Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har alle 3-4-åringer sykkel?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-13, 22:11   #41
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?

Nå ville jeg droppet balansesykkel og gått rett på sykkel. Men ikke med støttehjul. Hun lærer ikke å finne balansen med støttehjul.

Sønnemannen fikk tohjulssykkel uten støttehjul til femårsdagen. I morgen skal den prøves for første gang.

Gammel 13-04-13, 22:14   #42
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Prøver så godt jeg kan å få minsta til å like balansesykkelen. Hun foretrekker 3-hjulingen.
Mellomste hev seg på balansesykkelen da hun var 4 og våren etter satt hun seg rett på to-hjulingen og syklet avgårde uten støttehjul.

Gammel 13-04-13, 22:19   #43
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser liksom ikke helt for meg at hun skal lære å sykle/holde balansen på tohjuling altså så vimsete som hun er. Men da spørs det om vi bare får prøve det da.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 22:22   #44
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Hvis du finner en rimelig balansesykkel kan det jo hende hun kan øve seg med den da? Også kjøpe en vanlig sykkel når du ser hun mestrer det?
Jeg hadde iallefall ikke kjøpt støttehjul, da er det mye bedre trening med en balansesykkel.

Gammel 13-04-13, 22:25   #45
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Kanskje jeg skal sjekke litt rundt om noen har en brukt balansesykkel liggende som vi kan kjøpe billig, det kan jo være et greit alternativ fremfor å kjøpe en helt ny en og en ny sykkel etter kort tid.

Gammel 13-04-13, 22:26   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plutten har balansesykkel, jeg har ingen planer om tohjuling riktig ennå. Men han er en pyse og ikke veldig stor.

Gammel 13-04-13, 22:35   #47
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Treåringen her har både trehjulsykkel, tohjulsykkel med støttehjul og sparkesykkel.

Akkurat det samme har mine to treåringer.

Gammel 13-04-13, 22:37   #48
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville definitivt startet med balansesykkel. En uke på den og du kan sikkert svoppe over på vanlig sykkel.

Her vi bor er det fint å sykle, så etter balansesykkel har min syklet på vanlig sykkel siden 3-årsdagen. Nå har hun akkurat gått fra 12'' til 16'' (og har syklet i 2 år).

Gammel 13-04-13, 22:42   #49
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Her har begge hatt tohjulsykler fra 3-4årsalder, yngste syklet uten støttehjul et par måneder før han fylte fem.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 22:52   #50
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Eldstemann fikk balansesykkel i fjor. Det tok et par dager, og så mestret han den som bare det. I år kjøper vi tohjuling.

Gammel 13-04-13, 22:52   #51
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Eldste har hatt balansesykkel fra han var 2,5, og sykkel med støttehjul fra han var 3, men har egentlig ikke interessert seg for noen av delene for det har vært sparkesykkel for alle penga. Håper han får interessen i sommer.

Gammel 13-04-13, 22:55   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Yngste på 4.5 har arvet eldste sin sykkel, 16 tommer. Har akkurat tatt av hjulene og satt på sånn pinne bak som jeg kan holde han i. Eldste lærte det raskt da vi gjorde det slik, så det tror jeg han også gjør.

Gammel 13-04-13, 23:29   #53
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Da satser jeg på slik balansesykkel i første omgang jeg, håper å kanskje få tak i en brukt, eller en billig variant slik at hun kan øve litt før jeg kjøper vanlig sykkel litt mer mot sommeren.

Gammel 13-04-13, 23:35   #54
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig kjerringa mot strømmen her ser jeg. Mine unger har fått sykkel når de ble 6 år. Uten støttehjul. Før det har de hatt trehjulsykkel. Jeg synes det er skummelt med småttinger som suser avgårde fortere enn foreldrene klarer å følge med. Det er ikke fordi jeg ikke kjøper utstyr til dem generelt, ski har de hatt fra de kunne gå, men jeg har pedagog-foreldre som har insistert på at barn ikke har mental modenhet tilpasset sykling før de er i 6-årsalderen, og jeg synes det virker logisk.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 13:06   #55
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Her er det balansesykkel. Fikk på toårsdagen og den er i bruk flere ganger pr dag. Vi har den inne vi da. Hun har bra balanse og svinger og stopper bra, så jeg håper vi kan hoppe over støttehjulene når den dagen kommer.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 13:33   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her sykla 5 åringen på sykkel (uten søttehjul) da han var 4 år. Knekte koden fort, og fikk i grunn aldri bruk for de støttehjulene. Nå er han 5 år, og sykler lange distanser. Veldig greit for sykkelfamilie på tur

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 16:10   #57
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Minstemor på 5 nå, syklet litt på tohjulsykkel med støttehjul i fjor, samt prøvde sparkesykkel bittelitt (ikke så gira som søsknene var ), og solgte trehjulsykkelen. I år får vi se om hun fortsetter med støttehjul, eller om vi skal prøve å ta dem av etter hvert. Hun er ikke veldig koordinert, og det haster ikke. Men får se det litt an. Men hun bruker det ikke veldig mye. Når jeg tenker etter så var det annerledes tidligere, for da hadde de sykkeldag en dag i uka i bhg. Da de gikk bort fra dette, så ble det ikke så viktig lenger. Mens de to eldste hadde sykkelopplegg der, og da var det desto viktigere med både det ene og det andre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.