Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-13, 00:36   #81
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Foreldrefest? Really? Da hadde boikottet innsamling altså. Er det med alkohol liksom? sånt deltar ikke jeg på engang. Jeg kjøper heller ikke den at det er vanskelig med grøtfest hvis man ikke samler inn penger. Det finnes mange måter å fikse det på og det krever mest sannsynlig ikke mer enn å samle inn penger, purre og administrere en klassekasse.

Gammel 23-03-13, 00:37   #82
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skulle ønske det hadde vært et snev mer av refleksjonsevnen og prinsippene man ser på FP i vår foreldregruppe.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 00:38   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke så mye styr å administrere ei klassekasse altså. Vi har den for storebror sin klasse. Vi tar imot penger og setter inn og gir folk tilbake penger hvis de har lagt ut. På ingen måte mye jobb.

Gammel 23-03-13, 00:39   #84
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noe av det ekleste i sånne sammenhenger synes jeg er holdninger som innebærer at "alle har da råd til...." (det er bare å prioritere...). Det er ganske vanskelig for de med normal økonomi å forestille seg hvordan det er å ha veldig lite.

Jeg kjenner at jeg nesten gruer meg til guttene blir skolegutter nettopp pga slike holdninger som du nevner der Katta.
Vi er av dem som faktisk hadde måttet omprioritere ganske kraftig for å få råd til de "frivillige" innbetalingene. En ting er 100,- men så er de to, og hvis det blir hundre kr her og hundre kr der, "for alle har vel råd til en liten hundrings", så er det grovt innhogg etterhvert.

Jeg er glad for at guttene går i barnehagen og at det der er en styrer som gladelig betaler spytter i litt for å gi ungene litt ekstra på julefester og sommerfester.
Og hadde vi skulle betalt inn til klassekasse og det gikk deler av det til FORELDREFEST?! Da hadde jeg steilt. Skal foreldrene feste, så får de jaggu betale det selv synes jeg.

Gammel 23-03-13, 00:41   #85
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Og hadde vi skulle betalt inn til klassekasse og det gikk deler av det til FORELDREFEST?! Da hadde jeg steilt. Skal foreldrene feste, så får de jaggu betale det selv synes jeg.

Hm. Men det er da foreldrene som har betalt, er det ikke?

Gammel 23-03-13, 00:43   #86
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt sjokkert over at de la opp til en klassetur hvor man måtte betale 500 kr for EN natt jeg.... Joda, de kunne være på skolen om foreldrene ikke betalte, men hallo... Man betaler med mindre man vil at barnet skal bli et utskudd....

Det var en vellykket tur da, og det var foreldrene som stod for den, men jeg syntes likevel det var altfor dyrt. Fikk beskjed om at det ville koste 3-400 kr i forkant, men de var ikke sikre. Så ender man altså med 500 kr og 14 dagers betalingsfrist. Yey.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 00:52   #87
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jo, men ikke alle synes det er like viktig å prioritere fest for foreldrene som det er å prioritere ungene.

Hvis jeg hadde hatt trang økonomi, hadde jeg strekt meg langt for å kunne bidra til ungenes skoletur/utflukt/hva det nå er klassekassen går til, men jeg hadde glatt droppet foreldrefesten om det var knapt med penger igjen på konto.

Jeg ville ikke likt det om jeg hadde strekt meg ekstra for å betale inn til klassen, og pengene hadde gått til fest for foreldrene.

Jeg hadde ikke likt det om det ikke var et økonomisk løft heller. Som Katta ville jeg neppe være interessert i å støtte klassekassen om pengene ble brukt til foreldrefest. Jeg misliker at det tas penger fra klassekassen til å kjøpe blomster til lærerne også, men jeg har ikke sagt noe hittil, siden klassekassen vår er reelt frivillig og det sjelden kreves inn penger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 00:57   #88
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men man betaler jo inn til en slik kasse for at ungene skal få glede av dem? Eller tar jeg helt feil nå? Samles det inn penger til alt mulig? *har ikke unger i skolealder*
For er det innsamling til slike ting (at foreldrene skal kunne ha fest osv) så hadde jeg nok ikke betalt noe, for jeg er ikke så glad i slike sammenkomster.

