|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Nå ville jeg droppet balansesykkel og gått rett på sykkel. Men ikke med støttehjul. Hun lærer ikke å finne balansen med støttehjul.
|
|
|
#42 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Prøver så godt jeg kan å få minsta til å like balansesykkelen. Hun foretrekker 3-hjulingen.
|
|
|
|
#43 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg ser liksom ikke helt for meg at hun skal lære å sykle/holde balansen på tohjuling altså så vimsete som hun er. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Hvis du finner en rimelig balansesykkel kan det jo hende hun kan øve seg med den da? Også kjøpe en vanlig sykkel når du ser hun mestrer det?
|
|
|
#45 |
|
En anelse distre
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Kanskje jeg skal sjekke litt rundt om noen har en brukt balansesykkel liggende som vi kan kjøpe billig, det kan jo være et greit alternativ fremfor å kjøpe en helt ny en og en ny sykkel etter kort tid. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Plutten har balansesykkel, jeg har ingen planer om tohjuling riktig ennå. Men han er en pyse og ikke veldig stor.
|
|
|
#48 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg ville definitivt startet med balansesykkel. En uke på den og du kan sikkert svoppe over på vanlig sykkel.
|
|
|
#49 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Her har begge hatt tohjulsykler fra 3-4årsalder, yngste syklet uten støttehjul et par måneder før han fylte fem. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Eldstemann fikk balansesykkel i fjor. Det tok et par dager, og så mestret han den som bare det. I år kjøper vi tohjuling.
|
|
|
#51 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Eldste har hatt balansesykkel fra han var 2,5, og sykkel med støttehjul fra han var 3, men har egentlig ikke interessert seg for noen av delene for det har vært sparkesykkel for alle penga. Håper han får interessen i sommer.
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Yngste på 4.5 har arvet eldste sin sykkel, 16 tommer. Har akkurat tatt av hjulene og satt på sånn pinne bak som jeg kan holde han i. Eldste lærte det raskt da vi gjorde det slik, så det tror jeg han også gjør.
|
|
|
#53 |
|
En anelse distre
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Da satser jeg på slik balansesykkel i første omgang jeg, håper å kanskje få tak i en brukt, eller en billig variant slik at hun kan øve litt før jeg kjøper vanlig sykkel litt mer mot sommeren. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Jeg er veldig kjerringa mot strømmen her ser jeg. Mine unger har fått sykkel når de ble 6 år. Uten støttehjul. Før det har de hatt trehjulsykkel. Jeg synes det er skummelt med småttinger som suser avgårde fortere enn foreldrene klarer å følge med. Det er ikke fordi jeg ikke kjøper utstyr til dem generelt, ski har de hatt fra de kunne gå, men jeg har pedagog-foreldre som har insistert på at barn ikke har mental modenhet tilpasset sykling før de er i 6-årsalderen, og jeg synes det virker logisk. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Her er det balansesykkel. Fikk på toårsdagen og den er i bruk flere ganger pr dag. Vi har den inne vi da. Hun har bra balanse og svinger og stopper bra, så jeg håper vi kan hoppe over støttehjulene når den dagen kommer. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Her sykla 5 åringen på sykkel (uten søttehjul) da han var 4 år. Knekte koden fort, og fikk i grunn aldri bruk for de støttehjulene. Nå er han 5 år, og sykler lange distanser. Veldig greit for sykkelfamilie på tur
|
|
|
#57 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har alle 3-4-åringer sykkel?Minstemor på 5 nå, syklet litt på tohjulsykkel med støttehjul i fjor, samt prøvde sparkesykkel bittelitt (ikke så gira som søsknene var |
|
|
|
![]() |
|
|