Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 23:29   #61
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har egentlig opplevd loddsalg som hyggelig alle gangene vi har hatt det. Barna har fått ansvar for å selge og det har vært lite fokus på hvor mange lodd den enkelte kjøpte (det vet jeg, siden jeg hadde glemt penger en gang og slo til med kjøp noen få lodd for den tier'n jeg gravde frem, og det var null stress for Snupp, som lett henger seg opp hvis han oppfatter ting som "ukult".) Det som innimellom stresset mest er trekningen, men så lenge den legges til slutten av festen så pleier det å gå greit, altså.

Vi har heller ikke stort fokus på antall, men jeg personlig skulle jo ønske at ungene var mer opptatt av noe annet enn loddsalg. Halve festen går liksom med til å skaffe seg ulike lodd. Dette var igrunnen verst i barnehagen. Enhver samtale blir avbrutt av loddsalg under kaffen etc.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:40   #62
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss er eneste form for innsamling av penger en frivillig betaling på ungenes forestilling. Da er det foreldre, tanter/onkler og besteforeldre til 60 unger, boksen man putter penger på står ikke like ved døra, så det er overhodet ikke mulig å se hvem som putter på penger og hvem som ikke gjør det.

At man velger å purre på enkeltpersoner, og i tillegg forsvare det, når man VET at det ikke er lov, fremstår som ganske merkelig i mitt hode.

Gammel 22-03-13, 23:41   #63
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Foreldrefest kan da vel betales av dem som skal dit?

Det gjøres også, evnt rest tas fra kasse.
Foreldrefest er en helt vanlig fest med folk som liker å feste og bli evnt kjent med de man ikke kjenner.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:43   #64
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrefest dekket over klassekasse hadde effektivt ført til at jeg hadde boikottet opplegget er jeg redd.

Gammel 22-03-13, 23:45   #65
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Foreldrefest dekket over klassekasse hadde effektivt ført til at jeg hadde boikottet opplegget er jeg redd.

Enig. Enda jeg er glad i fest.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:45   #66
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg enig i. Og det til tross for at jeg nok er en av de som blir med på slikt. Foreldrefest kan man dekke selv. Klassekassen skal gå til barna.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:47   #67
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, absolutt!

Gammel 22-03-13, 23:47   #68
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kan godt delta på foreldrefest, det er ikke derfor. Og jeg kan godt være med på å finansiere sosialt opplegg for andre barn enn mine egne. Men å finansiere foreldrefest over et sånt tvilsomt fellesopplegg, det vil jeg rett og slett ikke.

Gammel 22-03-13, 23:50   #69
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrefesten finansieres ikke av kassa faktisk, men hvis noe stæsj mangler så tas det derfra.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 22-03-13, 23:51   #70
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg hadde satt meg fullstendig på bakbeina om penger fra klassekassa gikk til foreldrefester, om det så bare gjaldt en pakke servietter. Det er prinsippet rett og slett.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:51   #71
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg tør påstå at særdeles få har problemer med å betale kr 100 i løpet av et år. Pengene kommer ungene til gode i form av arrangement som de virkelig synes er koselig, ref klassefest, julegrøt og påskelunsj blant annet. Så lenge man er enige om en sosial plan så må det penger inn fra foreldrene også. Er det ikke vanlig å samle inn til gave til lærerne etter årets slutt f.eks?

Joda. Men noen har 5 barn, og noen har ikke jobb, noen har omtrent ikke penger osv. Det er ikke lov og det er en grunn til det... Jeg syntes det bør respekteres.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:52   #72
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Foreldrefesten finansieres ikke av kassa faktisk, men hvis noe stæsj mangler så tas det derfra.

Selv dette hadde fått meg til å bli irritert nok til at jeg hadde vurdert å droppe innbetaling. Men jeg er ganske negativ til klassekasser som ikke er helt frivillige og holder seg på et minimumsopplegg i utgangspunktet.

Gammel 22-03-13, 23:54   #73
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg hadde satt meg fullstendig på bakbeina om penger fra klassekassa gikk til foreldrefester, om det så bare gjaldt en pakke servietter. Det er prinsippet rett og slett.

Nettopp!

Gammel 23-03-13, 00:02   #74
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Jeg kjenner at jeg er glad for den greie foreldregjengen vår, at det ikke er så mange prinsipielle fp folk.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 23-03-13, 00:07   #75
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig imot pengeinnsamlig på skolene, selv om det er frivillig og selv om vi (absolutt) har råd til det. Det har vært noen episoder opp gjennom årene jeg har reagert kraftig på. Bl.a. når det gjelder turer. Vi driver med avslutningstur ifbm siste året på ungdomsskolen for to barn, og de sakene ble fremstilt svært forskjellig. På det ene trinnet var de veldig forsiktig med å kreve inn 500 kr i egenandel. De skrev mye om at de visste det ikke var lov, men håpet foreldrene syns det var ok. Og om noen ikke hadde råd til 500 kr på en gang kunne de ta kontakt for en avbetalingsavtale. Det var noe veldig ydmykt over hele greia. På det andre trinnet? Not so much... Stakkars foreldre som faktisk ikke har penger til sånt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 00:17   #76
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg er glad for den greie foreldregjengen vår, at det ikke er så mange prinsipielle fp folk.

Jeg skulle ønske det hadde vært et snev mer av refleksjonsevnen og prinsippene man ser på FP i vår foreldregruppe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 00:18   #77
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Noe av det ekleste i sånne sammenhenger synes jeg er holdninger som innebærer at "alle har da råd til...." (det er bare å prioritere...). Det er ganske vanskelig for de med normal økonomi å forestille seg hvordan det er å ha veldig lite.

Gammel 23-03-13, 00:19   #78
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Da hadde det kanskje holdt med en oppfordring og kanskje en påminnelse, uten at det hadde vært nødvendig med personlige purringer?

Gammel 23-03-13, 00:23   #79
millact

Standard

Litt utenom, bor i et dyrt område med generelt høye lønninger, men er veldig glad for at det ble satt et beløp på 75 kr på bursdagsgaver i klassen hvis det er snakk om penger. Noen ønsket høyere sum, men så ble det til slutt satt lavere. For enkelte kan 75 kr være mer enn nok. Nå har det vært ikke mindre enn 5 bursdager på under en måned (alle i klassen, så alle av samme kjønn er invitert) og i dag kom neste invitasjon til rett over påske. Mye penger ut på kort tid.

Gammel 23-03-13, 00:30   #80
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.