Gammel 23-03-13, 00:58   #89
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg har spurt ein gong om bidrag til klassekassen på dei to åra eg har vert foreldrekontakt. Og det einaste eg har brukt den til er grillkull. Alt som skjer på skulen er det skulen som betaler, eller dei deler ut lappar til alle elevane om kva pålegg dei skal ha med ( påskelunsj for eksempel ) Blomstrar til lærarane er det Fau som står for. Og då er det ikkje noko anna me treng dei pengane til, enn små ting som me lagar til utenom skuletid for den enkelte klasse.

Gammel 23-03-13, 00:58   #90
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jo, men ikke alle synes det er like viktig å prioritere fest for foreldrene som det er å prioritere ungene.

Hvis jeg hadde hatt trang økonomi, hadde jeg strekt meg langt for å kunne bidra til ungenes skoletur/utflukt/hva det nå er klassekassen går til, men jeg hadde glatt droppet foreldrefesten om det var knapt med penger igjen på konto.

Jeg ville ikke likt det om jeg hadde strekt meg ekstra for å betale inn til klassen, og pengene hadde gått til fest for foreldrene.

Jeg hadde ikke likt det om det ikke var et økonomisk løft heller. Som Katta ville jeg neppe være interessert i å støtte klassekassen om pengene ble brukt til foreldrefest. Jeg misliker at det tas penger fra klassekassen til å kjøpe blomster til lærerne også, men jeg har ikke sagt noe hittil, siden klassekassen vår er reelt frivillig og det sjelden kreves inn penger.

Eller så kunne jeg bare signert Teo her.

Gammel 23-03-13, 01:36   #91
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Da hadde det kanskje holdt med en oppfordring og kanskje en påminnelse, uten at det hadde vært nødvendig med personlige purringer?

Vi purret ikke personlig. Det finnems glemsomme folk, meg selv blant annet. Vi bruker primært ikke kassa til foreldrefesten. Jeg fatter ikke at folk er så sære at de er imot gaver til lærere,fester, julegrøten og generelt alt som kan smake av en hundrelapp.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 01:44   #92
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt greit med gratisprinsippet, skal ungene på tur eller gjøre noe sosialt skal bidrag gis til klassen anonymt. Her selges det kakebokser for sjetteklassingene nå for å finansiere buss til leirskole.

Men gratisprinsippet har endel vinklinger som gjør at reglen biter seg litt i halen. F.eks. turer for ungdomsskoleelever. I vår kommune har de blitt så rigide, men samtidig er de selvmotsigende så man blir litt frustrert som foresatt. Men det er en annen historie....Vi skal vel komme oss i mål på ett vis. :hjertesukk:

Gammel 23-03-13, 01:48   #93
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sukker med deg Fløyel.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 08:18   #94
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi purret ikke personlig. Det finnems glemsomme folk, meg selv blant annet. Vi bruker primært ikke kassa til foreldrefesten. Jeg fatter ikke at folk er så sære at de er imot gaver til lærere,fester, julegrøten og generelt alt som kan smake av en hundrelapp.

Det kalles prinsipp, ikke gjerrighet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 09:48   #95
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som klassekontakt har jeg sendt ut konvolutt med pålimt lapp om at dette er til klassekassen, og at beløpet bestemmer man selv. Det føres ingen oversikt over hvem som betaler, men mitt inntrykk er at det er de fleste, og det er jevn fordeling på 100 og 200 lapper.

I tillegg har klassen solgt kaker/kjeks, og fått inn mye penger på den måten.

Pengene går til inngangsbilletter, transport, skøyteleie til de som ikke har skøyter, litt leker til lekekassen de bruker i friminuttene etc etc, samt jule- og sommergave til lærer. Det er stort overskudd i klassekassen, resten skal brukes til klassetur på 7.trinn. dess mer i kassen, jo mindre styr med å få inn penger når turen nærmer seg. Klassekassen sponser ikke foreldrefester.

Dette er for femteklassingen min. Det er noenlunde likt på tredje trinn, bortsett fra at de ikke har solgt kaker.

