|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpI give up.
![]() |
#64 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp
Hm. Hvor er det ok at hunder tisser da? Skal man ta dem til en øde plass hvor ingen bor før de får lov til å tisse? Jeg klarer ikke å se problemet med at hunder tisser og bæsjer med mindre man ikke plukker opp etter seg. Og det gjør man jo. Fet har virkelig aldri slått meg at det er problematisk at hunder gjør det de må, så lenge de ikke tisser i sandkassen eller på hagemøbler osv. At de skvetter i en hekk - hva er problemet? Muligens preget av at alle naboene våre har hunder.
![]() |
#65 |
Personlig pessimist
|
Nei.
![]() |
![]() |
#66 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpMilfrid: Hekken blir ødelagt f.eks. Det stinker når det blir tisset på samme plasser om og om igjen. Bare noen eksempler. En ting er å tisse på en stor gresslette, det har ikke vi i vårt borettslag. Så da blir det enten på lekeplassen eller langs/oppetter folks hekker, busker osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpJeg skjønner utmerket behovet for strenge regler, men ikke såååå strenge at det ikke er ok at hunder tisser langs gaten inne i borettslaget, men at de tisser langs gaten utenfor er helt ok, det er jo uansett en eller annen som eier den hekken/grøftekanten/gressflekken hunden tisser på, enten det er en som bor i samme borettslag eller en annen.
![]() |
#68 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpJeg vet ikke hvordan dere andre bor, men her er det ikke veldig vanskelig å finne steder for hunden å gå på do som ikke tilhører andre privatpersoner (og vi bor tettbygd). Og de aller fleste har vel også en egen bitteliten gressflekk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Drømmer
|
Samme her, dvs vi passer bare hund innimellom men selv om det er tett mellom husene så er det ikke noe problem å finne andre steder.Vår hekk er også ødelagt, fordi andre hundeeiere lar hundene tisse på den. Kunne ønske folk tok litt mer hensyn jeg. Sist redigert av Chablis : 31-03-13 kl 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpNå har vi hund selv og vi passer veldig på at han ikke tisser og bæsjer overalt. Selv om vår hund er verdens søteste lille tass så strammer jeg alltid båndet inn når vi møter folk langs veien og han får ikke hoppe opp på besøk som kommer på døra.
![]() |
#71 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
De pengene går jeg da sterkt ut i fra at eieren til den andre hunden dekker?
![]() |
#72 |
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpVi hadde en egen liten gressflekk (ikke tilgjengelig via utgangsdøren da, kun et barnerom i kjelleren) og der ble vår hund luftet jevnt og trutt. Men altså, "ikke luftes i borettslaget" ville jeg absolutt tolket som å gjelde denne gressflekken også?
![]() |
#73 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpJa, GinaK. Gress, hekker og busker blir ødelagt. Vår plen er også det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Shake it out!
|
Som sagt, jeg er ingen hundeperson i det hele tatt men her har alle naboene hunder og jeg klarer ikke å irritere meg en plass over at de tisser og bæsjer på plenen min - som de gjør - så lenge det plukkes opp igjen. Ikke dør hekken min heller. Og ikke lukter det vondt noe sted. Og hos oss er det hund i fem av de nærmeste husene. Dessuten bor vi slik til at det er håpløst at ikke hundene skal måtte tisse på en hekk som ikke er noen sin. Akkurat det er jo rimelig håpløst å få til om man har hund i tettbygd strøk. Hvor i alle dager luftet man hunden da? Kjører man av gårde til skogs?
![]() |
#75 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpMalama: Jeg sitter ikke å skuler på naboer jeg heller. Jeg forteller hvordan jeg gjør det og at det går helt fint med oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Nå også i farger
Nei, du som privatperson kan jo irritere deg eller la være å gjøre det akkurat så mye du vil. Det er jo opp til deg. Her er det snakk om regler i et borettslag og om disse går an å følge eller ikke. Og da forteller jeg at det går helt fint (for oss). Og vi har ingen slik regel en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpHelt sant. Og dermed er jeg glad jeg ikke bor i borettslag. Mitt inntrykk er at det som regel er de som irriterer seg over alt og ingenting som blir med i styre og stell, og som lager reglene.
![]() |
#78 |
Nå også i farger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Shake it out!
|
![]() |
#80 |
![]() Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelpHver sin smak.
![]() |
|
|