|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
guru advisor
|
![]() Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)Besteforeldre spanderer felles storfamiletur neste sommer. Sist redigert av Minerva : 31-08-09 kl 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til reisemål?Dette høres ut som noe av det vi er på jakt etter, så jeg henger med i tråden her for å se hvilke forslag du får :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)Dra til rivieraen! Og ikke gå glipp av Marineland. Digg! http://www.marineland.fr/Default.asp...&LanguageID=FR |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)Mulig det er litt varmt i fellesferien forresten. Men det er smak og behag |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)
ikke for å kuppe tråden, men vi vurderer å leie hus og sett et i Antibes/Juan les Pins-området, kan du fortelle litt om stedet og hva du syntes?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! Vi har vært i det området flere ganger med små barn, og det er kjempefint. Mange mindre landsbyer som er verd å besøke også. Hvis dere vil ha fin strand kan det være lurt å holde seg unna Nice - for der er det rullesteinsstrand, men ellers en koselig by å være i det også. Varmt om sommeren, da, men passer dere på å få aircondition på rommet gar det også bra (vi hadde tre døgn i juli på hotell i Nice uten AC med en ettåring, og det var nesten uutholdelig).
![]() |
#8 |
guru advisor
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
![]() |
Juan les Pins har strender med dyre solsenger og sånt, Antibes har offentlige gratis strender som er helt ok. Vi badet på stranden i Antibes eller i bassenget der vi bodde. Juan les Pins har mange små litt dyre butikker, Antibes har nok litt forskjellig mht shopping. Vi spiste masse nydelig mat i Juan les Pins - masse restauranter på stranden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)Det er forresten flere andre "parker" vegg i vegg med marineland også; badeland, minigolf og "Wild West" med hester, minibåter etc (vår sønn på 3 år digget det) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Vi har egentlig kikket på litt forskjellige hus, og det er ikke bestemt om vi reiser sammen en eller flere familier, så størrelsen har noe å si når det er bestemt.
![]() |
#12 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)Sender deg pm med link til noen hus/leil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Trøtt
|
![]() Sv: Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)Rabarbara, er du fortsatt her? Jeg skulle gjerne hatt konkrete tips om leiligheter/hoteller som egner seg for familier (der rommene ikke er minismå og nedslitt!!) i Antibes/Cannes.
![]() |
#14 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)Hvis dere kunne tenke dere Nord-F så vil jeg varmt anbefale Champagne!
![]() |
#15 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Forslag til reisemål, gjerne Sør-Frankrike? (Med barn)Vi var i Frankrike i høstferien, storfamilien på 10, og vi leide hus i Lorgues, ca 1 time inn i landet fra Nice. Anbefales!
![]() |
|
|