|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Få bort rester av klistremerkerVi skal flytte, og holder på med opprydning i leiligheten som skal selges. Snuppa har hengt en del klistremerker på skapdøra si. De går ikke bort. Det sitter igjen små rester av lim og papir, og det alle forsøk resulterer i at jeg kommer en halv kvadratmillimeter nærmere.
|
|
|
|
#2 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Få bort rester av klistremerkerWhitesprit.
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Få bort rester av klistremerkerun-do
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Få bort rester av klistremerkerDet adrienne sa |
|
|
|
|
|
#6 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Få bort rester av klistremerkerWD-40 til å løsne ting fra hverandre, for eksempel lim fra underlag. Det virker på alt mulig som sitter fast, og lager ikke merker på underlaget. Kjøpes hos Clas Ohlson for eksempel. (Og gaffatape til å holde ting sammen.) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Få bort rester av klistremerkerDet jeg lurer på er om jeg rett og slett skal la snuppa stå og skrape det løs helt selv. Jeg mistenker at det i hvert fall forhindrer at det kommer klistremerker i den nye leiligheten. Jeg er en ond, ond mor.
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Få bort rester av klistremerkerJeg syns ikke det er ondt å la ungene få erfare den direkte konsekvensen av hva de har gjort. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Få bort rester av klistremerker
Akkurat det kunne snuppa helt klart gjort også. Særlig hvis det var en bukse hun bare likte sånn middels. Det er jo ikke akkurat noe godt forslag å be henne strikke en ny.
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Få bort rester av klistremerkerDet verste er at hun liker buksa godt. Hun har neppe gjort det for å ødelegge, men fordi det var så spennende å dra i snora og se hva som skjer. Herregud, hun er sin fars datter! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Få bort rester av klistremerkerHmm, og jeg som LAR ungene klistre klistremerker på ting og tang... (dog, alt ed har klistret på var ting vi skulle ta med oss videre da, ikke på skap som skulle stå igjen, seng, kommode etc. Mest fordi der ikke var et skap som skulle stå igjen på det rommet (Ja, forrige eier tok med seg litt mer enn de skulle, og vel så det, så derved var der ikke skap på soverommene utenom det plassbygde på hovedsoverommet, alt annet tok de. Og vi satte aldri inn skap på det rommet, derved var der ikke noe skap som skulle stå igjen)
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Unnskyld meg, men
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Jeg sliter fortsatt litt med å komme opp med den reaksjonen, men gi meg resten av kvelden og en halvflaske rødvin, så har du meg også der. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Her må hun bare lære seg å strikke. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Du får sy på noe som erstatter den manglende foten. Hun vil sikkert husker det til hun blir gammel.
|
![]() |
|
|