Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-13, 00:29   #521
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Kragejakke i dobbelt 2trådsgarn i grått til storebror.

Gammel 24-03-13, 10:31   #522
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Kragejakke i dobbelt 2trådsgarn i grått til storebror.

Oppskrift? Link?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 24-03-13, 10:39   #523
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker jeg begynner med kjekkasgenser til Skatten. Har "litt" Baby merino jeg må få brukt opp.

Eller skal han heller få seg en varm vintergenser?

Gammel 24-03-13, 10:45   #524
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Oppskrift? Link?

Tipper det er nøstebarn sin.

Gammel 24-03-13, 12:46   #525
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle ønsker jeg kunne strikke, da hadde det blitt en slik en

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1117554-10-1346761599185.jpg (120,4 KB, 32 visninger)
iben er ikke aktiv  
Gammel 24-03-13, 14:00   #526
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, Appelsin, da fant jeg den. Fin!

Den Strikk til Nøstebarn-boka, er det mye fint i den forresten?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 24-03-13, 18:50   #527
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk, Appelsin, da fant jeg den. Fin!

Den Strikk til Nøstebarn-boka, er det mye fint i den forresten?

Appelsin har rett.
Jeg er veldig glad i den boka. Enkle og greie oppskrifter. Har strikket mye fra den.

Gammel 24-03-13, 22:32   #528
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Skulle ønsker jeg kunne strikke, da hadde det blitt en slik en

Men det klarer du - det er jeg helt sikker på!!

Gammel 25-03-13, 12:02   #529
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Helt enig. Hvis du er helt helt nybegynner så kan du få noen til å legge opp + strikke vrangborden.

Gammel 25-03-13, 23:32   #530
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Sikker? Kan jo høre om svigermor kan hjelpe meg litt da.

iben er ikke aktiv  
Gammel 26-03-13, 09:53   #531
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Sikker? Kan jo høre om svigermor kan hjelpe meg litt da.

Ja, veldig sikkert. Det er bare rette masker (foruten vrangborden), frem og tilbake. Det er lettere å strikke Skappel enn det er å skrive. Hvis du kan spørre/få litt hjelp/veiledning fra svigermor har du ny og egenstrikket genser veldig snart!! Kanskje noe å prøve seg på nå i påsken?

Gammel 29-03-13, 10:59   #532
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Lue! Veldig enkel og ganske kul.

Gammel 29-03-13, 11:10   #533
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Lue! Veldig enkel og ganske kul.

Hva slags lue, da?

Gammel 29-03-13, 11:26   #534
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker Sikori fra Strikkenett i gave, og Akeleie til meg selv.

Gammel 29-03-13, 13:26   #535
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hva slags lue, da?

Mobilen krangler prøve fikse i kveld!

http://nikostrikk.blogspot.no/2010/0...ua-mi.html?m=1

Gammel 29-03-13, 15:17   #536
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker en Klukka i blått.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 29-03-13, 19:47   #537
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Bilde - veldig fornøyd og skal strikke flere.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (516,8 KB, 22 visninger)
Gammel 01-04-13, 00:13   #538
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Tirsdag skal jeg kjøpe garn og begynne på ny Mariusgenser til meg selv.
Den jeg strikket i fjor er for stor, men passer min søster perfekt. Fant farger jeg falt pladask for i en blogg, og hun hadde strikket den 10 cm lengre enn i oppskriften, det skal jammen jeg gjøre og.
http://kriiistine.blogspot.no/2011/05/min-marius.html

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 01-04-13, 01:19   #539
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Tirsdag skal jeg kjøpe garn og begynne på ny Mariusgenser til meg selv.
Den jeg strikket i fjor er for stor, men passer min søster perfekt. Fant farger jeg falt pladask for i en blogg, og hun hadde strikket den 10 cm lengre enn i oppskriften, det skal jammen jeg gjøre og.
http://kriiistine.blogspot.no/2011/05/min-marius.html

Åh den var faktisk kjempefin. Jeg er egentlig så dritlei Marius at jeg har totalt skrinlagt å strikke meg en sånn, men denne kunne jeg faktisk vurdere.

Jeg strikker forøvrig sokker til meg selv. Viking Raggen er fantastisk til det formålet. Masse kule farger og det går rasende fort.

Gammel 02-04-13, 23:32   #540
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Åh den var faktisk kjempefin. Jeg er egentlig så dritlei Marius at jeg har totalt skrinlagt å strikke meg en sånn, men denne kunne jeg faktisk vurdere.

Ja, jeg falt pladask for den når jeg så den.

Har fått startet på den, strikker i Drops Karisma. Omtrent samme farger, bare nyanseforskjeller.
Hadde strikket perlekanten (vrangborden) omtrent ferdig før jeg oppdaget at jeg hadde vridd den og måtte rekke opp alt igjen. Perlekanten er så langsom å strikke, men nå er den ferdig og jeg er et stykke opp på genseren.

Valgte å beholde perlekanten selv om den i bloggen har vrangbord, syns det gir litt særpreg. Håper jeg ikke angrer på det senere...

Men hvor lurt det var å starte på dette nå er et annet spørsmål, jeg skal skrive bacheloroppgaven og trenger forsåvidt ikke distraksjoner...

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.