Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Elleveåring på ti timers togtur alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-13, 16:32   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Nei, jeg synes det er helt greit at de får prøve seg, være voksne, kjede seg og alt det der, men det er noe med mengden timer alene i en vogn som jeg opplever som litt i kjipeste laget for mange elleveåringer. I hvertfall hvis de ikke har prøvd det før sammen med voksne eller trappet opp med kortere turer først. Jeg prøver å unngå at de er ti timer alene hjemme også for den saks skyld, ikke fordi det er farlig, men fordi det er litt kjipt. Og det er en grunn til at vi har sykedager for barn under 12 år og at barn har krav på å ha med seg en voksen på sykehus selv om de ikke er spesielt syke. De er ganske store og greier mye, men de er barn som ennå trenger endel oppbacking av voksne. Og 10 timer er lenge både å kjede seg og å ha det litt skummelt.

Gammel 27-03-13, 16:39   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nei, jeg synes det er helt greit at de får prøve seg, være voksne, kjede seg og alt det der, men det er noe med mengden timer alene i en vogn som jeg opplever som litt i kjipeste laget for mange elleveåringer. I hvertfall hvis de ikke har prøvd det før sammen med voksne eller trappet opp med kortere turer først. Jeg prøver å unngå at de er ti timer alene hjemme også for den saks skyld, ikke fordi det er farlig, men fordi det er litt kjipt. Og det er en grunn til at vi har sykedager for barn under 12 år og at barn har krav på å ha med seg en voksen på sykehus selv om de ikke er spesielt syke. De er ganske store og greier mye, men de er barn som ennå trenger endel oppbacking av voksne. Og 10 timer er lenge både å kjede seg og å ha det litt skummelt.

Dette oppsummerer greit min mening også.

Ett par timer på tog, helt ok. Men ikke 10 timer. Jeg har hatt ungen i baksetet fra Oslo til Kiel flere ganger og han klarer fint sånne transport-etapper. Men da er han ikke alene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.