Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kan du anbefale en billig sjampo/balsam?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-13, 23:08   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du anbefale en billig sjampo/balsam?

Eg har "alltid" brukt frisørprodukt til håret mitt. Men no har eg så kort hår at eg heller vil bruke dei pengane på andre ting. Eg leiter derfor etter sjampo og balsam som finnast i vanlig størrelse, som gir håret mitt fuktighet, som eg kan kjøpe i dagligvarebutikken og som koste under 100,- flaska. Eg har kort, stripa, forholdsvis tørt hår. Tips?

Gammel 15-04-13, 23:11   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale en billig sjampo/balsam?

Svarer ikke helt på spørsmålet:

De koster muligens rett over 100, men jeg syns Aussie-produktene er veldig gode. De selges i endel apoteker og noen parfymerier. 3-minute-miracle-balsamen funker veldig bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 23:17   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har eg aldri hørt om! Skal sjekke. Er den 3-minute-saken ei blanding av kur og balsam?

Gammel 15-04-13, 23:23   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.aussiehair.com/dk/

Ja, den funker litt som en blanding. Jeg lar den noen ganger virke litt ekstra lenge, og andre ganger bare veldig kjapt.

Gammel 15-04-13, 23:28   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns faktisk Define funker riktig bra.

Gammel 15-04-13, 23:30   #6
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg synes Define med arganolje er en veldig god sjampo (har alltid brukt frisørsjampoer ellers).

Gammel 15-04-13, 23:31   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I hvert fall arganoljeproduktene deres, liker særlig balsamen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 23:32   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Define funker ikke i det hele tatt på mitt hår. Men det er jo sånn det er, en må prøve selv, så det hjelper kanskje ikke så mye med shampo-råd.

Gammel 15-04-13, 23:47   #9
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Define funker ikke for meg heller. Jeg har prøvd to varianter i år, Argan Oil og en til. Et par tre vask, så begynner jeg å klø. Jeg leter enda etter noe som funker..

Gammel 15-04-13, 23:58   #10
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvis man vil følge balsammetoden, så kan First Price sin shampo brukes som siste-sjampo, og Coop sin X-tra-balsam brukes som vaskebalsam. De er begge billige som bare rakker'n.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 00:08   #11
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes denne er god:
Wella

Gammel 16-04-13, 01:01   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Skulle akkurat inn å anbefale samme produkter. Bedre enn forventet og
fin for tørt hår.

Gammel 16-04-13, 09:23   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker også Define med argan, eneste jeg har likt av Defines produkter. Godkjent på hormonappen også. Aussie synes jeg er for mye parfymerte. Nesten alle Aussie produktene har hormonforstyrrende stoffer, bortsett fra hårspray og tre Take That Heat produkter.

Gammel 16-04-13, 09:32   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Jeg synes Define med arganolje er en veldig god sjampo (har alltid brukt frisørsjampoer ellers).

Jeg bruker også denne.

Etterfulgt av denne:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 09:38   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kort hår med knusktørr hodebunn og kan bare bruke Davines sin tørr-hodebunn-sjampo. De har noen tilbud på duft.no på Davines-sjampo, og de er veldig drøye. Jeg klarer meg med fire sjampoflasker i året, trenger ikke balsam.

Du får Davines - Natural Tech Nourising Shampoo (For Dehydrated Scalp and Dry, Brittle Hair) for 161,- på duft.no.

Min eldste bruker Davines med Arganolje og det virker fint på hennes lange tykke hår.

Gammel 16-04-13, 09:52   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Da skal eg kjøpe Define med Arganolje i dag og sjå om det funke. Takk for råd!

Gammel 16-04-13, 10:03   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg også.
Jeg har ikke kunnet bruke noen av de andre produktene fra Define, men denne er flott.
Og jeg har tykt tungt hår som trenger litt ekstra.
Og det er veldig deilig å kunne kjøpe det på matvarebutikken!

Gammel 16-04-13, 10:07   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt problem med dagligvareshampooer er at jeg klør sånn av dem. Jeg kan ikke bruke Define heller.

På apoteket har de en serie som heter John Frieda eller noe sånt, den ser ut til å funke bra for meg. Mye fukt uten at det blir tungt og fett.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 21:59   #19
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mitt problem med dagligvareshampooer er at jeg klør sånn av dem. Jeg kan ikke bruke Define heller.

På apoteket har de en serie som heter John Frieda eller noe sånt, den ser ut til å funke bra for meg. Mye fukt uten at det blir tungt og fett.

John Frieda selges også på Vita. Og på Vita selger de sånne små reisestørrelser av denne sjampoen, slik at man kan prøve den ut uten å kjøpe en stor størrelse. Det er jo kjekt. Bruker å kjøpe disse for å ha på reiser og sånt.

Gammel 18-04-13, 22:03   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er strålende fornøyd med Define. Vet at hår er forskjellig fra person til person, men for mitt hår funker det supert. Og jeg har prøvd mange frisørshampoer. Merker ingen forskjell. Jo, Define er bedre, stort sett. For mitt hår.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.