Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har du i vinskapet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 18:17   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hva har du i vinskapet?

Jeg har fått gavekort på 10.000,- hos Vinmonopolet (ikke spør).

Hva burde jeg bruke dem på?
Jeg har veldig lite peiling på vin, og drikker for det meste det vi har fått i gaver. Liker champagne, hvitvin, rosevin, lite rødvin bortsett fra til mat.

Har sansen for fransk vin, i alle fall er det mye fransk vi får i gave, har begynt å knipse bilder av etikettene på det vi har drukket. Tenker ikke lagringsvin, men "forbruksvin".

Denne står på listen så langt.

Noen tips?

Gammel 10-04-13, 18:41   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i vinskapet?

Chateau Musar

Den på bildet:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (519,0 KB, 10 visninger)
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 18:42   #3
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg ville gått amok i champagne og prosecco-hyllene!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 18:44   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

10 000 bare på polet? :Sjokk: Det var jo en del.

Jeg ville holdt en heidundrandes fest hvor champagnen hadde fått flyte relativt fritt.

Vi har i det siste drukket litt ordentlig champagne, og det er jo veldig godt. Men tror ikke jeg og mannen skulle drukket opp den summen alene.

Gammel 10-04-13, 18:47   #5
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips! Jeg noterer flittig og lager meg en handleliste.

Det blir nok champagnefest, Tjorven, men jeg tenkte også å kjøpe noen kasser av forskjellige typer, for å ha i skapet.

Gammel 10-04-13, 18:56   #6
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Cava, prosecco og champagne ( f eks Gul enke) i lange baner, samt denne godbiten: "Quintarelli Amarone Valpolicella Classico 1997"

Gammel 10-04-13, 19:03   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville unnet meg en sånn her:
http://www.vinmonopolet.no/vareutval...07/sku-7552005

Men den er dyr, altså.

Ville kjøpt en kasse av denne:
http://www.vinmonopolet.no/vareutval...08/sku-3462201

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 19:08   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer, for en følelse det må ha vært å få gavekortet.

Hva med eplemost fra Ringi gård? Trenger ikke å være i vinskapet da

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 19:39   #9
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Hvis du liker hvitvin, ville jeg brukt noen av pengene på Chablis, Bourgogne og Sancerre Spør de som jobber på polet om anbefalinger.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:20   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått på polet i Vika og fråtset vilt i spesialutvalget deres av riesling som akkurat kom inn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:21   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så ville jeg kjøpt årgangschampagne. Lanson Gold Label 2002 er for eksempel vidunderlig god.

Hvorfor er det aldri noen som gir meg gavekort på 10 000 på polet?

Gammel 10-04-13, 20:28   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Hvis du liker hvit burgunder og vil noen hakk opp fra Convent des Jacobins, er f.eks. Matrot Meursault veldig god og typeriktig.

Yndlingscavaen min.

Gammel 10-04-13, 20:31   #13
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Som regel Amarone, Chablis og tørr Riesling.

Åh..

Gammel 10-04-13, 20:34   #14
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg har fått gavekort på 10.000,- hos Vinmonopolet (ikke spør).

Jeg lurer litt på hvordan man skaffer seg slike gavekort, men greit, jeg skal ikke spørre.

Men jeg ville tatt med meg eventuelle preferanser til en dyktig fagperson hos Vinmonopolet for tips til bruk av gavekortet. Jeg har fått veldig mange svært gode tips på denne måten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:42   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spør likevel! :misunnelig:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 20:44   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ved nærmere ettertanke tror jeg at jeg hadde gitt oppdraget til Toffskji i bytte mot en flaske av en av det som kjøpes inn.

Gammel 10-04-13, 20:59   #17
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg lurer litt på hvordan man skaffer seg slike gavekort, men greit, jeg skal ikke spørre.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg spør likevel! :misunnelig:

Man ligger seg til dem.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ved nærmere ettertanke tror jeg at jeg hadde gitt oppdraget til Toffskji i bytte mot en flaske av en av det som kjøpes inn.

Det er i og for seg ikke en dum ide, altså. Tar du oppdrag, Toffskij?

Gammel 10-04-13, 21:00   #18
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Cava, prosecco og champagne ( f eks Gul enke) i lange baner, samt denne godbiten: "Quintarelli Amarone Valpolicella Classico 1997"

Notert!

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg ville unnet meg en sånn her:
http://www.vinmonopolet.no/vareutval...07/sku-7552005

Men den er dyr, altså.

Ville kjøpt en kasse av denne:
http://www.vinmonopolet.no/vareutval...08/sku-3462201

Takk!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Gratulerer, for en følelse det må ha vært å få gavekortet.

Hva med eplemost fra Ringi gård? Trenger ikke å være i vinskapet da

Nei, eplemost har jeg nok av fra før. Her er det druesaft som gjelder!

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Hvis du liker hvitvin, ville jeg brukt noen av pengene på Chablis, Bourgogne og Sancerre Spør de som jobber på polet om anbefalinger.

Det skal jeg også.

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Som regel Amarone, Chablis og tørr Riesling.

Åh..

Ikke så lenge igjen nå!

Gammel 10-04-13, 21:04   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det er i og for seg ikke en dum ide, altså. Tar du oppdrag, Toffskij?

Haha, egentlig ikke. Jeg ville blitt så misunnelig. Men gå ned på Vika, si hva du liker, vift med pengene dine og la en av folka på spesialutvalget fylle tralla di. Det blir kjempegøy!

Gammel 10-04-13, 21:13   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Man ligger seg til dem.

Så når mannen kommer hjem med en flaske vin til kr. 89,-, sier vel det det meste om mine bidrag på det området for tiden.

Akk, ja.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.