Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Noe greier mot lett og brusete hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-13, 21:46   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Noe greier mot lett og brusete hår

Jeg har tynt og fint nordisk hår. Noe av håret bruser seg så lett som en sky rundt hodet. Kan noen tipse meg om en spray eller noe som hjelper mot dette? Oljer tror jeg blir for tungt.

Gammel 02-04-13, 21:54   #2
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe greier mot lett og brusete hår

Har du prøvd moroccanoil? Jeg syns den funker fint, og føles ikke tung.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 21:56   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Har du prøvd moroccanoil? Jeg syns den funker fint, og føles ikke tung.

Jeg kjøpte nettopp moroccan oil, og jeg angrer veldig på at jeg ikke gjorde det tidligere vinter. Kjempegod mot statisk vinterhår, håret blir hverken tungt eller fett, men veldig mykt og glansfullt.

Gammel 02-04-13, 21:57   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

*Abbonnerer*

Jeg har også slik hår. Mange produkter gjør bare at det ser fett ut.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:07   #5
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker Biosilk. Det gjør mitt hår glansfullt og ikke statisk. Tynger ikke og gjør det ikke fett.

Gammel 03-04-13, 09:14   #6
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg har same hårtype som deg og har prøvd både Biosilk og Moroccan oil. Eg må jammen vere forsiktig med oljemengda for at håret ikkje skal følest fett ut etterpå, altså. Ein liiiten dråpe for mykje og det er heilt krise. Sist eg var til frisøren fekk eg anbefalt Paul Mitchell smoothing og den ser ut til å fungere mykje betre for meg. Frisøren sa at vi med typisk nordisk hår ofte får problemer med oljane, men at denne fungerar godt for denne hårtypen. Eg brukar ein bitteliten sprut i handa og fordelar i vått hår, eller eg kan gjere det same i tørt hår dersom eg ser at det brusar opp.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:24   #7
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg slet også med dette tidligere i vinter.
Etter tips kjøpte jeg både biosilk balsam og både shampoo, balsam og hårkur i den røde serien fra Redken og håret har blitt så mykt og fint.
Første natta sprayet jeg håret med den hårkuren (liten sprayflaske) og sov med det på natta og skylte ut på morgenen. Håret ble utrolig raskt vettug igjen. Er superfornøyd.

Sånn olje og tunge hårkurer blir for tungt for håret mitt.

Gammel 03-04-13, 09:47   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble påprakket en gele av noe slag sist jeg var hos frisøren. Funker fint. Brun tube, jeg skal se om jeg finner.

Edit: Denne:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 10:12   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan bruker du den geleen, Neket?

Gammel 03-04-13, 10:29   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar bare bittelitt i hånda, og gnir hendene sammen - så stryker jeg hånda over håret. Det var sånn frisøren gjorde det også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 10:50   #11
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Trikset er å kun ha oljen i lengdene. Aldri oppe i hårbunnen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:05   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har Tigi Bed Head, Control Freak.

Mot brusete/statisk hår. Dufter deilig, og er vesentlig lettere enn olje.

Sist redigert av Dronningen : 01-12-15 kl 14:48.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 13:16   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Dronningen, tror du denne passer for småhår som står rett opp fra hodet? Håret mitt er ikke så frizzy på sidene, men oppå, av en eller annen grunn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 13:18   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjampo og balsam, Sexy Silky Hair.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:01   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Dronningen, tror du denne passer for småhår som står rett opp fra hodet? Håret mitt er ikke så frizzy på sidene, men oppå, av en eller annen grunn.

Den er veldig lett, gnis i hendene, og man klappet eller dytter lett der man ønsker det. Jeg synes den er bedre enn oljen som nevnes her (har den også), da det ikke er mye jeg trenger, og olje midt oppå håret kan jeg ikke ha. Har ikke tenkt over småhår egentlig, men har brukt det på statisk hår.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:09   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker hårspray på småhår på toppen jeg jeg. Tar en dusj med hårspray og stryker småhårene ned med hånda.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.