Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags skallsett/dress til 6 åringen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 19:03   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags skallsett/dress til 6 åringen?

Storebror har brukt Bergans ruffen settet sitt siden april 2011 nå, og nå er det for lite.

I bhg er de på tur 2 ganger i uka, og masse ute hver eneste dag.
På skolen blir det en tur dag i uka, og sikkert endel annen utetid også.

Han er stor, så må nok ha 128 eller kanskje til og med 134, kommer litt ann på.

Vet ikke helt hva vi skal satse på i år?

Har vært veldig fornøyd med både reimadresser og bergans settet...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:07   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags skallsett/dress til 6 åringen?

Pop sitt er veldig bra, men du kan jo fortsette med Ruffen også, det har også holdt godt her. Har bare jakka, da.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:14   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stor tilhenger av Ticket-dressene til de større barna.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:18   #4
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde kjøpt todelt, jeg, så får han hjelp i bhg til å øve på å kle på seg. Anbefaler også Polarn sitt. Har ikke sett skolebarn med hel dress om høsten, kun todelt, så like greit å klare å kle seg selv tenker jeg.

Sist redigert av millact : 22-03-13 kl 19:24.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:22   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

POP, bergans eller isbjørn. De er omtrent like bra synes jeg. Skogstad og HH er også helt greie og billigere.

Gammel 22-03-13, 19:25   #6
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Polarn er supert og bedre pris på enn Isbjørn.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:25   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Bergans eller Isbjørn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:26   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg synes ingenting slår passformen til isbjørnbuksene på smale barn.

Gammel 22-03-13, 19:28   #9
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Håper du har rett! Har en bukse liggende på vent til yngste, fikk tak i billig på salg i fjor og kunne ikke la være. Planen er at han skal ha den i bhg neste vår kombinert med veldig billig Bergans stallo jakke. Så får han øvet seg til skolestart.

Gammel 22-03-13, 19:29   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Enig i det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:29   #11
millact

Standard

Polarn sine bukser er ganske vide.

Gammel 22-03-13, 19:30   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Plutten har isbjørn nå, det fungerer helt utmerket. Jeg kjøpte også på salg, de er jo ikke mulig å kjøpe til fullpris nesten. Svindyre. Men gode.

Gammel 22-03-13, 19:32   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil avbefale PoP - i hvert fall modellen vi kjøpte. Min yngste fikk PoP-dress med avtagbart fôr til høst og nå på slutten av vintersesongen så ser vi at vi må kjøpe ny vårdress fordi den har blitt så slitt. Påsydde detaljer som refleksene ramler av, glidelåsen har blitt ødelagt av tretthetsbrudd og den ser virkelig slitt ut.

Gammel 22-03-13, 19:47   #14
millact

Standard

Jeg har ikke kjennskap til hel dress fra POP, men todelt. Det ser nytt ut etter hard bruk.

Gammel 22-03-13, 21:46   #15
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Vi er veldig fornøyde med Pop.
Vi har også Skogstad og Helly Hansen som vi er fornøyde med, men innstrykket er at Pop er hakket mer slitesterkt.

Gammel 22-03-13, 22:35   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Yngstedatter (8 1/2 år) har også Bergans Ruffen, som jeg/vi har vært veldig fornøyd med. Finnes ikke slitt og har holdt henne tørr.
Ruffen går vel bare opp til str 122, og tilsvarende sett i større størrelser, heter vel Bergans Sjoa tror jeg. Ser veldig likt ut, bare endel dyrere.

Jeg er i tenkeboksen selv, for jeg regner med at Ruffen settet er knapt i lengden på henne nå når våren setter inn.

POP er veldig slitesterkt, har det til fosterdatter på 8 år. Hun er ganske røff i lek og bukse finnes ikke slitt etter bruk i fjor høst.

Men som noen sa over her, så er POP ganske vide/store i passformen og jeg tror det derfor blir litt for "klumpete" for den sylslanke jenta mi, så jeg regner med at vi går for enten nytt Bergans sett eller evt Isbjørn (som jeg også har vært veldig fornøyd med).

Jeg er altså veldig fornøyd med både Bergans, POP og Isbjørn (dog synes jeg Isbjørn er litt for dyrt).
Helly Hansen har jeg ikke hatt siden jenta mi var 4-5 år, men da var jeg iallefall fornøyd med det, selvom det virker noe tynnere og kanskje ikke like slitesterkt som de andre merkene vi har brukt.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:43   #17
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg vil avbefale PoP - i hvert fall modellen vi kjøpte. Min yngste fikk PoP-dress med avtagbart fôr til høst og nå på slutten av vintersesongen så ser vi at vi må kjøpe ny vårdress fordi den har blitt så slitt. Påsydde detaljer som refleksene ramler av, glidelåsen har blitt ødelagt av tretthetsbrudd og den ser virkelig slitt ut.

Vi har en slik PoP-dress fra 2009 eller 2010. Brukt til to barn i tilsammen tre sesonger, og den ser ikke slitt ut. Jeg ville klaget på den dressen om jeg var deg.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:57   #18
millact

Standard

Obs hadde tilbud på HH i forrige uke i alle fall. XXL pleier å ha godt utvalg.

Gammel 23-03-13, 00:34   #19
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Yngstedatter (8 1/2 år) har også Bergans Ruffen, som jeg/vi har vært veldig fornøyd med. Finnes ikke slitt og har holdt henne tørr.
Ruffen går vel bare opp til str 122, og tilsvarende sett i større størrelser, heter vel Bergans Sjoa tror jeg. Ser veldig likt ut, bare endel dyrere.

Jeg er i tenkeboksen selv, for jeg regner med at Ruffen settet er knapt i lengden på henne nå når våren setter inn.

POP er veldig slitesterkt, har det til fosterdatter på 8 år. Hun er ganske røff i lek og bukse finnes ikke slitt etter bruk i fjor høst.

Men som noen sa over her, så er POP ganske vide/store i passformen og jeg tror det derfor blir litt for "klumpete" for den sylslanke jenta mi, så jeg regner med at vi går for enten nytt Bergans sett eller evt Isbjørn (som jeg også har vært veldig fornøyd med).

Jeg er altså veldig fornøyd med både Bergans, POP og Isbjørn (dog synes jeg Isbjørn er litt for dyrt).
Helly Hansen har jeg ikke hatt siden jenta mi var 4-5 år, men da var jeg iallefall fornøyd med det, selvom det virker noe tynnere og kanskje ikke like slitesterkt som de andre merkene vi har brukt.

Å, ja, da er det ikke Ruffen jenta mi har, for hun har str 8 år.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 08:20   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Bergans, men også positivt overrasket av Didriksons.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.