Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Jeg kaster meg inn i diskusjonen og holder meg on-topic først:
Jeg synes jentene i Ålesund gjorde dette på en forbilledlig måte og synes skolen taklet dette helt utmerket. Skoledemokrati og medbestemmelse i praksis. De gikk tjenestevei og ordnet opp på en forbilledlig måte - supert! Mye god læring i slik.
Ergo synes jeg selvsagt at det er urettferdig mot disse jentene at de gjøres narr av verden over og at enkelte politikere er så himla sjokkert.
Off topic: Jeg er egentlig ganske enig i den Tjorven og Toffen skriver. Dette er helt sikkert å banne i kjerka, men jeg er sjeleglad for at datteren min går på en skole/i en klasse med opphopning av barn som presterer. Undervisningen er tilpasset til dette og det har alltid vært noe å strekke seg etter, synes jeg. Også for barn som er i øvre del av prestasjonsskalaen.
Jeg tror dessuten at en vesentlig grunn til at det raljeres over Bieber-feberen, er at det er fjortisjenter som står for den. Hadde han vær mer høykulturell hadde hylerne ikke fått så mye vann på mølla. Så det.
I hine hårde gamle dager tok jeg, med min mors velsignelse, fri fra skolen for å stå i kø for å få billeter til Yes-konsert i Ekeberghallen. Det var utrolig kult og jeg husker at jeg elsket mamma litt mitt oppe i alt fjortis-hatingen min av henne - frodi hun skjønte hvor viktig det var for meg å få med meg den konserten.
Jon Anderson for president! 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|