriske og byutviklingshensyn.
Sist redigert av Tallulah : 13-03-13 kl 11:56. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Fra turiståsted: Lambda, Bjørvika.
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Tøyen. Fordi det er helt rævva byutvikling å ta fra Tøyen alle livsnervene sine.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Dette stemmer ikke. Per i dag er det adskilling mer tungvint å komme seg til Bjørvika enn til Tøyen. Til tøyen kan man ta t-banen, det finnes gode gangveier som både er vogn- og rullestolvennlige. Til Bjørvika må man gå, det er bruer hit og dit, trapper, veier som må krysses og what not.
Jupp. I tillegg til at det det er en utrolig lite urban tankegang å skulle lage en nybygget visningsbydel. På mine reiser rundt i verden ønsker jeg da virkelig å se mer av byen, og det tror jeg turister i Oslo vil også.
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Jeg har ikke tenkt mye på det, men jeg synes at Tøyen høres bra ut. Det er jo som dere sier veldig sentrumsnært og man kan få flere som benytter Botanisk hage også, og den er jo kjempefin synes jeg.
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Tøyen - av samme årsaker som allered er nevnt over her.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Poenget var kulturstrekket til Polyanna. Når (om) det står ferdig vil det være langt mer praktisk enn å dra på kryss og tvers rundt i byen for å oppsøke ulike museum. Dessuten er det allerede i dag langt flere som tar den tungvindte turen fra sentrum til Bjørvika fremfor å T-bane seg selv opp til Tøyens Munchmuseum. Operaen er vel et av de største turistattraksjonene vi har her til lands.
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Vianne, jeg bor ikke på Tøyen og har aldri gjort det. Det er ikke nødvendig å mele sin syke mor for å mene at Tøyen har vært skandaløst vanskjøttet av Oslo-politikerne. Hvordan er det mulig at et så sentrumsnært område med så mange bra ting (kultur, grøntområder, fantastisk kollektivtransport, utsikt …) kan ha blitt så tungt belastet og lite populært? Vel, blant annet fordi skoletilbudet er skandaløst dårlig. Det vil være en skam å fjerne Munch-museet. Det mener jeg virkelig.
|
|
|
#15 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Dette synes jeg var mange gode poenger, Tallulah!
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Vianne; de analysene har ikke tatt hensyn til at museet på Tøyen knapt har brukt markedsføringsmidler. Om de setter inn støtet der, og bygger et nytt attraktivt museum, så er det umulig å analysere seg fram til at det skulle gi betydelig forskjell i besøk der og i Bjørvika.
|
|
|
#18 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Som turist i Oslo synes jeg at det er mer tungvint å komme meg til Operaen enn til Tøyen. Det fremstår simpelthen som litt uklart hvor man skal gå, og det er like langt å gå fra en t-banestasjon som det nåværende Munch museet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Tøyen, pga alle de gode argumentene som allerede har framkommet i tråden. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Munch-museum - hvor, hva, hvorfor?Nytt Munch-museum på sirkustomta på Tøyen, med parkstrekk bort mot t-banen, opprusting av de pinlig nedsarva museene i botanisk hage, Tøyenbadet rett ved siden av og et brunt attraksjonsskilt der det står Grünerløkka, så har man da kulturstrekk godt som noe.
|
![]() |
|
|