Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Angående antrekk i konfirmasjon

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-07, 00:47   #101
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Jeg hadde en gang et par bukser i råsilke. De ble brukt til hverdags.

Gammel 26-04-07, 01:27   #102
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes du kan gå i kjolen.Jeg fortår at tonen er ganske så uformell i selskapet, så da er det jo et flott antrekk.

(Jeg har tabbet meg og stillt i bunad i konfirmasjon, som en eneste. Konfirmanten (jente) hadde ikke bunad heller, så litt reaserch kan av og til lønne seg).

Formuleringen i første innlegg syns jeg er helt grei, de fleste her på fp vet vel at klær er Angeliquea største hobby? Hun beskriver sine klær med "kjærlighet".

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 11:50   #103
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

(Jeg har tabbet meg og stillt i bunad i konfirmasjon, som en eneste. Konfirmanten (jente) hadde ikke bunad heller, så litt reaserch kan av og til lønne seg).

Jeg kan ikke se at det skal være en tabbe. Du stilte jo med et absolutt godkjent plagg.

Gammel 26-04-07, 12:03   #104
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, kjolen kan du fint bruke i en konfirmasjon når du ikke har lyst å bruke bunaden!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 14:17   #105
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gå i kjolen og kos deg!

Gammel 26-04-07, 14:20   #106
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ser ikke helt at den kjolen er upassende.
Kan noen forklare???

Syntes den var fin og passende. Men bunad er jo flott.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 15:13   #107
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Har for sikkerhets skyld, bare for å gjøre jobben vanskeligere for meg selv, handlet tre antrekk i dag
Ikke bare med tanke på konfirmasjonen, men andre hendelser fremover

Bilder kommer

Men her er et

HM kjolen fra Madonna

Dene jakken fra Madonna kolleksjonen kjøpte jeg tidligere

I dag kjøpte jeg nydelig skjørt og bluse til
Da jeg prøvde det hjemme sammen, var det veldig fint
Har sorte fine sko også

Kjøpte en kjole som er kjempefin
Den kostet egentlig 599,- men fikk den til 300,-
Består av to kjoler, en underkjole i glatt silke og en omslagskjole i et slags krinklete stoff
Påsydd paljetter som pynter opp i litt matt,antikk utseende
Fine knytebånd med samme paljetter
Kantene på omslagskjolen og knytebåndet er i samme stoff som underkjolen

Sist redigert av Angelique : 26-04-07 kl 15:45.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 15:52   #108
TBM
Passiv

Standard

Det er du selv som velger klær, og det finnes da ingen regler for når man må bruke bunad.

Forøvrig ser jeg at du har en flott garderobe A - det er sannelig ikke småtteri du viser fram.

Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:47   #109
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg alltid har sagt: Du har mye lekkert. Det skal bli spennende å se hva du ender opp med til slutt

Gammel 26-04-07, 19:25   #110
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Så mye lekkert du har kjøpt, Angelique! :sikle:

Gammel 26-04-07, 20:00   #111
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ville ikke heller gått i så kort kjole i konfirmasjon som denne ser ut på bildet, men Angelique skriver jo at til henne går den rett over kneet. Skjørt rett over kneet har jeg gått med i konfirmasjon også. *Og det gikk bra med meg*

Enig med Maximillia m. fl. her. Jeg ville foretrukket den kjolen hvilken som helst dag fremfor bunad. Du blir sikkert flott i den - og eksklusiv. Forresten, akkurat som bunader ikke er "eksklusivt". Og at de som bruker dem ikke er veldig klar over netttopp det.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:22   #112
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Forresten synes jeg det oser litt av hvert i denne tråden. Komisk.

Enig ... herregud, vet ikke om jeg skal le eller gråte .... det stinker både smålighet og jantelov i denne tråden.

Lurer på om det hadde blitt samme reaksjon hvis det var noen andre som spurte? Eller hvis noen viste frem tilsvarende kjole men kjøpt på Kappahl?

jaja, slik er det vel bare.

Selvfølgelig passer kjolen til konfirmasjon, og selvfølgelig er den eksklusiv (fy fy ord )

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:29   #113
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om man skal dømme etter Angeliques stil, så er jeg totalt og ytterst stilløs.

Hvorfor det? Det skal jo for så vidt mye til for at sure sitroner kan bli stilige (selv om du jo er veldig stilig oppskåret i gin and tonic!) men slik jeg leser deg så mener du kanskje at men ikke kan være stilig hvis man ikke har råd til å kjøpe seg dyre merkeklær? Eller mye klær?

Og da er det best å holde seg til drittkasting og sarkasme?

Gammel 27-04-07, 11:29   #114
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Lurer på om det hadde blitt samme reaksjon hvis det var noen andre som spurte? Eller hvis noen viste frem tilsvarende kjole men kjøpt på Kappahl?

Nei, da hadde nok reaksjonene vært helt annerledes. Man kan da ikke gå i konfirmasjon i en kjole fra Kappahl!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:32   #115
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Selvfølgelig hadde ikke folk giddet bry seg med å være spydige hvis det var en "billig" kjole fra Kappahl det ble spurt om. Folk har hengt seg opp i personen og det faktum at det er en dyr og eksklusiv kjole. Herregud, les tråden, skikkelig patetisk men veldig typisk.

Gammel 27-04-07, 11:32   #116
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvorfor det? Det skal jo for så vidt mye til for at sure sitroner kan bli stilige (selv om du jo er veldig stilig oppskåret i gin and tonic!) men slik jeg leser deg så mener du kanskje at men ikke kan være stilig hvis man ikke har råd til å kjøpe seg dyre merkeklær? Eller mye klær?

Og da er det best å holde seg til drittkasting og sarkasme?

Eller stygge klær? Det ser jo ut til å være slik. Jo mer ting koster, jo styggere er det.

Gammel 27-04-07, 11:34   #117
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller stygge klær? Det ser jo ut til å være slik. Jo mer ting koster, jo styggere er det.

Bunader er vel de dyreste klærne som har vært nevnt i denne tråden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:35   #118
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er mange lite pene bunader, min egen inkludert. Fatter ikke hva jeg tenkte på.

Gammel 27-04-07, 11:36   #119
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Ha ha FANTASTISK ... der bekreftet du jo nettopp det ja.

Bitter and twisted

Gammel 27-04-07, 11:41   #120
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Er jeg bitter fordi jeg ikke fatter hvordan folk kan bruke tusenvis av kroner på noe jeg anser som ufattelig stygt? Merkelig konklusjon. Som jeg skrev; om man skal følge Angeliques standard, så eier jeg ikke smak. Jeg ville ikke hatt halvparten av det hun la ut om jeg hadde fått det gratis. Så hvordan kan jeg være bitter på noe jeg ikke ville blitt sett død i i utgangspunktet? Nei, du må nok komme med bedre logiske konklusjoner enn dette.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.