Hos oss funker dette bra.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 10:02   #96
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men gratisprinsippet har endel vinklinger som gjør at reglen biter seg litt i halen. F.eks. turer for ungdomsskoleelever. I vår kommune har de blitt så rigide, men samtidig er de selvmotsigende så man blir litt frustrert som foresatt. Men det er en annen historie....Vi skal vel komme oss i mål på ett vis. :hjertesukk:

Jeg tror egentlig bare man må være flinke til å tenke kreativt for å få til ting skolen ikke kan betale selv. Vi bor i et relativt pengesterkt område og da tenker jeg det er ekstra viktig at gratisprinsippet holdes i hevd og at det ikke er synlig hvilke foreldre som spytter i hvilken sum. Skal man på noe som koster penger, ja, så får foreldrene gå sammen med barna om å finne ut hvordan dette kan finansieres på annen måte enn gjennom direkte tilskudd fra foreldrenes lommebok. Jeg tror dessuten det er med på å lære barna verdien av penger, hvis de må være med på å tjene dem inn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 10:11   #97
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å blande foreldrefest inn i klassekassa ville jeg sett veldig negativt på. Det burde virkelig holdes helt utenom. Og jeg er svært imot alkohol i sammenheng med foreldre i klassen. Det ville opplevdes som en katastrofe for meg da jeg var liten, fordi faren min var alkoholiker og ikke kunne drikke alkohol på normal måte. Jeg får sant å si vondt i magen bare av å tenke på det nå. De foreldrene fins helt sikkert i svært mange klasser fortsatt.

Har også hørt om en klasse der mødrene hadde noen treff ute (type onsdag etter jobb), og den ene moren hver gang ble FULL og datt og måtte hjelpes hjem. Greit om ikke sånne ting skjer i skolesammenheng, de barna har liksom nok å stri med.

Sist redigert av Filifjonka : 23-03-13 kl 10:16.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 11:01   #98
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg er beinhard på gratisprinsippet når skolen er arrangør. Faktisk tar jeg litt av æren for at barneskolen vår måtte slutte å kreve at klassekassa dekket fem tusen til bussreisen når de skulle på leirskole - til sammen femten tusen på trinnet siden de er tre paralleller. Rektor drev og mer eller mindre truet med at pengene kom til å bli tatt fra undervisning hvis ikke foreldrene dekket bussen - og det provoserte meg nok til at jeg satt meg på bakbeina. Jeg syns det var mer rimelig at rektor jobbet oppover i systemet for å få penger nok på budsjettet, mot utdanningsdirektøren f.eks., i stedet for å alltid jobbe nedover. Det er noen skoleledere som er veldig smålige og lite strategiske, og det er ikke foreldrene som skal eie det problemet. Her i kommunen trykker skoledirektøren opp læreplaner for 500 000 i året - i glanset papir - bortkastede penger, lærerne ønsker primært sett å få den lokale læreplanen i en fil, men er det noen som hører på det?

Det er jo mye som er gratis, her i byen f.eks. så er det gratis skøytebaner både her og der, og det er gratis å reise med bussen i skoletiden for alle skoleelever. Museer har ofte nesten gratistilbud til elever, den kulturelle skolesekken har mange tilbud, etc. etc. Det vi har sponset fra klassekassa er gjerne mat i forbindelse med noen av utfluktene - at de en gang i året f.eks. får bestille pizza etter skøyteturen eller lignende.

Og det Filifjonka skriver er jeg hundre prosent enig i.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 11:03   #99
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er litt betenkt fordi jeg ser absolutt hvorfor det er kjekt med en klassekasse, men hvorfor kjemper ikke FAU mer for gratiskprinsippet ved å faktisk kreve midler fra skolen? Jeg synes det er litt synd at gratisprinsippet forsvinner på denne måten. Foreldrene tenker: fuck it, vi betaler selv - alle har vel råd til en hundrings her og en hundrings der og skolen tenker: vi trenger ikke bidra, FAU fikser selv og krever inn penger fra andre enn oss. Vi har hatt både foreldrekaffe og frokost på SFO i regi av nettopp skolen. Det kostet ingen verdens ting for oss som foreldre. Ingen lodd og ingen pengeinnsamling. Klassefester arrangeres på "dugnad" og man kan eventuelt søke om midler om det er noe spesielt. Man kan selvfølgelig gjøre mye hyggelig om man samler inn store pengesummer, men er det egentlig solidarisk?

Klassekasser som går til leker på skolen? Er det virkelig sant?

Jeg er også med på det Filijonka skriver. Foreldrefester med alkohol er virkelig et etisk dilemma. Jeg har faktisk aldri hørt om noen som arrangerer fest i skolesammenheng. Det ville vært katastrofe for meg når jeg var liten.

Gammel 23-03-13, 11:06   #100
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg syns at det som skjer utenfor skolens regi ikke skal dekkes av skolen - jeg syns skolen har bedre ting å bruke penger på en klassefester.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.