|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktJeg tar mye lodd og kjøper kake og kaffe til inntekt for klassen. Pengeinnkreving og klassekasse registrerer jeg, og kun det. Betaler ikke den veien. Disse pengene brukes på lys og servietter hver bidige år til lærerne. Ca ti stk. Hvor mange lyslykter har man bruk for liksom?
|
|
|
#22 |
|
Off the map.
|
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktJeg betaler gjerne sånt, men det bør være frivillig. Det skal ikke føre til klump i magen og barn som ikke får mat fordi man må ut med X antall slike pengebeløp.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktHvis jeg ikke betaler den summen med en gang så glemmer jeg det helt bort. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktHer er det en 100-lapp, frivilllig selvsagt. Samme beløp i 1. klasse også.
|
|
|
#27 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktJeg har glemt det, og er ellers helt enig med Inagh. jeg har derimot ikke lagt hodet på skafottet( heter det det?) etter at jeg, som purung nybakt skolemamma tok opp prinsippet i et foreldremøte med foreldre som var dobbelt så gamle som meg og veldig etablerte. jeg ble slaktet... Nå er jeg dobbelt så gammel og veletablert og skolemamma på nytt, og har ikke tatt det opp enda. *dukket* Men Jeg stiller gjerne som frivillig og betaler godt for kake og kaffe.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktBarna mine gikk på privat skole frem til i høst. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktHer måtte jeg opp med 500 kr for skoletur med en overnatting i fjor. I år så stod det i en mail fra en far i klassen at vi skulle betale inn kr 250 som "vi ble enig om" på foreldremøtet. Vi var ikke der, så det vet jeg ingenting om... Men jeg betaler jo, for vil jo ikke være kjipingen. Men syntes det er en litt dum greie at de ikke kan legge det opp på en annen måte. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktDersom ingen andre sier noe, sier jeg fra om at det må være frivillig når klassekasse er tema på foreldremøte i guttenes klasser. Jeg betaler gjerne til klassekassene, men jeg synes det skal gå rett for seg. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Står på egne ben
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt
Da burde du engasjere deg litt i klassen og klassekassa og gjøre noe med det selv. Det er masse flotte ting en kan gjøre for elevene med ei klassekasse, og du får stå for innkjøp av gavene til lærere selv til jul sånn at de får noe annet da. Vanskeligere er det ikke. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktMan kan jo også diskutere hva en slik klassekasse bør finansiere, spesielt av det som foregår i skoletiden.
|
|
|
#33 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktJeg er klassekontakt og vi samler inn kr 100-200 pr år kontant på foreldremøter, det er da nevnt i innkallingen. Vi purret også på de som ikke har betalt. Alt i regi av klassekontakter, ikke skolen. Det går til sosial årsplan som inkluderer julegrøt og påskelunsj for ungene i skoletiden, foreldrefest, sommeravslutning og gaver til lærerne. Vi har en komitee med frivillige foreldre til hvert arrangement.
|
|
|
#34 |
|
Står på egne ben
Dere har ikke lov til å purre på de som ikke har betalt og dere har ikke lov til å registrere hvem som har betalt eller ikke. Spiller ingen rolle at ikke skolen har noe med det å gjøre så lenge dette gjelder ei klassekasse til en klasse på skolen. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det er mulig, men så lenge alle er enige om klassekassen og beløp og sosial plan, så gjør vi det.
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Har alle sagt seg enige eller har de bare ikke protestert? Slik enighet kan ofte være skinnenighet, de som har lite penger tør ofte ikke si fra i plenum.
|
|
|
#37 |
|
I mål
|
Det er vel uansett ulovlig. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktHos oss går klassekassa til gaver til lærerne og tilbake til barna. Vi har klasseklubb for barna noen ganger i året, blant annet pepperkakebaking og julegrøt. En gang kjøpte vi inn rompeakebrett til hele gjengen, stor stas.
|
|
|
#39 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men, du ser at dei som har problem med ei sånn utgift kanskje ikkje tør sei det framfor alle dei andre foreldra? Ergo er kanskje alle "enige" ja...
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontaktI fjor gikk pengene hos oss til en liten gave til lærer før sommer og is til klassen og pølser til grilling. Det ble ny klasse i 2. (i høst), ,så dermed ble pengene brukt opp. Dette året er det brukt litt penger til blomst til lærer til jul.
|
![]() |
|
|