Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-13, 22:06   #101
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?

Helt klart levert den tilbake. Hvis jeg finner en femtilapp paa gaten, tenker jeg ikke paa det, men dette er jo en formue. Hvis man bare beholder det, er man en tyv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 22:17   #102
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde gått ut ifra at det lå noe kriminelt bak, og hadde trolig ringt politiet fra toget og håpet de kom og tok imot vesken på neste stasjon. :redd for å få knust kneskålene:

Aldri i verden om jeg hadde beholdt pengene selv, det er jo tyveri!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 22:49   #103
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Levert, selvsagt.
Men stakkars Bendik har blitt trakassert av folk i hele dag -ukjente som sender meldinger om at han er hjernedød, idiot osv fordi han ikke tok pengene!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 22:58   #104
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg hadde levert det til politiet helt uten å tenke at jeg hadde en annen mulighet. Jeg ville dessuten aldri fått ro i sjela med en bag med så mye penger i hjemme, og setter man plutselig nesten en halv mill inn på konto vil jeg tro det kommer noen reaksjoner.

Men en gang da jeg var nyutdannet, ung og bodde i kollektiv i Oslo - høy studiegjeld.... Da fant jeg plutselig en haug med sedler; 300 $, de lå sammenbrettet på bakken rett i nærheten av restaurant Bagatelle. Den gang Norges dyreste restaurant. Ingen å se i nærheten som kunne se ut til å ha mistet dem, så jeg beholdt dem. Syns det var poengløst å gi dem til politiet. Hadde det vært en lommebok med navn i, ellet et langt større beløp, hadde jeg gått til politiet. Så jeg var litt fornøyd da....

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 23:14   #105
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

Jeg fant en gang fire hundre kroner på gaten.. To tohundrekronerssedler, som jeg leverte på politistasjonen..hehe Antar sjansen for at den som mistet dem gikk dit for å spørre om noen hadde funnet pengene er minimal, men jeg var i det minste ærlig og redelig.

400K hadde jeg definitivt beholdt, mama needs a new bathroom.. Neida, jeg tuller bare, hadde gjort akkurat det samme som personen som fant vesken med pengene!

Gammel 11-04-13, 23:17   #106
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg og en venninne fant 10 kroner på gata for 30 år siden. Vi kontaktet politiet, mengde mente vi kunne beholde den.

Gammel 11-04-13, 23:19   #107
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg skal bli karmakriminell.

Er det god karma å stjele karma da?

Gammel 12-04-13, 10:19   #108
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Man har vel krav på 10 % finnerlønn? Jeg ville mye heller hatt 40tusen ærlig opptjente finnerlønnkroner enn 400tusen uærlige kroner, altså!

Jeg fikk forøvrig dårlig samvittighet da jeg plukket med meg en enslig 50-lapp som lå på en øde vei, så jeg hadde definitivt ringt enten politiet eller eieren hvis han var kjent.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.